|
#25217 |
Lovely Manly! 17 år, 5 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Någon som håller till i Manly nuförtiden?
|
|
|
|
|
#25218 |
Svar: Lovely Manly! 17 år, 5 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Jag, Cosmocat, Fryer, Okar, Jorgen, Mathijaz, Perrapa, Perra44, Panda, Rudeboy, Björn J: son Lind för att nämna några av medlemmarna här.
Var håller du hus då? Får klämma en surf och svinga några bägare framöver!

|
|
|
|
|
#25219 |
Stoke: 6 |
Kman
|
manly, den enda staden i australien där första språket är svenska
|
|
|
|
|
#25221 |
Redax
Chefredaktör
|
Trodde det var brasse-portugisiska! Runts - duhn - dunts, run - duns - dunts - runs - dunts...
|
|
|
|
|
#25223 |
Stoke: 2 |
Rig
|
Bodde där från januari till augusti i år, men jag tror jag lyckades missa varenda surf-svenne
Har förhoppningen att återvända för en längre period så fort jag lyckats övertala sambon om att Australien faktiskt är jävligt mkt sexigare än ett grådassigt svedala. Mitt erbjudandet om att hon kan få gå hemma o lalla som betald hemmafru har tyvärr inte gått bet ännu 
|
|
|
|
|
#25224 |
Kman
|
Redax skrev:
Trodde det var brasse-portugisiska! Runts - duhn - dunts, run - duns - dunts - runs - dunts...
ja det brukade va det innan Fryer infiltrerade brassarna och lärde trollen svenska.
|
|
|
|
|
#25232 |
Stoke: -10 |
|
Men hallå eller! Brassar? Det är faktiskt Aboriginer de heter...
|
|
|
|
|
#25236 |
Redax
Chefredaktör
|
Kman skrev:
Redax skrev:
ja det brukade va det innan Fryer infiltrerade brassarna och lärde trollen svenska.
HAHAHAHAHAHAHA!!!
|
|
|
|
|
#25237 |
|
Ahh, sweet Petter!
Visste att ni det skulle vara några stycken av er här nere, men inte ett sånt jevla gäng.
Jag bor just nu uppe i Collaroy hos en polare. Schysst lägenhet men det känns lite off och surfen har varit helt flat här uppe sedan jag kom i fredags. Vet att det har varit kass överallt på sistone, men har ändå sett något som kan liknas vid vågor de gånger jag varit inne i Manly.
Absolut, vi får ta en session en dag och klämma några Tooheys. Jag ska bara försöka leta rätt på ett ställe att bo inne i Manly först. Hittade ett riktigt sweet ställe senast jag var nere (5 år sedan), men det verkar var mycket svårare den här gången. Du kanske vet något?
Jaja, vi hörs man. Ska försöka sjösätta den nya 6'4'an idag om det bara kan sluta åska.. bläh!
Ha det gott! // Danne
|
|
|
|
|
#25241 |
Redax
Chefredaktör
|
Manly är Little Sweden, speciellt på sommaren. En bra dag kan det vara mer svennebananaz i lineup än på Torö hehe! Som hemma fast annorlunda.
|
|
|
|
|
#25249 |
Stoke: 15 |
|
Hur ofta ser det ut så här hos Er då?
|
|
|
|
|
#25250 |
|
bah, fel storlek...

|
|
|
|
|
#25261 |
Redax
Chefredaktör
|
|
|
|
|
#25273 |
Stoke: -10 |
|
Va? Ingen som la märke till mitt helt otroligt roliga inlägg ang Brassar versus Aboriginer? Tyckte det var himla roligt själv i alla fall.
|
|
|
|
|
#25274 |
Kman
|
Daniel skrev:
bah, fel storlek...
ja dedt ser onekligen ut som Freshies "The Alley"
|
|
|
|
|
#25284 |
|
Jo, letade efter fotona på swellet som bombade in i juli runt sydney, men så snublade jag över denna med texten "Freshwater around the corner from Manly", MSW igen då, känner mig elak som snor foton därifrån, men jag claimar ju inte dem på något sätt så...
Men inget svar kring hur ofta det är så "bra"? Fan så många fina foton när man letar runt bland Sydney, Cronulla verkar inte vara helt fel, även den ser lite hårig ut....fick fan aldrig surfat Sydney, hade några oz polare där som mumlade om northern beaches....fast Manly besökte jag på en platt dag påsken '97, mysigt! 
|
|
|
|
|
#25300 |
Stoke: 2 |
Rig
|
Jag kan iofs bara svara för det halvår jag bodde där, men under den perioden var det inte mkt i klass med det på bilden. Dom riktiga bomberseten rullade in i Juni, men bortsett från den månaden känns det som det lika ofta var av som på, och "på" ~2-4ft typ.
Men juni var helt sjukt som sagt.. Pasha Bulker lär väl ingen ha missat, supertankern som spolades upp på land uppe vid Newcastle.
Jag var ute vid Bowern ngra dar senare när det fortfarande var stort och fick mig min dittills värsta tumbler, ganska läskigt.. men fina vågor
Här e en bild från Deadmans i samma veva, men dit vågade jag mig aldrig

|
|
|
|
|
#25316 |
Redax
Chefredaktör
|
Daniel skrev:
Men inget svar kring hur ofta det är så "bra"? Fan så många fina foton när man letar runt bland Sydney, Cronulla verkar inte vara helt fel, även den ser lite hårig ut....fick fan aldrig surfat Sydney, hade några oz polare där som mumlade om northern beaches....fast Manly besökte jag på en platt dag påsken '97, mysigt!
Inte ovanligt alls att det ser ut sa som pa din bild. Det ar ju mest vinkeln som gor ju att vagen ser ganska stor ut. Hela Sydney har sjukt bra surf och framforallt the Northern Beaches med Manly i langst ner har en lang kuststracka med otaliga beach, reef och pointbreaks. Host, vinter och var har mer konsistenta swell och hela dagar med offshore-vindar medan sommaren i allmanhet har glasiga morgnar (och kvallar inom parantes) med sjobris under eftermiddagen. Har svart att komma pa en annan storstad med lika bra surf som har.
|
|
|
|
|
#25319 |
|
Redax skrev:
Har svart att komma pa en annan storstad med lika bra surf som har.
Skulle vara Honolulu då.. Spots som Ala Moana Bowl och Rockpile precis utanför småbåtshamnen är inte illa! ..och sen Diamond Head precis sydost om Waikiki. Fan, måste tillbaka någongång! 
|
|
|
|
|