|
#2621 |
Casablanca 18 år, 6 månader sen |
|
Markus
|
Åker till Casablanca den 28dec, tar gärna emot tips som rör boende, surf, saker att göra/se från er som varit där eller hört ngt bra... =)
wannasurf.com adressen kan jag, så den undanbedes..
|
|
|
|
|
#2637 |
Svar: Casablanca 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Mycket förorening runt bryten i Cassblanca, vad jag läst i surfguider, skaffa dig böcker, t ex den nya Stormrider Guide Europe.
|
|
|
|
|
#2645 |
Stoke: 1 |
flip
|
Hur långt ner/bort/iväg sträcker sig Storm riders guide Europe? Om den går ner till Marocko menar jag.
|
|
|
|
|
#2646 |
Stoke: 1 |
flip
|
Är jag dum i huvudet eller kan man inte Edita sina inlägg? Lite pinigt när man skriver saker hejvillt för att sedan komma på att det ser ut som om en treåring suttit på tangentbordet medans man förmedlar sitt budskap!
|
|
|
|
|
#2654 |
|
Jag fick min idag, låg på hallgolvet när jag kom hem!  Den nya sträcker sig över europeiska kontinenten och av någon anledning har de alltid inkluderat Marocko i sin guide. Tror även att Footprint gör detta.
Så den nya guiden innehåller: Portugal, Spanien, Frankrike, "North Sea Nations" = Danmark, Tyskland, Holland, Medelhavet och Marocko.
Det kommer en till för att täcka öarna, såsom Kanarie, Sverige, Norge, UK, Irland, om jag är rätt informerad.
The Continent hittar du kanske hos Backdoor, vet inte om de har den i lager än, annars så finns den på Amazon, köp från USA är mitt tips, det blir billigare fast längre lev.tid.
|
|
|
|
|
#2657 |
Stoke: 6 |
|
har inte koll själv men ska till casablanca den 26 dec så jag har kollat lite.. finns ett ställe som heter Dar bouazza som ska va soft och bra. tyvär det enda tippset jag har fått på spot nära casablanca...
|
|
|
|
|
#2658 |
|
Plåtis, vad flyger du med? Hört att BA och RAM tar brädor gratis?!
|
|
|
|
|
#2659 |
|
flyger med sas till amsterdam sen med royal air maroco..... vet inget om bräd priser. det blir en överaskning.
|
|
|
|
|
#2660 |
|
pris för biljett och när åker du hem? RAM skall ta brädor gratis enl. nya Stomrider
|
|
|
|
|
#2661 |
|
5500kr åker hem den 9 jan. ska bli sjukt kul
|
|
|
|
|
#2662 |
|
fy fan, jag hittar biljetter för knappa 4 700:-, men då får jag åka 02:10 från Cassablanca den 1:e, min reseperiod är 22 dec till 1:e jan. Några tips på resebyråer? Var bor du? Hyrbil?
|
|
|
|
|
#2663 |
|
ska köra hyrbil . ska neråt och ta spots på vägen. bokar alltid med ticket. för dom e så snälla där. jobbar en söt tjej där så jag brukar gå dit.
|
|
|
|
|
#2664 |
|
Ticket....det var som fan....skall jag kolla upp. Återkommer, kanske ses där nere då....skall bara hitta biljett, 4 200:- är jag nere på just nu, hubben verkar vara Frankfurt....får väl kör dit i värsta fall! 
|
|
|
|
|
#2678 |
|
markus
|
plåtis: är ni många som åker? kanske kan teama upp för en session, vore nice..
jag flyger BA, lever i uppfattningen att det är gratis med brädor
|
|
|
|
|
#2681 |
|
vi e 2 . har inga planer och vill ha det så....
|
|
|
|
|
#2683 |
|
Hm, vad fick du betala för hyrbil, och var hyrde du Plåtis? Kollat med Hertz och Avis, tar fasen 5000 för 9dgr, inte klokt!
|
|
|
|
|
#2684 |
|
jag hyr på plats . ska tydligen gå att pruta mycket. men hyra bil ensam blir lite mycket deg..
|
|
|
|
|
#2685 |
|
inte ensam, så det skall nog ordna sig, men vette fan om vågar chansa på att hyra på plats, hittade en för runt 3 000 via MrJet. Kan inte bestämma mig för hur jag skall flyga ner bara. Lufthansa tar ca €80 för brädan (om den är längre ä 2m), BA prissätter sig själva ur det hela, hittar inga biljetter under 7 000 och Ryan flyger inte varje dag, så jag får problem att komma hem med dem. 
|
|
|
|
|
#2709 |
Stoke: 25 |
lars
|
daniel, hem kommer man alltid, det är inte det om är problemet utan att komma iväg till surfet som räknas.. 
|
|
|
|
|