|
#24947 |
cleanline? 17 år, 5 månader sen |
Stoke: 0 |
rune
|
hej,
någon som har erfarenhet av beställning från cleanline ang, frakttid och tull avgifter?
/rune
|
|
|
|
|
#24948 |
Svar: cleanline? 17 år, 5 månader sen |
Stoke: -1 |
|
Det finns en hel del skrivet om det här på surfsverige. Cleanline är jättebra att handla ifrån, servicen är utmärkt. Jag själv frågade om storlekar och blev uppringd på telefon 10 minuter senare. Reklamation har inte heller varit några problem.
Tyvärr så har många fått sitt visakortsnummer stulet och kontot rensat, och cleanlinesurf har varit den gemensamma nämnaren. Att grabbarna som jobbar där har något med detta att göra har jag svårt att tro, det är snarare deras hemsida eller server som ligger bakom detta. Jag vet inte om problemet är åtgärdat, men vill du vara säker handlar du på ett E-kort. bombsäkert och rekomenderas till all onlineshopping.
Leveranstiderna är korta, men tull och skatt åker du på hur som helst. Enda sättet att slippa en del av det är om avsändaren skriver ner värdet på paketet. Vilket inte är helt omöjligt om du frågar
|
|
|
|
|
#24950 |
Stoke: 11 |
Miche
|
Fredriks skrev:
Tyvärr så har många fått sitt visakortsnummer stulet och kontot rensat, och cleanlinesurf har varit den gemensamma nämnaren.
Har ni som fått korten länsade kontaktat Cleanline ang det här så dom iaf vet om att problemet extisterar?
|
|
|
|
|
#24951 |
Willy
|
|
|
|
|
#24954 |
Miche
|
Jag har precis handlat surfbag och våtdräkt från seasidesurfshop.com. Ska få sakerna snart så jag kan ju återkomma hur det gått, länsat konto på mina sista 100 lappar el en skön sovsäck för brädan..
|
|
|
|
|
#24957 |
Stoke: 7 |
|
Jag fick min f-bomb + hanskar och skor, även en Elasto 2, förra veckan av Cleanline. Är nöjd med passform, priser och service. Betalade med Visa och har inte haft något problem mer än att de tog 22 dollar mer i frakt än vad de lovade. Fick även en svart Elasto 2 fastän jag skulle fått en blå.
Är trotts detta mycket nöjd. Leveransen tog en och en halv vecka. Fick moms och tullavgift på 25 respektive 12 procent på hela beloppet (inklusive frakten), så se till att de skriver ner beloppet. Detta såg jag till som tur var.
/Simon
|
|
|
|
|
#24963 |
Miche
|
Mr.Green skrev:
Fick moms och tullavgift på 25 respektive 12 procent på hela beloppet (inklusive frakten), så se till att de skriver ner beloppet. Detta såg jag till som tur var.
Ja det där suger ju, bad dom skicka det som en gåva så jag hoppas slippa det helt och hållet men man åker väl på en avgift ändå..
|
|
|
|
|
#24990 |
|
Sk8:en skrev:
Ja det där suger ju, bad dom skicka det som en gåva så jag hoppas slippa det helt och hållet men man åker väl på en avgift ändå..[/quote]
 Titta på reglerna för gåvor från utlandet på www.tullverket.se/se/
Fins en överhängande risk att du får betala de där 12+25% om inte de som skickade leveransen, viste om reglerna, och skrev ner beloppet istället.
Citat ur Tullverkets regler för: Gåva från utlandet
Tullverket skriver :
"För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från någon utanför EU gäller att:
* det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk och
* försändelsens värde inte överstiger 500 kronor.
Du kan också slippa betala tull och moms om försändelsens totala värde överstiger 500 kronor men innehåller gåvor till flera personer i samma familj, under förutsättning att:
* gåvorna från varje givare till varje mottagare har ett värde av högst 500 kronor och
* det klart framgår, genom t.ex. adresslappar på respektive gåva, vem som är givare och vem som är mottagare av gåvan.
Du behöver inte heller betala något om de sammanlagda avgifterna för hela försändelsen understiger 100 kronor.
Om din försändelse inte uppfyller kraven ovan för tull- och momsfrihet använder vi oss av en schablontullsats för att beräkna tullavgiften. Schablontullsatsen är 3,5 procent plus moms. Denna tullsats används bara när en försändelses totala värde understiger 3 400 kronor.
Schablontullsatsen kan inte användas för försändelser som innehåller alkoholhaltiga drycker eller tobaksvaror.
Om värdet på försändelsen däremot överstiger 3 400 kronor tar vi ut tull enligt tulltaxan plus moms. Tullsatsen kan variera mellan 0-20 procent beroende på vilken slags vara det är. " [/quote]
Sorry Mate men varje enskild del får inte överstiga 500 kr, och varje del måste ha specifik anvisning till vilken person det är(, och bara en gåva per person).
