Jag vet att knark är dåligt!
Men jag undrar fortfarande om någon har några erfarenheter eller vet något om hur lagarna är kring droger i Indonesien? Då även på turistorterna?
There are also a few people sitting on death row in indonesian jails, after being caught smuggling drugs. Sure, maybe you weren't planning on taping 10 kilos of herion to your body when you go through customs, but hey...if they have the death penalty, they are usually pretty strict.
A guy i know got busted with 1 gram of hash in indo in 83´..he got 10 YEARS in gaol..10 frigin years..he was a different man when he got out..take good advice and stick to the alcohol over there mate..it just ain't worth the risk:(
Fast det bästa är om du slutar resa och surfa! Köp allt gräs du kommer över (och LSD om du har bra kranar), och lev i det pissna livet vi kallar Nu, fast med en TWIST! Helt onödigt att dra till Charlieland när du kan göra vad du vill här,,,, Allright, nu ska jag sluta vara sarkastisk, åk till indo och skit i gräset.... Gräs är alltid bäst här hemma, "gräset är grönare på andra sidan" osv är skitsnack....
Träffade en kille på Bali som var där för att närvara när hans syster skulle få sitt straff för smuggling (australien-bali). De ville ge henne dödsstraff men fick "bara" 30 år tack vare starka påtryckningar av den australiensiska regeringen. Hon var dessutom troligtvis oskyldig. Lång historia... Helt sjukt jävligt. Hade mardrömmar i ett år efteråt.
/ Ylva (som ska hälsa på en vän som sitter inne för smuggling i Sverige i morgon och gärna vill säga åt alla dumma jävlar som tar droger att sluta med det innan ni hamnar i helvetet. Och då menar jag inte det löjliga religiösa helvetet utan nåt mkt värre )
Ylvan skrev: Träffade en kille på Bali som var där för att närvara när hans syster skulle få sitt straff för smuggling (australien-bali). De ville ge henne dödsstraff men fick "bara" 30 år tack vare starka påtryckningar av den australiensiska regeringen. Hon var dessutom troligtvis oskyldig. Lång historia... Helt sjukt jävligt. Hade mardrömmar i ett år efteråt.
/ Ylva (som ska hälsa på en vän som sitter inne för smuggling i Sverige i morgon och gärna vill säga åt alla dumma jävlar som tar droger att sluta med det innan ni hamnar i helvetet. Och då menar jag inte det löjliga religiösa helvetet utan nåt mkt värre )
om du pratar om en boggieboard väska med en ica kasse gräs i så heter tjejen chapelle corby. ett mycket omskrivet fall i australien där hon målades ut som en ängel som blivit tagen med gräs som folk på brisbanes flygplats stoppat dit och väskan skulle enligt kamerorna inte scannats där och då. jag jobbade med ett par sköna lirare ett par dar som kände familjen och berättade att dom trodde att hon "säkerligen" var skyldig för hela familjen sålde gräs tydligen men om man blir skyldig av att nån i familjen kränger knark så hade undertecknad vart skyldig också. om hon nu var skyldig eller ej vet inte jag men tillbaka till frågan:
ge fan i knarket!! jag har blivit erbjuden röka och sett snutar som tittar ut från närmsta gränd så fort man stannar och surrar med asen. du kommer med största sannolikhet åka dit så det stänker om det. magic mushroom shakes e lagligt om du gillar hallisar.
Kman skrev: Ylvan skrev: Träffade en kille på Bali som var där för att närvara när hans syster skulle få sitt straff för smuggling (australien-bali). De ville ge henne dödsstraff men fick "bara" 30 år tack vare starka påtryckningar av den australiensiska regeringen. Hon var dessutom troligtvis oskyldig. Lång historia... Helt sjukt jävligt. Hade mardrömmar i ett år efteråt.
om du pratar om en boggieboard väska med en ica kasse gräs i så heter tjejen chapelle corby. ett mycket omskrivet fall i australien där hon målades ut som en ängel som blivit tagen med gräs som folk på brisbanes flygplats stoppat dit och väskan skulle enligt kamerorna inte scannats där och då. jag jobbade med ett par sköna lirare ett par dar som kände familjen och berättade att dom trodde att hon "säkerligen" var skyldig för hela familjen sålde gräs tydligen men om man blir skyldig av att nån i familjen kränger knark så hade undertecknad vart skyldig också. om hon nu var skyldig eller ej vet inte jag men tillbaka till frågan:
ge fan i knarket!! jag har blivit erbjuden röka och sett snutar som tittar ut från närmsta gränd så fort man stannar och surrar med asen. du kommer med största sannolikhet åka dit så det stänker om det. magic mushroom shakes e lagligt om du gillar hallisar.
Stämmer. Hon kanske var skyldig, vad vet jag. Fick självklart inte någon direkt objektiv bild av det hela eftersom jag hängde med hennes bror. Dessutom var i princip alla australienare på hennes sida. Men det spelar ingen roll. Droger är skit och särskilt på Bali.
SharkBoy skrev: what's worse, drugs or those who punish you with prison for doing them?
