Facebook data

1
Ni som har quicksilver Ignite HFT
#25924 Ni som har quicksilver Ignite HFT 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

Skaffat mig en quicksilver ignite 6/5 hft .. Ifal det jag trodde...

Såg på reklamlapparna som satt fast på drækten, dær fanns det någon sida som hette "compare wetsuits" så kunde man fint se namnet samt tjocklek och om det var hft eller inte.
Tittar på min drækt och hittar inget dær det står HFT på den någonstans..Nu gør inte detta så mkt før den ær dundervarm endå =) Undrar bara om ni som har en 07 Quicksilver Inginte om det står HFT någonstans på drækten eller har jag blivit lurad!!!

btw... Gillar suiten som fan !!!

Gahh!!!

Logga in för att svara
#25925 Svar: Ni som har quicksilver Ignite HFT 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Tja

Va fick du pröjsa och hur lång leverans tid va det?

Och hur lång e du och vilken size beställde du och hur sitter den??

20 frågor men vill ha lite input till mitt våtdräktsköp.

Peace

Logga in för att svara
#25926 Svar: Ni som har quicksilver Ignite HFT 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

305 dollars från cleanline kostar 350 nu tror jag .. men då får du juh 08 modellen =) ser likadan ut fast med vit logga, 300 dollar ær inte ens 2k.. sen 50 dollar i frakt.. men passade på att køpa handskar och skor med...

Tog næstan precis 3 veckor från att jag la bestællningen tills jag fick den

Har en MS ær 175 lång 72kg .. men gå in på deras messiur charts och mæt alla dina mått som de har.. då kan du inte misslyckas i storlek .. tror jag

Logga in för att svara
#25927 Svar: Ni som har quicksilver Ignite HFT 17 år, 5 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

nej det står inte, men du ser ju om den e klädd med hollowfiber inuti?min e iaf gul/orange inuti och det e ju det som är htf.
sjukt grymt dräkt, kunde aldrig tro att det kunde vara en så stor skillnad dräkter i mellan. jag trodde aldrig att jag skulle svettas i mina handskar när det e 6 grader i vattnet men det gör jag.
köpte min från cleanline, kostade 2850 sammanlagt med frakt och tull/moms. köp den, du kommer inte ångra dig!

Logga in för att svara
#25931 Svar: Ni som har quicksilver Ignite HFT 17 år, 5 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

peter!! skrev:
Skaffat mig en quicksilver ignite 6/5 hft .. Ifal det jag trodde...

Såg på reklamlapparna som satt fast på drækten, dær fanns det någon sida som hette "compare wetsuits" så kunde man fint se namnet samt tjocklek och om det var hft eller inte.
Tittar på min drækt och hittar inget dær det står HFT på den någonstans..Nu gør inte detta så mkt før den ær dundervarm endå =) Undrar bara om ni som har en 07 Quicksilver Inginte om det står HFT någonstans på drækten eller har jag blivit lurad!!!

btw... Gillar suiten som fan !!!

Gahh!!!

Om större delen av dräkten är brandgul på insidan är det HFT. Annars är den det inte.

Jakob beställde en Ignite med hft på cleanlines rea men fick en utan hft. Tydligen hade de märkt dräkterna fel på hemsidan. Hft-dräkterna skulle inte vara med på rean men våtdräkterna fanns listade som att de hade hft fast egentligen hade de inte det. Han mailade och klagade och fick nån deal tror jag. Vad det var för deal får du fråga honom om.

Logga in för att svara
#25958 Svar: Ni som har quicksilver Ignite HFT 17 år, 5 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Köpte min av e-baysnubben, kolla nån tråd typ i oktober i forumet. Typ 2500 och tullfritt...

Logga in för att svara
#26124 Svar: Ni som har quicksilver Ignite HFT 17 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Min dräkt är brandgul och således HFT.Men det är ett stort fel på den? Den är för varm.Första gången jag använde den (Salusand) så krokna jag djävligt fort.Sen va jag på Andöja i Nov.Då va det -1 i luften men +6 i vattnet. Då tappa jag all ork efter 45min.Jag får helt enkelt värmeslag med den på. Nu när man surfar i issörja och vissa dar i minus grader hemma så funkar den bättre.Men grejjen är den att nu måste jag ha en till våtdräkt.Grrr.Typ 5/3 hodded sån som jag haft tidigare.Då glappet till min 4/3 utan huva blir för stort.

Logga in för att svara
#26137 Svar: Ni som har quicksilver Ignite HFT 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

STJ
graphgraph

Samma erfarenhet som Jocke, har iofs en 5/4 HFT men hittills har jag alltid tänkt att jäklar vad varmt det är varje gång jag hoppat i, svettades på sm-dagen tex på torö. En 5/4 HFT tror jag räcker för hela vintern i alla fall runt stockholmstrakten, om man har bra skor och handskar också.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!