/Simon
|
|
|
|
|
#24992 |
Miche
|
Hmm ja att tullen suger det visste man men det där... va fan! Det kommer ju bli skitdyrt då 
|
|
|
|
|
#24997 |
Stoke: 2 |
|
Cleanline brukar by default skriva ner värdet på våtdräkter till $99 och övrigt krimskrams $20 dollar, vax och sånt brukar inte så specat på fraktsedeln öht.
|
|
|
|
|
#24998 |
Stoke: 30 |
|
Just out of curiosity, do you guys vote for the government that puts that much tax on foriegn items?
|
|
|
|
|
#24999 |
Stoke: -1 |
|
seasidesurfshop har jag också handlat ifrån, väldigt nyligt. Jag bad om att få värdet nerskrivet, men det gav inte mycket. Istället blev paketet en gåva vilket som vi alla vet ger nada, och istället för att skicka ett paket så delades det upp i två paket, vilket resulterade i tullens avgifter gånger två.
|
|
|
|
|
#25000 |
Stoke: 15 |
|
SharkBoy skrev:
Just out of curiosity, do you guys vote for the government that puts that much tax on foriegn items?
Ehrm? There is no option, we are stuck in the VAT/GST swamp for life, only thing to do is not to vote, which does more harm than good.
The tax is not put on only foreign item, momsen is on everything, the small toll fee is almost not noticeable. So get your fact straight dude!
An example if I buy a swedish made cell-phone or one from the states, the tax is the same (25%), only difference is a small toll fee and shipping costs. Go figure! 
|
|
|
|
|
#25001 |
Miche
|
Är det nån som klarat sig utan att betala skatt?
|
|
|
|
|
#25002 |
rune
|
Shit Boyz, där satt ni inne med en del fin info, Jag tackar och bugar....grymt..
/rune
|
|
|
|
|
#25003 |
Stoke: 30 |
|
Daniel skrev:
[quote] SharkBoy skrev:
The tax is not put on only foreign item, momsen is on everything, the small toll fee is almost not noticeable. So get your fact straight dude!
quote]
Haha, my facts are straight Daniel, I just didn't mention that VAT is on domestic items as well. Anyways, Sweden Denmark and Hungary are the 3 with the highest VAT's in the world. Are those of you buying from cleanline or elsewhere and trying to avoid the VAT in opposition to that tax, or are for it, as long as you don't have to pay?
|
|
|
|
|
#25006 |
Stoke: 1 |
Johan
|
SharkBoy skrev:
[quote] Daniel skrev:
SharkBoy skrev:
quote]
Haha, my facts are straight Daniel, I just didn't mention that VAT is on domestic items as well. Anyways, Sweden Denmark and Hungary are the 3 with the highest VAT's in the world. Are those of you buying from cleanline or elsewhere and trying to avoid the VAT in opposition to that tax, or are for it, as long as you don't have to pay?
I think the VAT is an ok tax IF they would take away all income tax. Or Vice versa. Taxes suck.
|
|
|
|
|
#25014 |
|
Med risk för upprepning: Jag handlade våtdräkter. Allt gick snabbt och smidigt. Fick betala tull på 2 dräkter 515 kr. Polarn köpte samtidigt. 1 dräkt, fick tulla 414 kr. Sen blev hans kort robbat 2 dgr senare. Mitt kort blev robbat ca 2 månader senare. Dom spelade loss på poker och bettingsajter. Jag skrev till Cleanline att dom måste kolla upp detta. Jag har väntat en vecka på svar. Skumt! Eller??
|
|
|
|
|
#25020 |
Willy
|
Fattar ni INGENTING?? Är det så jävla svårt att lägga ihop ett och ett. Ni blåser tullen på pengar. Nån blåser er på pangar. Karma? Nej! Välinformerade tulltjänstemän tar tillbaks sina pengar.
|
|
|
|
|
#25042 |
|
Willy skrev:
Fattar ni INGENTING?? Är det så jävla svårt att lägga ihop ett och ett. Ni blåser tullen på pengar. Nån blåser er på pangar. Karma? Nej! Välinformerade tulltjänstemän tar tillbaks sina pengar.
Hehe, du får nog förklara dig lite bättre, eller så är det jag som inte hänger med i din ironi.
Som det ser ut nu, så är det verkligen nödvändigt för ALLA som handlar på Cleanline att använda PayPal. för att inte bli blåsta. Det är ingen som har bekräftat ifall det är Cleanline själva, eller fall de har säkerhetsproblem på sajten.
Sitter nu själv och har en liten oro för att också mitt konto skall bli tomt.
