Facebook data

1
Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag!
#25238 Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#25255 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Lördag
Väst, 5-9 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 9 m/s
Söndag
Sydväst, 2-6 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 6 m/s
jaa du...

Logga in för att svara
#25256 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

SMHI har helt annan prognos än de andra och de senaste två helgerna har de haft fel. Både jag, Nirre och Cagge tror på lördag med mycket stora vågor. Tävlingen är absolut på.

Med bastun kommer vi klara kylan dagen ut. Publiken ombedes ta med riktigt varma kläder. Jag packar med några flaskor insmugglad estnisk sprit att blanda i glöggen ifall någon börjar gnälla..

Logga in för att svara
#25260 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Windfinder sager att det ar ap pa.

Betyder detta att min flygbiljett e betald?Ingen tog ju mitt vad..

Logga in för att svara
#25264 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

jo, det blir nog vågor du... det lovas runt 12 sekundmeter enligt en del sidor.

Logga in för att svara
#25265 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Kommer att bli stort som fan och blåsigt, riktigt torö snusk tror jag på. Bastum kommer att vara en räddning. 14-18ms på dmi med 3.5 meter i significant våghöjd.......

Logga in för att svara
#25266 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Ants skrev:
SMHI har helt annan prognos än de andra och de senaste två helgerna har de haft fel. Både jag, Nirre och Cagge tror på lördag med mycket stora vågor. Tävlingen är absolut på.

jag är själv inte medlem men vill höja upp SSA till skyarna efter ett sinnesjukt bra år. det har vart extremt bra information av ants samtidigt som gubbarna har lyckats knyta till sig lokala surfare (kung lilja nere i skåne och salusandskrigarna) som roddat idiellt och tillsammans har dom lyckats med vad jag trodde var en omöjlighet: EN SVENSK SURFTOUR! skitkul för alla er som tävlar och skitkul att svenska surfare nu kan ta sig utanför sina hemmaområden och träffa liksasinnade galningar. Det var typ det jag ville säga för jag vet att så fort ett sm inte blir av så ere ju pajkastning på hög nivå mot SSa och andra personer i surfsverige, GRYMT JOBBAT GUBBAR! hoppas lördag blir bra som fan, tyvärr så har man ingen vinterdräkt så det blir väl att stå på stranden och koka kaffe eller nåt.

har dock en fråga, jag vet ju att ants och cagge sittter i styrelsen men vem är nirre?

Logga in för att svara
#25267 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Tack Det där du sa har gjort allt arbete värt besväret. Inga pengar i världen hade kunnat ersätta det.

Vi ses i värmen på lördag!

Logga in för att svara
#25268 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Kman skrev:
men vem är nirre?

Niklas Malmqvist på Nord som visar sin entusiasm för helgen

Logga in för att svara
#25271 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Ants skrev:
Kman skrev:
men vem är nirre?

Niklas Malmqvist på Nord som visar sin entusiasm för helgen

jaha hahahahahaha, jag trodde han var nån sorts vädergud eftersom ni i styrelsen trodde att det skulle bli vågor och NIRRE. då är jag med hehehehehehe. kör hårt på lördag!

Logga in för att svara
#25277 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

hehe, vädergud låter bra tycker jag

Logga in för att svara
#25278 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Jag kom precis tillbaka från ett stort och ganska stökigt Torö. Det var nog 1 1/2 gubbe på största seten och inte så farligt kallt! Väderguden spår att det kommer se liknande ut på lördag lunch men mindre på morgonen...

Logga in för att svara
#25293 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Härligt, SM på Torö ska vara stort!

Ev har vår huvuddomare svårt att få ledigt.

Vi behöver följande
1 Huvuddomare
3 st domare

Vi behöver också en extra flagg-man som tar tid på heaten.

Ersättning om 500 kr finns.

Kontakta mig fort
073 545 91 00

Logga in för att svara
#25294 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Mia
graphgraph

Kul att äntligen tävlingen verkar bli av Vi blir ett gäng från Skåne som kommer upp. Det hade varit trevligt om man kanske kunde samla folk på något ställe i Stockholm på kvällen och äta/umgås lite!! Eller så fortsätter vi att vara asociala som vanligt Vi ses!

Logga in för att svara
#25297 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

ähh, torö ska vara brösthögt då är det ultimat

Logga in för att svara
#25301 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

I'm comin' to judge..are you prepared to meet the maker ??!!

Logga in för att svara
#25303 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Nu saknar vi 2 funktionärer och 2-3 domare och ev en huvuddomare.

Logga in för att svara
#25314 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Mia skrev:
Kul att äntligen tävlingen verkar bli av Vi blir ett gäng från Skåne som kommer upp. Det hade varit trevligt om man kanske kunde samla folk på något ställe i Stockholm på kvällen och äta/umgås lite!! Eller så fortsätter vi att vara asociala som vanligt Vi ses!

Vi ska försöka ordna något..

