|
#24959 |
Längtar 17 år, 5 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Legat i influensan i 14dgr, fortfarande kass och aldrig vart i så dålig fysisk form, hur man skall orka surfa 6hrs per dag i 3 veckor efter jul är svårt. Tappat 6kg, mest paddelmuskler känns det som, ngn som vet hur man hittar formen snabbt på två veckor?
Men jisses 27grader i vattnet och sådana här vågor så måste man väl kunna hitta en snabb väg till att hitta formen igen. Bara 27dgr kvar! Wohoo!

|
|
|
|
|
#24960 |
Svar: Längtar 17 år, 5 månader sen |
Stoke: 0 |
Jake
|
Surfa i helgen om du ar frisk och dra och simma pa kvallarna. Bilden sag inte helt fel ut... (surfaren pa bilden rakar inte heta henrik wolrat?) Vart ska du? Ha det gott iaf och lycka till med Rocky traningen...
|
|
|
|
|
#24962 |
Stoke: 4 |
|
Ta det lugnt och känn efter hur mycket du orkar. Blir du trött/svag så vila, och det gäller alla aktiviteter som jobb, sport, julhandel mm. Återhämtning efter flunsan är individuell men efter en vecka brukar man orka ta tag i vardagen igen. Fullt viril kan dock ta ett par veckor, och hostan kan hålla i sig ett tag. 2 veckor är väldigt lång tid för flunsan. Med tanke grym resa inom kort så tycker jag att du ska kontakta vårdcentralen om det fortfarande är influensasymtomer du har. Du kanske har surffeber  Krya på dig.
|
|
|
|
|
#24964 |
|
Tack för tipsen, jag är feberfri, men hostan håller i sig, förkylning och jag är svag som attan, får andnöd av att gå upp för en trappa. Jag jobbar, men tar det extremt lugnt. Pratat med läkare, så länge som jag inte har feber eller ont när jag andas, så gör de inget åt det.
Fotot är från Playa Carmen, Mal Pais/Santa Teresa i Costa Rica, det är dit jag skall. 
|
|
|
|
|
#24966 |
Stoke: 11 |
Miche
|
Daniel skrev:
Bara 27dgr kvar! Wohoo!
Bara14 dar kvar till 6 veckors surf  Sen blir det spara semester med "work for surf" mellan surfet också, en av fördelarna att jobba inom IT 
|
|
|
|
|
#24967 |
Remo
|
6 kilo borde några goa julbord ta hand om..... Sen e det ju bra att rensa bihålorna med lite saltvatten i helgen. Bra för självkänslan oxå 
|
|
|
|
|
#24969 |
|
Jag kommer o byter av dig 1 februari - 6 veckor i Santa Teresa för mig med!!
Skulle personligen INTE kasta mig i kallvattnet här hemma o surfa för att komma i form... Låter snarare som en idiotsäker plan för att bli ÄNNU sjukare. Huga.
Träna kondition och uthållighet nu så ska det nog ordna sig. Ha det super!!
|
|
|
|
|
#24971 |
Stoke: 12 |
Per
|
Supertrevligt med Costa Rica Daniel. Hoppas du blir frisk. Skulle du inte det kan du alltid använda din longboard till annat trevligt.
info på: www.boardfisher.com/
Krya på dig, får se om vi ses innan du åker
Per
|
|
|
|
|
#24975 |
Stoke: -10 |
|
Om du har varit riktigt sjuk och vill bygga upp kroppen måste du göra det långsamt och metodiskt. Skulle inte rekommendera att sticka ut i kallvatten innan trippen. Istället ser du till att äta rätt. Mycket proteiner, vitaminer och mineraler, inte överdrivet fett = julbordet går bort.
Sen är det jävligt bra att ta sig en rövarfylla en gång i veckan. Jorå!
|
|
|
|
|
#24977 |
|
Skall nog undvika kallvattnet, får träna på annat sätt. Käkar kost-tillskott, Mavi total, en jävla massa vitaminer och mineraler, sen pinkar man självlysande också som en bonus. Det där med rövarfylla lät bra, inte druckit alkolhol på tre veckor!
Så fort jag har orken att ta brädan av taket Per skall jag hitta alternativa användingsområden, vem vet, jag kanske kommer ner och fotar nästa gång det är surf! 
|
|
|
|
|
#25044 |
|
dynga.....du måste dynga idag dyng mycket mat. du har förmodligen inte tappat så mk muskelmassa. men om man har kdräksjuka så är man ju helt tom på de mesta, mat i magen och allt vatten. inga problem. du borde dock köra ett par tunga pass innan du åker så du får lite pump i musklerna.
have a nice costa del surf trip!! i`m off to Durban in late december,
|
|
|
|
|
#25049 |
Stoke: 14 |
|
alex el gordo skrev:
Om du har varit riktigt sjuk och vill bygga upp kroppen måste du göra det långsamt och metodiskt. Skulle inte rekommendera att sticka ut i kallvatten innan trippen. Istället ser du till att äta rätt. Mycket proteiner, vitaminer och mineraler, inte överdrivet fett = julbordet går bort.
