|
#2586 |
vinterresa 18 år, 5 månader sen |
|
niklas
|
hallå! blev i sommras surffrälst i franska hossegor och är därför grymt sugen på att göra en ny surfresa i vinter. enda problemet är att det bara är jag i min bekantskapskrets som delar mitt nyfunna intresse. jag undrar därför om det finns någon eller några som ska åka iväg till något varmt ställe i vinter och vill ta med en ensam färsking. om inte finns det nån som kan tipsa om hur man ska göra om man är ensam om att vilja dra iväg men inte vill åka själv?
|
|
|
|
|
#2590 |
Svar: vinterresa 18 år, 5 månader sen |
Stoke: 0 |
Fia
|
Jag åkte till Portugal två svängar i år och bodde på ett camp som pågått i 13 år . Det är både avancerade surfers och nybörjare som dyker upp hos dem. De har fyra Landrovers och bra koll på Algarve-kusten så alla blir nöjda. Prisvärt alternativ med tanke på att boende, frukost, lunch och resorna till stränderna ingår. Under januari och februari flyttar de campet till Marocco vilket tydligen är väldigt populärt. Tror att de är fullbokade i år redan, men det kanske kommer avbokningar. Bra alternativ när man reser ensam och inte kan stället. Riktigt sköna människor som driver det också.
www.surf-experience.com
|
|
|
|
|
#2596 |
Stoke: 28 |
|
Vore skit cool att ordna en gemensam resa! Jag kan i början på januari - typ 2 - 4 veckor - Lanzarote är väldigt intressant i sammanhanget men jag sneglar också på Agadir/Tarazoot - vi kan surfa på den här tråden ett tag och se vem som paddlar in och lägger sig i "line-upen" ! Kom med förslag, önskemål mm. !!
YEAH!!
//Gazzer 
|
|
|
|
|
#2600 |
Stoke: 14 |
|
Ok boys....jag paddlar ut i lineup jag med. hade varit skönt med lite surf i varmt vatten. ge mig vågor och värme och jag kan åka med nästan var som helst. 
|
|
|
|
|
#2606 |
|
putte
|
tja, skulle också vara sugen på att fara nånstans om det skulle bli nått. var kommer du ifrån Niklas?
|
|
|
|
|
#2609 |
Stoke: 15 |
|
Jag har precis ätit lunch, och frågan som kom upp var "Vad skall du göra över jul då?" och börja jag tänka lite... "Julafton faller i år på en Lördag eller?" ....svaret blev "Nej det är Söndag..." *cheeching*  det behövs 3dgr ledigt för att kunna vara borta från 23:e till den 1:e.
Nu skall man bara få ledigt  , sen skall det banne mig bokas en resa till Marocko! 
|
|
|
|
|
#2617 |
|
niklas
|
låter ju grymt med en gemensam resa! jag kommer från täby norr om stockholm. jag har möjlighet att dra iväg nånstans nångång i början av januari, spelar ingen roll vilket datum eftersom jag är "mellan två jobb". tanken med resan var att jag skulle vara borta i två tre eller fyra månader men det spelar inte så stor roll om man kommer fram till någon annan tidsram, bara man kommer iväg! adda mig på msn ( nkbr87@hotmail.com) så kan diskussionen gå vidare:cheer:
//niklas
|
|
|
|
|
#2620 |
Fia
|
Fyyyy vad avis jag är på er. Själv börjar jag ett nytt jobb = NADA semester på ett bra tag. 
|
|
|
|
|
#2634 |
|
Jag är också intresserad men kanske på en sista minuten i januari, känns trist att lägga pengar på en surfresa om det inte kommer något swell (dock verkar på kanarieholmarna och marocco ganska konsistent dec-jan-feb. vore kul att styre upp något tillsammans, vi hde en tråd innan tror jag där det var snack om att någon (Swingkid?) kanske kunde styra upp någon boende om vi kom ett gäng men jag vet inte var tråden tog vägen....
|
|
|
|
|
#2644 |
Stoke: 1 |
flip
|
Detta låter ju ruskigt spännande! Är lätt på, om det inte går alltför mkt pengar i thai/indo nu innan jul..
