Facebook data

1
Centralamerika i juli
#25756 Centralamerika i juli 17 år, 5 månader sen Stoke: 9

einar
graphgraph
Donerat Brons

Tänkte dra iväg och surfa lite en månad i juni/juli och tänkte höra om lite tips på destinationer. vågsäkerhet värme och billigt leverne är vad som efterfrågas. har avverkat bali/indo ett par gånger så det vore kul att prova nåt nytt. funderar på costa rica och omkringliggande länder. nån som har koll på om årstiden är passande? att slippa crowds är också ett stort önskemål. nån som har erfarenhet av nicaragua, el salvador eller panama? tyvärr är spanskakunskaperna begränsade till hola gazpachos ungefär, klarar man sig på engelska i nämnda länder?

hittade flyg till CR för 8200 med continental vilket innebär 95$ per väg för brädan också - rimligt pris? vad brukar en biljett ligga på?

vore tacksam för svar.

Logga in för att svara
#25758 Svar: Centralamerika i juli 17 år, 5 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

på wannasurf får du 50% av svaren till å börja med.

Logga in för att svara
#25760 Svar: Centralamerika i juli 17 år, 5 månader sen Stoke: 9

einar
graphgraph
Donerat Brons

rackarn skrev:
på wannasurf får du 50% av svaren till å börja med.

jo tack. har kikat där redan. nu var jag dock ut efter lite mer aktuella och specifika erfarenheter och tips då jag inte orkar scanna alla 17000 kommentarer och inlägg. jag vill ju ha allt serverat på silverfat rätt ner i min egen tråd...

dessutom tankte jag att nån kanske har nåt jättehemligt och bra spot nån helt annanstans som den ville dela med sig av. vore annars lysande om man kunde vara lite miljövän + spara pengar på flygbiljetten genom att stanna i europa men man kan väl knappast ha nån större våggaranti i europa i juli, eller?

Logga in för att svara
#25785 Svar: Centralamerika i juli 17 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Costa Rica skiljer sätt rätt mycket åt vid den tidpunkten, håller du till i Guancaste och Nicoya är det nog rätt torrt och fint, enl. loclas i ST jävligt stark sol och varmt. Troligen större surf än så här års.

Biljettpriset är inte direkt billigt, inte dyrt heller, brukar ligga mellan 6-12tkr, men Continental flyger väl via NY med byta mellan JFK och La Guardia, eller är det Delta? Det bytet hade jag nog gänra undvikit.

Fast å andra sidan har jag en kompis som flyger med Continental på måndag och han har iofs. inte nämnt ngt om några konstigheter....

Annars brukar det finns lågprisflyg via Venuzuela och Caracas, även om det är stor chans att bagaget försvinner där. Ett annat bolag som speciliserat sig är Martin Air, ta KLM ner till Amsterdam sen vidare med Martin Air till Florida och San Jose som slut dest.

En annan bekannt var i CR mitt i svenska sommaren, tyckte mest regnet föll på kvällen och surfen var bra. Som sagt, vilken sida skall du till?

Logga in för att svara
#25968 Svar: Centralamerika i juli 17 år, 5 månader sen Stoke: 9

einar
graphgraph
Donerat Brons

så var biljetten köpt och den 19:e juni bär det av till EL SALVADOR för ca 40 dagars harcore SURF!

efter mycket grubblande och läsning på nätet och stormrider world kändes beslutet givet. Långa högerpointar, varmt vatten, konsistent 4-5 fots swell, lite folk (?), billigt som fan, nära till många spots och fullt av rövare och banditer .

Blir nog grymt. Reser själv, så om nån annan är i krokarna är det bara att droppa en line så kan vi hålla svenska mästerskapen i elsalvador eller nåt.

Tips, erfarenheter och rekommendationer mottages fortfarande tacksamt!

STOKED!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!