Sen är det jävligt bra att ta sig en rövarfylla en gång i veckan. Jorå!
Hej Daniel
Som Alex säger så är det en bra ide att ta det långsamt och se till att du får i dig riktigt med mat, vitaminer och mineraler. Dock så borde du faktiskt få i dig en del fett med, se bara till att du äter rätt fett. det hjälper kroppen att återhämta sig fortare och du får ett mer tåligt imunförsvar. Tran är en enormt bra fettkälla som hjälper både för det ena och det andra, ett märke är möllers tran. Vill du ha något som smakar bättre är kanske Udos choice, växtolja som är en otroligt bra fettprodukt. Det blir helt säkert en riktigt bra resa Daniel, du får uppdatera oss med lite bilder. 
|
|
|
|
|
#25111 |
Stoke: 3 |
|
Hej Daniel,
Låter som vi kommer vara där samtidigt, åker till sammma spot den 25/12 - 14/1. Kul! Kanske ses i nån lineup...
Några frågor till dig och andra som varit där: Boende, har nån nåt tips på trevligt, billigt ställe vid Mal Pais/ ST Teresa, har mailat men fått få svar och det verkar fullt på många...
Resa med brädor (2 longboards)? Funkar det? Får man med dem på busssar och taxis eller ska man hyra och isåfall hur är pris/kvalitet? Tack på förhand för lite tips!!
|
|
|
|
|
#25114 |
|
Flyger du KLM/Martin Air så är vi på samma flyg!?
Kan inte boende så där på rak arm, kan slänga ut en länk när jag kommer hem till lite olika varianter. Kan juh hända att det finns plats i Dorm på t ex Casa Zen. Du kan få med longboards på bussarna, taxi är nog värre, även om jag fick upp min 9'3" med rep på ett taxi-tak förra året.
Kolla med Montezumas, det som suger med dem är att du måste ta av bagaget på färjan, mindre kul att släpa två longboards tre våningar på färjan i +30 graders värme. Det finns en annan buss som går, där du slipper lasta av, kolla med Lars.
Det lilla jag såg av hyra, så var det mest slitna brädor, eller NSP/Southpoint, inte direkt performance, beror på vad du är ute efter, var inte direkt busbilligt att hyra, minns inte vad det kostade dock. För $500 kan du säkert få köpt en schysst longboard, fast troligen måste du åka till Jaco då, lite ont om longboards i Santa Teresa, men det finns säkert ett begränsat utbud.
|
|
|
|
|
#25118 |
|
|
|
|
|
#25121 |
|
Ett litet foto från i Söndags, jag har rippat detta och det längst upp från Magic Seaweed, ser ut som McTavish senaste fish som han kör på:

|
|
|
|
|
#25130 |
Stoke: 3 |
|
Tackar för tipsen! Länken och bilden du skickade har jag oxo hittat. Och printat ut en stor bunte sidor ifall man behöver jaga runt på plats!!  Även därifrån jag meilat några bla Casa Zen men inget svar än... Har även kontaktat St Teresa surfcamp som såg sjysst ut men inge' svar där heller
Vi åker med Delta/ AA från Bryssel så ses nog inte förrän i San Jose'? Har du bokat boende än?
Blir till att ta med egna brädor i allafall.
Härliga bilder!! Man blir ju bara sååå sugen!!
|
|
|
|
|
#25131 |
|
Hmmm...förra julen var det en veritabel huggsexa om de rum/sängar som fanns. kan bli lite svårt faktiskt. Du har inte ett tält så du kan hyra in dig ett par dagar på Zeneidras om det kniper? Dock är säkerheten vad det gäller stölder och så inte den bästa där.
Prova Wavetrotter. Har haft öppet knappt ett år och har nr 34 på Daniels karta.
www.wavetrotterhostel.com/index.asp?lid=en
Försök annars kontakta Lars via hans profil. Tror han är på plats från idag. Han vet kanske hur det ser ut med plats på Brunelas (nr 35).
Happy hunting!
|
|
|
|
|
#25146 |
|
jag kommer att vara på tranquilo från jan till början av mars... skulle vara nice att knäcka några imps och snacka skit!
|
|
|
|
|