Fins dock inte så mycket pengar de kan ta. 
|
|
|
|
|
#25045 |
Willy
|
|
|
|
|
#25281 |
Miche
|
Fuck också... 800 spänn blev det för 1 våtdräkt och väska 
|
|
|
|
|
#25288 |
Stoke: 15 |
|
erkänns att momsen var det dyra, tull avg. var en 1/4 eller så?
|
|
|
|
|
#25348 |
Miche
|
ja med frakt blev det 2500kr, sen moms på 773kr på det. känns lite kasst men nu när jag öppnat upp paketet så var det klart värt det. Väska för min bräda är 10 mm tjock och har massa extra finesser som tex fodral för brädan i fodralet så man kan stoppa i massa kläder vilket var anledningen till att jag köpte den. Ligger en liten bag i också för vax, våtskor mm. Allt detta i en bag som max tar 6.6 i längd. Har letat länge efter en sån! Våtdräkten har jag sett för 2200kr här i Sverige så tjänat på det har man ju gjort ändå 
|
|
|
|
|
#25373 |
|
Fick min Quiksilver Ignite 6/5 Hooded, Quiksilver 5mm gloves och mina Hotline 7mm boots i går. Tog runt 3 veckor att från att jag la bestællningen till att paketet kom. Sjælvklart fick jag mitt konto lænsat på 1200kr ...... Pratade med min bank och det skulle nog inte vara några problem att få tillbaka den summan sa de
Hade hørt om att cleanline brukar skicka med små presenter och mycket riktigt fick jag en t-shirt , wax , våtdræktsshampo, någon dvd och några godisar  Hade glømt att sæga att de skulle skriva ner værdet på paketet men det hade de gjort endå. Fick betala 220nrk i før att hæmta ut paketet. Sammanlagt gick allt på 3050 skr. Før det får du knappt en "no brand" våtdrækt før hær i Stavanger.
Bestællde en MS på drækten efter att mætt alla 7 mått man kunde mæta enligt quiksilvers sida. Sitter som ett smæck! Jævligt ovant med chestzip bara.. tog mig 15 min att komma i den... men men
På søndag ær det premiær ! stark offshore och 8foots swell.. borde blir fint på Bore!
|
|
|
|
|
#32152 |
Svar: cleanline? 17 år, 1 månad sen |
Stoke: 10 |
Whale
|
Tänkte bara sparka liv i den här tråden igen och säga att dom fortfarande har problem med att man blir rånad på det kort som du skriver in på hemsidan.
Så alltså, skriv inte in kortnr. på deras hemsida. Ring in beställningen istället.
Jag använde e-kort så jag slipper åtminstone spärra mitt ordinarie kort...
Skaplig puckad man är som inbillade sig att dom fått ordning på problemet...
|
|
|
|
|
#32164 |
Stoke: 2 |
Rig
|
Man kan ju fråga sig vad det är för klåpare isf, som låter sina kunder bli "rånade" när dom ska handla. Kan dom inte fixa en säker kortbetalning borde dom väl ta bort den möjligheten helt och hållet.
Helt sjukt att det får fortgå utan att dom gör någoting åt det.
|
|
|
|
|
#32714 |
Stoke: -18 |
|
Nu känner man sig som en dum jävla åsna fick mitt kort rensat nu av dom rackarna som tur va har jag hunnit spärra kortet så dom kan inte göra så mkt mer och tanten på banken trodde jag skulle få tebax pengarna får se hur det går
FUCK CLEANLINE
BEAT ON CLEANLINE WITH A BASEBALL BAT
123 hata cleanline
|
|
|
|
|
#32727 |
Stoke: -234 |
|
vad säger man... varit känt väldigt länge ändå väljer du att handla med kortet där... DET KRÄVS EN NERD FÖR DETTA BETÉENDE!!!
Annars håller jag med dig, HATA cleanline! Hade du inte varit Nerd hade du kunnat fått beskydd men... to bad kid!
|
|
|
|
|
#32791 |
Stoke: -18 |
|
gjort är gjort Sverre......
Ni som också blivit blåsta har ni fått några pengar tillbaka?
|
|
|
|
|
#32792 |
Willy
|
Tyreso_soulsurfer skrev:
Banken (Nordea) täckte upp allt, även växelkursen. Det är så Cleanline lyckas hålla så låga priser. Nån där scammar oss stackars utlänningar och bankerna får täcka upp. De får sina pengar x2, vi får våra dräkter så vi handlar igen...
|
|
|
|
|
#32793 |
Stoke: -234 |
|
Willy skrev:
Tyreso_soulsurfer skrev:
Banken (Nordea) täckte upp allt, även växelkursen. Det är så Cleanline lyckas hålla så låga priser. Nån där scammar oss stackars utlänningar och bankerna får täcka upp. De får sina pengar x2, vi får våra dräkter så vi handlar igen...
Och bankerna har inget att vinna på att gå ut med hur jävla osäkra deras jävla 666 kort är! Så de betalar och anmäler inte scamen. Faaaaan hoppas bankrånarna länsar de jävla snyltarna! 
|
|
|
|
|
#33085 |
Stoke: 143 |
|
Bättre att ha pengarna som huvudkudde eller hur Bin laden Sverre;)
|
|
|
|
|