Facebook data

1
Någon som testat surf hair?
#25808 Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Garnier Fructis hårprodukt "Surf Hair" verkar vara jävligt schysst. Med tanke på den dåliga salthalten på östkusten får inte håret det där härligt surfiga saltvattenruffset man eftersträvar. Eftersom jag inte surfar så ofta skulle det även vara nice att kunna få till frippan utan behöva hoppa ner i vattnet överhuvudtaget. Jag har märkt att standarden på surffrisyrerna verkar vara mycket högre på västkusten genom de bilder man sett från t ex Åsa och Varberg. Känns lite orättvist.

Är det någon som vet om det finns att köpa i Sverige? Kommer typ Backdoor eller Nord att ta hem några exemplar? Om så inte är fallet kanske man kan gå ihop ett gäng för att få ner frakten? Kanske kan man be dom på Fructis Garnier att skriva ner värdet så man slipper tullavgifter och sådan skit. Skulle vara kul att höra plus och minus från folk som testat produkten.

här är en videolänk: www.stylecreates.com/_en/_gb/getcreative_oliver_2.aspx

okej stay stoked!

Logga in för att svara
#25809 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

hahaha....köp en billabong tröja på t12, skaffa vaxet och du är en surfare på nolltid.

jag drar till ica o kollar om de har det direkt;)

Logga in för att svara
#25813 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Castorn skrev:
Garnier Fructis hårprodukt "Surf Hair" verkar vara jävligt schysst. Med tanke på den dåliga salthalten på östkusten får inte håret det där härligt surfiga saltvattenruffset man eftersträvar. Eftersom jag inte surfar så ofta skulle det även vara nice att kunna få till frippan utan behöva hoppa ner i vattnet överhuvudtaget. Jag har märkt att standarden på surffrisyrerna verkar vara mycket högre på västkusten genom de bilder man sett från t ex Åsa och Varberg. Känns lite orättvist.

Är det någon som vet om det finns att köpa i Sverige? Kommer typ Backdoor eller Nord att ta hem några exemplar? Om så inte är fallet kanske man kan gå ihop ett gäng för att få ner frakten? Kanske kan man be dom på Fructis Garnier att skriva ner värdet så man slipper tullavgifter och sådan skit. Skulle vara kul att höra plus och minus från folk som testat produkten.

okej stay stoked!

you just GOT to be kidding - right?

Logga in för att svara
#25820 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

Surf hair är sjukt bra om du vill ha typ gegga i håret, annars finns ett spray från Proffs somheter Ocean Mist, typ saltspray, känns som havsvatten! båda finns att köpa typ överallt, H&M och sånt! in på tjejavdelningen bara personligen är Ocean Mist min favorit!

lycka till!

Logga in för att svara
#25830 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

certainly something for the BOS to look into if they haven't already ...

Logga in för att svara
#25833 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Gazzer skrev:
certainly something for the BOS to look into if they haven't already ...

BOS has tried most hair products! But at the last meating we decided to let go of all products that Sharkbyoy didn´t like. He has the special tryout award "hair for life"! BOS is proud as allways!

Logga in för att svara
#25842 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Fick varsin burk på en surffilmsfestival i Dee Why.
Hänvisar till cosmocat för en recension.

Logga in för att svara
#25845 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

alalin
graphgraph

Redax skrev:
Fick varsin burk på en surffilmsfestival i Dee Why.
Hänvisar till cosmocat för en recension.

hahaha underbart!

Logga in för att svara
#25846 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Har en burk hemma!

Kan tänka mig att sälja till högstbjudande (dock inga skambud)

Speedbumps och Brädseglare gör sig icke besvär.

Säljes endast till äkta surfare..

Logga in för att svara
#25847 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

KayP skrev:
Har en burk hemma!

Kan tänka mig att sälja till högstbjudande (dock inga skambud)

Speedbumps och Brädseglare gör sig icke besvär.

Säljes endast till äkta surfare..

yo!!!
ska ut ikväll och var precis nere o doppa håret i götaälv för att kunna få den ultimata surf ruffset. men de va lite väl mkt sötvattan i inloppet idag så jag bjuder en kaka(100kr) för burken.

Logga in för att svara
#25859 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Det fanns ett hårspray som hette något liknande som skulle simulare känslan av nysurfat hår (saltvattenstil) Helt klart grym produkt men jävligt dyrt!

Logga in för att svara
#25861 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

adisgladis skrev:
[quote]Det fanns ett hårspray som hette något liknande som skulle simulare känslan av nysurfat hår (saltvattenstil) Helt klart grym produkt men jävligt dyrt![/quote

vänta nu.............................
vad är grejjen med att ha nysurfat hår??? om man inte har surfat???
"hey dude, how was the surf today?" idon`t know but i got this new hairproduct......