Visst ska man ha straff. Att min kompis åkte dit och fick tre år var det bästa som hänt honom. Men jag tycker inte att 30 år eller döden är i paritet med brottet.
Enda anledningen till att ha sådana straffskalor är för att avskräcka, men det är ju smärtsamt tydligt var än det praktiseras att det inte fungerar. Hur många oskyldiga avrättas inte varje år? Sjukt!
Man ska väl fanimej få chans att ångra sig!
SharkBoy skrev: jag tror inte på att regeringar ska fängsla folk för att dem gör något ut av eget fri vilja. Punkt slut.
Om man har ett problem med droger, så tror jag knappast att det blir bättre av att åka till fängelse.
Har två vänner som är rena sedan ungefär ett år tack vare (eller på grund av) att de åkte dit. Å då snackar vi inte bara lite gräs. Jag har sett hur de har gått från att ha varit "bortom all räddning" till att vara i livet igen. Så jo, det kan visst vara räddningen.
and you can get addicted to anything, not just drugs. Surfing is addictive, maybe we should make that illegal. I've seen tons of young people waste their lives surfing. Giving up good jobs and lifestyles just so they can get their fix. They drop everything and go travel instead of paying their retirements. Choose life, Surfing är Bajs.
SharkBoy skrev: wow, pretty dramatic, why not just rehab_?
and you can get addicted to anything, not just drugs. Surfing is addictive, maybe we should make that illegal. I've seen tons of young people waste their lives surfing. Giving up good jobs and lifestyles just so they can get their fix. They drop everything and go travel instead of paying their retirements. Choose life, Surfing är Bajs.
Make surfing illegal now!
Så du tycker det är ok att sälja skitiga droger till småungarpå högstadiet!? Gör det lagligt! Yiiieeehhaaa! Visst är det samma sak att surfa som att skjuta heroin. Preciiiis samma sak.
Ja just det... min polare som bosatte sig på Bali för att surfa resten av sitt liv har det nästan (men bara nästan) lika bra som min bästa kompis brorsa som hittades nästan död på hallgolvet med blodförgiftning av smutsiga sprutor.
Ylvan skrev: SharkBoy skrev: wow, pretty dramatic, why not just rehab_?
Make surfing illegal now!
Så du tycker det är ok att sälja skitiga droger till småungarpå högstadiet!? Gör det lagligt! Yiiieeehhaaa! Visst är det samma sak att surfa som att skjuta heroin. Preciiiis samma sak.
Ja just det... min polare som bosatte sig på Bali för att surfa resten av sitt liv har det nästan (men bara nästan) lika bra som min bästa kompis brorsa som hittades nästan död på hallgolvet med blodförgiftning av smutsiga sprutor.
Förlåt för att jag fortsätter denna tråd, men vill inte att Ylvas ord ska stå oemotsagda. Först, bra att du inte håller på med droger Ylva, helt onödigt. Men varför frågar du sharkboy om de skitiga drogerna till småungar? Det är ju sånt som händer idag i Sverige, och mig veterligen är narkotika (droger är fel ord, alkohol inräknas där) olagligt här. Började din kompis brorsa knarka i ett land där narkotika var lagligt? Antagligen inte, med största sannolikhet började han i Sverige, särskilit med tanke på att hans sprutor var smutsiga. Det annars så toleranta och reflekterande Sverige är sjukt "svartvita" när det kommer till synen på narkotika. Detta är enligt mig en av anledningarna till att vi har en av de högsta dödstalen för narkotikamissbrukare i hela Europa, och vägrar att dela ut rena sprutor för att "vi inte vill uppmuntra till knarkande". Om vi talar om cannabis blir det hela än mer bizzart. Om någon röker en joint i tex Holland (som har färre tunga missbrukare per capita än sverige) och åker hem till Svea, är du kriminell för att du har ett narkotiskt ämne i blodet, oavsett om du ägnar hela dagarna åt att hjälpa andra. Men som sagt, alltid bäst att undivika såväl narkotika som alkohol, men börja inte förespråka straff för all typ av narkotikabruk/missbruk. Det hjälper inga förutom de kriminella gängen...
kanske ska tillägga att man i tex Malmö och Lund har börjat med sprututbyteprogram, efter att socialstyrelsen har gjort en rekomendation. De flesta kommuner vägrar dock detta.
vet att traden ar gammal, men maste tillagga att c.corby latt ar skyldig, en bodyboard vager inte i narheten av 20kg, sa aven fast man ar jetlaggad sa skulle man kanna en san viktokning nar man plockar vaskan fran bagagebandet och forsoker traska ut fran flygplatsen
I say load up and party! Smoke the hell out of and shoot up everything you get your hands on.. Fill your suitcase up to the max. And if you have time, you can make a coke board. what you do is cut out a large square in the foam, put a few ki's in it and cover it with a thinner layer of the foam you cut out. then glass the board with 12oz glass. Who cares if you get caught, i hear those prisons are pretty plush and you can have congical visits from hookers and the country pays you like 30 US dollars a day for being in there. I even heard that they have an X Box in every cell and satallite TV so you won't miss all those programs you like, like Glamour and Stjärnor på Slottet. So just go with your gut instinct, get wasted and bring some back for all your friends.
as a side note... you guys that responded to Sharkboy's comment mentioning kids addicted to drugs and whatnot, you really need to settle down and realize what sarcasm is. He was being funny and you all turned it into that he promotes little kids getting addicted. Those kids are addicted because of their environments.
