Facebook data

1
Surfspots på Gotland
#25302 Surfspots på Gotland 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Segergren
graphgraph

Hejsan,

Jag har kollat ganska noggrant på väderdata för Gotland och tycker mig ha upptäckt en del intressanta saker. Jag skulle vilja diskutera dessa med någon surfare från Gotland men jag är livrädd för att avslöja någons secret spot. Jag räknar inte heller med att någon skall avslöja något för mig.

Finns det någon pratsugen gotlänning på forumet?

Logga in för att svara
#25452 Svar: Surfspots på Gotland 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Secret Spots på gotland är väl väldigt få då surfkartan har funnits flera år? Eller?? iofs så har vi väl varit på några ställen som inte är med...

//H

Logga in för att svara
#25455 Svar: Surfspots på Gotland 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Segergren
graphgraph

Tjena Hasse,

Jag är mycket på Gotland. Mest på somrarna, men det skall det bli ändring på nu när jag har börjat surfa, hade jag tänkt mig.

Jag jobbar med förnyelsebar energi, just nu vågkraft faktiskt och kollade lite väderdata för Sverige. Enligt statistiken för södra Gotland blåser det SV vindar nästan 20% av alla dagar och om man räknar med S och V vindar är det nära nog hälften av alla dagar. Dessutom blåser det mer än 8 m/s nästan hälften av alla dagar (alltså även om man räknar med sommaren då det knappast blåser alls). Mycket statistik nu, men detta borde rimligtvis innebära c:a 2 surfdagar på Gotlands sydvästkust t.o.m i Juli. Är det så en surfande Gotlänning upplever det?

Men det kanske finns andra anledningar till att inte surfa där?

Logga in för att svara
#25456 Svar: Surfspots på Gotland 17 år, 5 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Tja Segergren ! Maila på min surfprofil så ska du få en fin present.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!