Marocko skulle jag gärna dra till, älskar det stället! Det bör för övrigt funka till och med Mars, kanske inte hela Mars ut dock.. ?
|
|
|
|
|
#2649 |
KayP
|
|
|
|
|
#2651 |
|
Looks like a Swedish invasion and a movie in the making ......
|
|
|
|
|
#2653 |
|
Jag är lätt på om vi snackar januari!!
|
|
|
|
|
#2665 |
|
niklas
|
hur många är det som snackar januari februari och mars?...och vart nånstans snackar vi om att åka??
|
|
|
|
|
#2673 |
|
Början av januari Morrocco
|
|
|
|
|
#2674 |
Stoke: 14 |
|
Början av Januari....Marrocco:)
|
|
|
|
|
#2677 |
|
Johan
|
Jag var också nere i portugal här i höstas och bodde med grabbarna på the surfexperience fast jag reste genom Xtravel som hjälpte med flyg, försäkringar och allt sånt där också. Tydligen är de polare och hjäper varandra på olika sätt, jag var i alla fall jätte nöjd med upplägget och när jag väl kom ner och såg vad det skull eha kostat om jag hade bokat direkt med surfexperience så var det precis samma så fråga mig inte vad Xtravel vinner på det hela men bra var det i alla fall som fan.
|
|
|
|
|
#2693 |
|
Början av januari, nån vecka, inte för långt bort och inteför dyrt!
|
|
|
|
|
#2700 |
|
XTravel verker ha en soft surf camp som inkld. frukost och middag - tanken att slippa laga mat och diska kann vara värt några spänn samt att campen ligger nära surfet. De hämtar och lämnar tof flyget - bekvämy låter det .... återkommer med priser snart - bra om vi är typ 10st. Jag ska höra med Nord om vi kan få några demobrädor med oss på resan - skulla gärna prova lite olika sorter.//Gaz
|
|
|
|
|
#2755 |
|
|
|
|
|
#2774 |
flip
|
Hmm nope, looks sweet though.. Did u contact em for prices?
|
|
|
|
|
#2787 |
|
Got some info from the camp I mentioned above - I inquired about prices for 10 people - How many can go and when? I am thinking of a week towards the end of November and another week in the begining of January :
"Thanks for your enquiry,please get back to me with intended dates as we have a policy here of not cramming people into dorm rooms & have a maximum of 11.You guys can have the house to yourselvevs but have a few dates already booked.
Please check availability before booking any flights as to avoid dissapointment.Here' some info for now.
Inclusive of our price is;
Airport transfers whatever day or time of arrival.Clean & comfortable purpose built accomodation,all double rooms,some with sea views.3 balconies overlooking the points.Huge dining/sitting room with views of the coastline whilst you eat or if you just want to watch tv on sky.Reading or chillout area,top terrace with table tennis & the bbq.Full or half board(please check out website guestbook for recommendations about our food).Full transport to the surf wherever the best waves are breaking with the most experienced guides in Morocco.
If you make a booking before the end of November then we can offer you last seasons rates.
For 1 weeks stay £250 pp incl breakfast & lunch.
We also have a range of boards & wetsuits for hire.
We always give free pointers in the right direction but full tuition is available with a fully qualifed surf instructor.
Exscursions can be arranged to anywhere you may care to visit in Morocco with our personal english speaking,safe driving cabbie.For non surfing partners there is golf,quad biking into the hills,horse/camelriding or visiting the local souks & trying your hand at bartering for the great shopping on offer.Otherwise enjoying the warm weather & chilling on the beach.
Please get back to me if you would like any further info,i will gladly answer any questions you may have.
Keep your eyes on the website in the following weeks as will feature footage of Taj Burrow who stayed with us recently.
Look forward to your reply.
Regards Denny
|
|
|
|
|
#2792 |
Stoke: 15 |
|
Well, seems like a safe option, and probably a good one, when travelling in such a large group, but almost 500.- per day, though the breakfast and lunch was included, the guide thing I don't like though.
|
|
|
|
|
#2795 |
flip
|
Well, i guess the guide thing basically means that we will get transport to and fro the breaks everyday? Kinda nice with 10 ppl, which would otherwise require us to rent like 2 cars.
|
|
|
|
|
#2815 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
Bodde här: www.dynamicloisirs.com/versuk/indexuk.html i jan- feb 04. betalade ca 160 kr/natt med frukost och middag. hade även instruktärer och bil mm, men de batalade jag inte för, åkte offtast med andra gäster som hyrt bil eller buss.
kan ju vara värt att kolla upp vad de ger för pris, så har ni å jämföra med
/Qanik
|
|
|
|
|
#2840 |
|
cool, thanks, I'll check it out!