You should practice a little more introspection with your own country because you all seem to think that drugs are bad but getting fucked up drunk is ok. Hate to tell you but alcohol is a drug and is addictive. If you look forward to every weekend so you can get shit faced drunk, then maybe you're addicted. The fact that it seems acceptable here for a 15 year old to get drunk (even though illegal) makes me wonder why you look down your nose at countries whose kids are addicted to other forms of drugs. If alcohol is what you need to "let loose" then why is it bad for some kid in a third world country to take heroin to escape from his/her reality of being poor with no future?
Nanuq thats just how the view is in Sweden is on all drugs (except alcohol) and it will probably always stay the same: conservative and safe. You will almost never have people agreeing to something positive about drugs in Sweden, the only thing you will recieve is abuse and a hell of a long discussion with people who refuse to listen to what you are saying. The easiest thing is to do what you do but keep it in the dark or with likeminded
Trodde det var allmänt känt att Corby troligen var guilty as hell. "Her brother is the biggest dealer on the Gold Coast" för att citera en polare där nere
Nanuq skrev: If alcohol is what you need to "let loose" then why is it bad for some kid in a third world country to take heroin to escape from his/her reality of being poor with no future?
Its bad because Heroin is bad. Do you have anymore questions that you want some answers to?
I hate when people without experience are so arrogant that they think they have the right to decide what is best for someone else.
Some people might have a revelation, get inspiration, or have enhanced experience with a drug. Some people (like the great writer Aldous Huxley) have explored parts of the mind with drugs that isn't unlike an astronaut exploring space. Should we ban space research because most fat, glutenous sheep people who's only goal in life is consumption wouldn't survive space travel? it's the exact same thing.
Should we ban space research because most fat, glutenous sheep people who's only goal in life is consumption wouldn't survive space travel? it's the exact same thing
Det är verkligen inte samma sak i den meningen att det skulle kunna förstås som ett sätt att argumentera mot att droger är förbjudna. Av flera andledningar.
Om alla tjockisar verkligen hade möjligheten att ägna sig åt lite rymdresor skulle det kanske vara lite jämförbart på det sättet du använder det. Betänk att alla hade sin egna rymdfärja. Många som inte var kapabla att använda den, på både ett fysiskt plan och ett rent kunskapsmässigt plan (det är svårt att flyga en rymdfärja). Ändå skulle många prova, och med stor sannolikhet dö. Om den här situationen någon gång skulle uppstå, skulle det bli förbjudet med rymdresor.
SB, du har anpassat liknelsen för att passa ditt argument. Om du vill klanka ner på paternalism och förmynderi så finns det nog bättre sätt än rymdresejämförelser.
Betänk att alla hade sin egna rymdfärja. Många som inte var kapabla att använda den, på både ett fysiskt plan och ett rent kunskapsmässigt plan (det är svårt att flyga en rymdfärja). Ändå skulle många prova, och med stor sannolikhet dö. Om den här situationen någon gång skulle uppstå, skulle det bli förbjudet med rymdresor.
SharkBoy skrev: I hate when people without experience are so arrogant that they think they have the right to decide what is best for someone else.
Some people might have a revelation, get inspiration, or have enhanced experience with a drug. Some people (like the great writer Aldous Huxley) have explored parts of the mind with drugs that isn't unlike an astronaut exploring space. Should we ban space research because most fat, glutenous sheep people who's only goal in life is consumption wouldn't survive space travel? it's the exact same thing.
I think that there is a difference between taking a drug and being a supplier.
A person who decides to use a 'mild drug', like grass or hash is only 'hurting' themselves..A 'victimless crime'.....if someone wants to get stoned in their loungeroom cause they like it...let em do it..who are they hurting..So long as they don't hurt anyone else or bother anyone else, what's the big deal??
Someone supplying hard drugs, like heroin for example, is a totally diferent kettle of fish i reckon.
Some drugs are extremely addictive and other drugs aren't..Harder drugs like speed, coke, smack, pcp and ice are all extremely addictive and consumption in large amounts fucks people up for ever..
Ever met an ex smacky?? I have and they still sting for it EEEEVERY day, even when they haven't touched it for years..
Look how addictive nocotine is!!!! How many of you guys fall asleep with a big one stuffed up under your lip at night...especially after a big one..tobacco is legel, alcohol is legal...
What i mean is...compare renat or whiskey with beer..drink a glassof 5.3 beer and what happens...!!??
Take the same glass and fill it up with whiskey/renat and drink that and what happens??!!
That's what I mean..there is a huge difference between the effect and consequence isn't there!
Same with different forms of illegal drugs..some are as mild as having a beer, some just fucken totally fuck you out..people who sell those kinds of drugs and make money out of it and sell to young people and steal and shit lke that shoul be punished I reckon. the people who wanna smoke a spliff in peace and chill...leave em alone and go after the big fish..