Facebook data

1
Promotin' Taiwan
#26141 Promotin' Taiwan 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Mirre_Formosa
graphgraph

Aloha kamrater!

Jag är ny på detta forum och önskar bara säga hej. Hej!

Bläddrade av ren nyfikenhet runt på forumet och insåg att frågetecknena kring surfet i Taiwan va stora. Det nämndes några gånger, fåtal hade hört eller läst något om det, men ingen kunde tyvärr ge några direkta rapporter.

Jag är ursprungligen ifrån Stenungsund utanför Göteborg men har äran att för stunden bo och verka i landet som man förr i Europa kallade för Formosa efter det portugisiska Ilha formosa, "vackra ön" (och då får man ha i åtanke att portugiserna va ena giriga jävlar som gärna ägde så mycket som möjligt av jorden under den tiden...dvs att de redan hade sett ganska mycket när de beslutade sig för att kalla just denna ö för den "vackra ön").

När jag än har tid över sätter jag mig på en buss av säten ur godtycklig science fiction berättelse (dvs storlek sådan att det inte spelar någon roll hur stor du är, film, TV-spel samt stols-massage) och åker söder ut på denna lilla ö för att runda den södra udden över till "Jia Le Shui" på öst sidan. En sak med den platsen är att det är väldigt jämn surf, du åker aldrig dit utan att ha fått en del vågor. På de olika surfdestinationerna i landet hittar du främst locals och de är aldrig territoriska och det blir aldrig trångt.

Om du är nyfiken på de surfande Taiwanesernas varma, välkomnande och färglada vardag, feel free to flippa runt bland filmerna på www.theboardwok.com/ .Respekt är deras budskap och vänlighet deras stolthet!

Med vänligaste hälsningar
/Mirre

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!