Facebook data

1
62inches det är ju....
#25173 62inches det är ju.... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

ingenting! Fick svar från flygbolagen idag hur de ställer sig till surfingbrädor;

va gäller delta så får man max ha med totalt 62 inches (längd och bredd tillsammans). Håller man dem måtten så kostar det inget extra. Man får max ta med 2x23 kg. Om ni ej håller måtten så kostar det 100 usd extra. Detta betalas vid check in.

Vad gäller Aero mexico så är det samma sak där. max 2x23 kg. (inget maxmått) Överstiger ni antalet väskor så betalar ni 100 usd.

Vikten är ju inge problem. Det är ju att man måste packa alla kläder i boardbagen samt med delta att det inte fåt överstiga 62 inches,läng+bredd. Det är ju 157cm. Det blit ju skit dyrt det här ju. Ni som har vana med att flyga med bräda har ni någe tips? Man kanske ska uppfinna en hopfällbar bräda!
ska till Californien sedan till mexico någon som et om man kan köpa brädor på varje ställe och sedan sälja dem innan man drar eller är det svårt.
Tacksam för tips på hur man kommer biligast undan!

Logga in för att svara
#25175 Svar: 62inches det är ju.... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

HST
graphgraph

Du flyger till LA med Virgin. En bräda under 2,5 meter gratis.

www.virgin-atlantic.com/en/gb/allaboutus/pressoffice/pressreleases/news/pr071107.jsp

Logga in för att svara
#25179 Svar: 62inches det är ju.... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Man får skylla sig själv att man inte kollade innan man bokade och betalade. Om jag och min dam släpar med os brädor så kommer dett kosta oss 2400skr ungefär. Det är ju svindyrt. Virgin verkar bättre helt enkelt.
Du vet inte hur det är med köpa sälja begagnat på varje ställe?
Vi Ska till LA och sedan ska vi flyga till mexico city och ta oss ner tillPuerto escondido. sedan avslutar vi våran resa på yucatanhalvön. det är väll puerto escondido och californien som det blir mest surf. blir väll borta 3 månader så att hyra är ju inget allternativ direkt.

Logga in för att svara
#25185 Svar: 62inches det är ju.... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

HST
graphgraph

500-1000 kronor per flight brukar vara den vanliga taxan för en bräda, så det får ni nog räkna med. British Airways har tex helt förbjudit surfbrädor på sina flyg och Swiss Air skulle ha 3000 kronor enkel väg till LA när jag kollade med dom.
Jag brukar packa 2 brädor i en lite större bag, det fungerade med de gamla måtten bolagen hade; under 2,5 m och under 15 kilo. Kanske ni kan pröva med det.
Annars är det riktigt bra att köpa bräda i LA, speciellt med den låga dollarkursen. Kolla in tex Beckersurf i Hermosa Beach.
beckersurf.com/browse/retail/hermosaBeach.aspx

Logga in för att svara
#25193 Svar: 62inches det är ju.... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Var in på www.ronjon.com som tydligen finns lite var stans. De hade en fisk 6,4 för under 300dollar. Det är ju svinbilligt. Om man får stoppa 2 brädor i en bag blir det bara 200dollar på hela resan samt att vi får hem brädorna till sverige. Men igentligen behöver vi inte få hem brädorna för jag har redan en bra sverige bräda. Därför undrar jag om det där med begagnat marknaden, är det svårt att köpa/sälja begagnade brädor i LA OCh i Puerto escondido.

Logga in för att svara
#25207 Svar: 62inches det är ju.... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

HST
graphgraph

Har tyvärr ingen erfarenhet av att sälja brädor i LA, men det finns begagnat i de flesta surfbutiker så det är säkert möjligt. Fast de billiga priserna gör det nog svårt att få allt för mycket tilllbaka.

Logga in för att svara
#25227 Svar: 62inches det är ju.... 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Låter nog som att man får pröjsa 200dollar i frakt på resan för brädorna. Om jag lägger båda brädorna i en bag böhöver jag ju bara beta extra för en av oss. Någon som vet något bra märke på baggar där man får ner två brädor? Lite plats för extra vadering skadar ju inte! Har aldrig använt boardbag innan så jag vet inte vad som är bra! Verkar ju finnas en miljon olika modeller.
Tack för svaren!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!