Logga in för att svara
#25318 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Ants skrev:
Mia skrev:

Vi ska försöka ordna något..

ants du har PM

Logga in för att svara
#25340 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

känner att detta är den nya generationens sm..
generationsbyte

Logga in för att svara
#25342 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jag mailade en kontakt som jag har på SVT sporten. Det är lite väl kort förvarning för de men har de nån som kan dra så ska de försöka fixa det.

Logga in för att svara
#25351 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

SKA ni outa torö i svensk tv?
fattar ni hur många bics som kommer då?

Logga in för att svara
#25353 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

porra skrev:
känner att detta är den nya generationens sm..
generationsbyte

o i den nya generationen ingår......du?

Logga in för att svara
#25364 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Fixade lite med SSA websidesblogg. Gå gärna in och rösta på vem ni tror kommer vinna SM.

www.surfforbundet.se

Jag har fixat menyerna i spalten så man öppnar ny sida. Kommer också fixa undersidor med information så vi kan kasta den gamla sidan som vi inte hanterar att uppdatera (den var grym och snygg när den kom, tack redax!). Ge gärna input och idéer, men som sagt så kommer jag fixa till en massa här och där så vi har en "ny" och lite mer organiserad blogg för 2008.

Logga in för att svara
#25367 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Fan va skoj det här ska bli!

Finns det ngn tänkt agenda för de olika åk-klasserna (dam/herr/open/longboard)?

Logga in för att svara
#25369 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Vi planerar allt efter anmälan kl 08.00 och åkarmöte kl 08.30 beroende på antalet deltagare och klasser. Det som är spikat är att vi kör kval före semifinal, final och mörker. Det gäller också droppa in din våg kommer!

Logga in för att svara
#25379 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Vi kommer ta med lite handskar, skor, huvor å andra tillbehör till Torö imorn. Så om det är någon som behöver något är det bara fråga!

Coolers!

Logga in för att svara
#25384 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lö 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Henio är klar favorit både i open, longboard och total SM samt Swedish Surf Tour. Vad tycker du?

Lägg er röst på pollen på www.surfforbundet.se. Röstningen stängs kl 09.00 imorgon lördag.

Logga in för att svara
#25385 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Hey Nirre!

Skulle behöva en vinterhood... Min vinterdräkt med huva har pajjat och skulle behöva en lös huva till min andra 5/4... Har ni nån bra? Och överlever jag med den varianten?

Isåfall kan du ta med en sådan?

Skulle vara guld...

Logga in för att svara
#25388 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

ohhja min käre kman..

arvid liljefords,
frank holmblad
fabian ryd
august moberg
olle van kepple
latte, dock inte närvarande liksom freddie..

tungt och kul med en tung kommande lineup..

kul med farfar där ute i lineup men nu e de dags för något nytt!!!

Logga in för att svara
#25402 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

porra skrev:
ohhja min käre kman..

arvid liljefords,
frank holmblad
fabian ryd
august moberg
olle van kepple
latte, dock inte närvarande liksom freddie..

tungt och kul med en tung kommande lineup..

kul med farfar där ute i lineup men nu e de dags för något nytt!!!

se där!!! den enda jag har sett av dom som du räknade upp e arvid och han river upp liksom säkert resten av dom gör också men att farfar skulle sitta i lineup....

det var "farfar" banade vägen för mitt vågsurfande i sverige och med största sanolikhet även ditt.

det var "farfar" som en gång i tiden hittade till torö stenstrand och startade upp SSA som har gjort tävlingsgrejen möjlig för dom som vill tävla.

det är "farfar" som har lyckats med det omöjliga att få till en surftour i år i ett land som sverige

och det är troligen "farfar" som står rakast i baren när "kidsen" har blivit alldeles för fulla och tagit svarttaxi hem.

klart att det är kul att det är lite blandning på vinnarna och deltagarna men bästa tävlingsurfaren vinner oavsett ålder. själv hoppas jag att det blir en kanondag på stranden och i vattnet och ser fram emot att se alla från runt om i svea som kommer till torö och förgyller dagen. jag lägger mina pengar på Henio som kan varenda stenjävel därute men hoppas se en drös bra surfare göra upp om det.

Logga in för att svara
#25448 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Det känns som om Porras inlägg var rätt befogat ändå

Logga in för att svara
#25472 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

nirre skrev:
Det känns som om Porras inlägg var rätt befogat ändå

jag citerar mig själv!

"klart att det är kul att det är lite blandning på vinnarna och deltagarna men bästa tävlingsurfaren vinner oavsett ålder"

Logga in för att svara
#25494 Svar: Svenska Mästerskapen i Surfing nu på Lördag! 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

"kul med farfar där ute i lineup men nu e de dags för något nytt!!!"

Att vara kaxig och ha lite attityd är en sak men att leverera när det gäller är något helt annat.
Grattis Porra till SM titeln!! Snyggt jobbat!(surfat)
/ J

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!