Logga in för att svara
#25864 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

skulle man inte liasom kunna salta lite vatten och ha i en flaska?

Logga in för att svara
#25866 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

ådén skrev:
skulle man inte liasom kunna salta lite vatten och ha i en flaska?

två poäng till ådén

Logga in för att svara
#25869 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

adisgladis skrev:
Det fanns ett hårspray som hette något liknande som skulle simulare känslan av nysurfat hår (saltvattenstil) Helt klart grym produkt men jävligt dyrt!

ocean mist? asbra!

Logga in för att svara
#25872 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: -6

dalmasen
graphgraph

De finns surf hair på Maxi. Är ändå inte så tokigt, men blir inte nå som den kalufs man får av surfen konstigt nog.

Logga in för att svara
#25875 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

Grejen ær væll att nær du ligger i vattnet så utsætts håret før saltvattnet under mycket længre tid æn om du bara sprayar lite eller doppar høvvet i saltvatten..

Våtdrækt med huvva ger tyværr inte det dær hærliga surfhåret endå.. :/

En annan sak jag tænkt på ..

Nær man har långt hår speciellt lugg tycker jag det ær otroligt enerverande att hela tiden behøva stryka bort håret som hamnar øver øgonen vid duckdives... tar en viktigt sekund av den dyrabara tiden innan næsta vægg av vitvatten kommer...

dessa problem... ujujuj

Logga in för att svara
#25882 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Skaka huvet medan du tar ett till paddeltag bara! Kan inte rekommendera Surf Hair i surfet. Rinner ner i ögonen och svider satan. Råkar man få det på händerna blir det glidmedel.

Logga in för att svara
#25892 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Pärlan
graphgraph

provade det en gång.. en polare som hade det.. gick runt o kände mig flottig en dag.. sen skippade jag det för gott.. saltvattensfrillan är iaf behaglig..

Logga in för att svara
#25894 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Örgrytefalangen gör härmed en insats mot den tilltagande fåfängan i surfsverige. Tråden om hårwax har fler poster än tråden från Mia och hennes stundade trip till söderhavet. Vill bara att det inte ska vara så. Är en gammal rocker ni vet.

Veto är inlagt om stopp.

Stopp.

Logga in för att svara
#25899 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Det ligger i allas intresse att jag avbryter Jimbobs stopp. Hårämnen är av allt för stort värde för att inte tas på allvar!

Logga in för att svara
#25914 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

En kaka Sticky Bumps i håret. Det e fina grejer!

Logga in för att svara
#25916 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

peter!! skrev:

Nær man har långt hår speciellt lugg tycker jag det ær otroligt enerverande att hela tiden behøva stryka bort håret som hamnar øver øgonen vid duckdives... tar en viktigt sekund av den dyrabara tiden innan næsta vægg av vitvatten kommer...

dessa problem... ujujuj

Kan rekomendera denna frisür till alla surfare som får håret i ögonen. "Buisness up front, party at the back" som det brukar låta....

Logga in för att svara
#25944 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

Remo skrev:
peter!! skrev:

dessa problem... ujujuj

Kan rekomendera denna frisür till alla surfare som får håret i ögonen. "Buisness up front, party at the back" som det brukar låta....

nej gud vad fel det där ser ut

Logga in för att svara
#25981 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Gazzer skrev:
Castorn skrev:

okej stay stoked!

you just GOT to be kidding - right?

Jo absolut. Mitt hår har sällan överstigit 3 mm i längd de senaste åren, så jag är tveksam till vilken effekt det skulle ha...Men tack för alla tipsen!

Logga in för att svara
#25984 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 5 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Jimbob skrev:
Örgrytefalangen gör härmed en insats mot den tilltagande fåfängan i surfsverige. Tråden om hårwax har fler poster än tråden från Mia och hennes stundade trip till söderhavet. Vill bara att det inte ska vara så. Är en gammal rocker ni vet.

Veto är inlagt om stopp.

Stopp.

Är beredd att hålla med om att ett stopp är befogat. Tycker iofs inte att argumentet om att vara rocker håller särskillt bra med tanke på att detta par, som poppade upp efter en google bildsökning på "rocker", lär ha bidragit med en ansenlig del av ozonhålen genom sitt hårproduktsanvändande...

Logga in för att svara
#26098 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Bra med ett Stop föresten. Tänk på att B O S har medlemmar som mig och Fartboy, vilka är skalliga. Vi har varit tvungna att gå med i terapigrupper för att kunna bearbeta det trauma som denna tråd har skapat!

Hår är för suckers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#26146 Svar: Någon som testat surf hair? 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Ja funkar det på oss som inte har nåt hår eller?? kanske ska gro en mullet ända.. GOD JUL // tomten

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!