Facebook data

1
Villavillekulla rocks!!!!
#26237 Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Linn
graphgraph

Har nyss kommit hem från en två veckors vistelse på Fuerteventura och vill bara säga att det var fasen två av de bästa veckorna i mitt liv!! Och det var helt klart tack vare en viss Swingkid och hans polare som tog så sjukt bra hand om mig och mina kompisar!! Tusen tack till er!!! We love you guys!! Swingen du är underbar!! Vi hade alla så sjuuuukt kul med surf, party, dans, musik, luciatåg, yatzy haha, mys och oförglömlig roadtrip!!!! Att bo på Villavillekulla var det bästa vi kunde gjort!=) Så tack igen!!!!!
PUSS OCH KRAM OCH GOTT NYTT ÅR TILL ALLA SKÖNA SURFDUDES OCH SURFCHICKS!!!!

Logga in för att svara
#26238 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Linn
graphgraph

The gang!=)
(Om jag nu får upp bilden denna gång...)

Logga in för att svara
#26239 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Linn
graphgraph

äsch skit oxå... funkar inte, jaja you know who you are =) Lägger in den på min profil istället..
tjohoo

Logga in för att svara
#26240 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Tack själv!!!!!!! Hoppas ni kommer tillbaks snart!!
Gott nytt år!!!
ps..... Det var 2 grymma veckor jag aldrig kommer glömma!!
kram Roadtrippen var magical!!!

Logga in för att svara
#26242 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

ägare av villan... har ni plats från 14e jan för en vecka?? har även glömt vad ni tog för pris.

hörs!

Logga in för att svara
#26254 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

snilleblixt, göra en hemsida, lägga ut bilder och info där, köpa en banner???

Logga in för att svara
#26266 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Klart vi har plats!!!! bara att skicka ett mail!
Känner ingen som e villig att göra hemsida och banner har jag nog inte råd med... Fattig surfare som njuter av livet!!! Men om Petter ger mig en bra deal så kanske!!!
All respect åt Petter han gör ett grymt jobb!!!!!! Känt han i snart 10 år o önskar han fick in mer än han får.. Men han har alltid en gratis plats i villan så länge han vill!!!!
peace out!

Logga in för att svara
#26267 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Swingkid skrev:
Klart vi har plats!!!! bara att skicka ett mail!
Känner ingen som e villig att göra hemsida och banner har jag nog inte råd med... Fattig surfare som njuter av livet!!! Men om Petter ger mig en bra deal så kanske!!!
All respect åt Petter han gör ett grymt jobb!!!!!! Känt han i snart 10 år o önskar han fick in mer än han får.. Men han har alltid en gratis plats i villan så länge han vill!!!!
peace out!

du behöver inte känna nån alls svingen, det e bara googla och köra. starta en blogg tex. missförstå mig rätt, skitkul att ni har ert place och att ni är ett alternativt jävligt coolt svenskt surfboende på fuerte men att gång på gång gå in och lägga in "annonsliknande" inlägg är lite som att stå på nåns pub i corralejo och dela ut flyers till nån annans pub. hur uppskattat skulle det ha varit?

Logga in för att svara
#26268 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Som långvarigt forummedlem upplever jag det inte att Swingen kör "gång på gång" alls - och det var inte Swingen som startade tråden heller .. I det här fallet och på det här nivå är det klart gemförbart med "dela sopa pengar till surfet" tycker jag.

Logga in för att svara
#26273 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

Go Swingen..
Det ær ju skønt att forumet anvænds till någonting positivt som før surf med sig.
Annars ær det ju mest mørkning om surfspots, interna skæmt och lænkar till allt annat æn surf.
all respect till Swingen.

Logga in för att svara
#26274 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Ja vad skall man säg...... Det skrivs mkt skit pa det här forumet.. Men sa fort man försöker sprida lite glädje m.m. sa far man skit för det..... Jag kanske skulle skaffa en hemsida eller banner.. Men de ni inte ser e alla som mailar till mig o vill ha info om Fuerte o Lanza ( jag e ingen guide ) ända skickar jag iväg flertalet mails i veckan till människor jag aldrig mött för att göra deras resa bättre... Detta far jag inte betalt för och begär inte betalt..
Villavillekulla är till för att svenska surfare skall kunna bo bra o billigt pa Fuerte o samtidigt suga in kulturen, surfet, maten m.m. här pa ön.
Vill bara att folk skall ha det bra!!!!
Surf´s up

Logga in för att svara
#26276 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Tysk högern! För er som känner till stället Cleana fina dagar !!!

Logga in för att svara
#26277 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Logga in för att svara
#26278 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Fuck.. Jävla pixlar ...!! Har inte photoshop pa internet cafet.. lägger upp senare : Sorry

Logga in för att svara
#26279 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Kör bara på som tidigare swingkid. Klockrent att du delar med dig av dina kunskaper om öarna och på så sätt hjälper folk till en bättre resa och mer surf. Att du svarar på positiv feedback som kommer via forumet tycker jag knappast är något man behöver gnälla på?

Logga in för att svara
#26304 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Swingkid skrev:
Ja vad skall man säg...... Det skrivs mkt skit pa det här forumet.. Men sa fort man försöker sprida lite glädje m.m. sa far man skit för det..... Jag kanske skulle skaffa en hemsida eller banner.. Men de ni inte ser e alla som mailar till mig o vill ha info om Fuerte o Lanza ( jag e ingen guide ) ända skickar jag iväg flertalet mails i veckan till människor jag aldrig mött för att göra deras resa bättre... Detta far jag inte betalt för och begär inte betalt..
Villavillekulla är till för att svenska surfare skall kunna bo bra o billigt pa Fuerte o samtidigt suga in kulturen, surfet, maten m.m. här pa ön.
Vill bara att folk skall ha det bra!!!!
Surf´s up

gissar att det skulle vara jag som skriver skit? du, du missförstod mig fel vilket var väntat. jag har aldrig kastat skit på nån som sprider glädje. läs igen och föreställ mina ord med en vanlig samtalston istället för en aggrostämma.

SOM SAGT så tycker jag du/ni gör med villekulla e SKITCOOLT, jag credar dig FETT för ert fuertestoke på alla håll och kanter, in och ut, upp och ner!

det enda som är grejen är att det finns andra som lägger upp banners på den här sidan. och jag vet att vissa som "skulle" ha annonserat inte gjort det med motiveringen att: varför köpa en banner när alla andra kör gratisreklam på deras forum, pengar i sjön!!!!

dom bannerpengarna gör så att petter går med -100kr minus per år istället för -1000kr. du säger att du är en fattig surfare, det kan jag köpa men petter e fan ingen miljonär det ska gudarna veta och levt på existensminimum (tro mig för jag har vart uppe med påsar med mat under dom värsta perioderna) men likt förbannat altid gått minus på denna sidan i snart tio års tid och aldrig begärt nånting tillbaka. jag har också gjort saker för folk som jag inte vill ha nått tillbaka för, det har väl alla gjort och jag vet att du sitter på jävligt bra fuerteinfo som även jag tagit del av och använt mig av så för det tackar jag dig. kom igen swingen, du vet vad jag menar om du läser igenom inlägget och få det till att jag inte credar det du gör med fuerte e banalt och osanning för det ni gör är coolt och driver ett home away from home och jag tycker den grejen e fett på alla plan(ere nog med cred för det börjar kännas som jag tar den i munnen nu?).

jag bestämmer inte reglerna här på forumet, jag pratar endast för mig själv och inte för petter och hemsidan så detta är alltså MIN åsikt för att till skillnad från vissa andra så ser jag personligen vilket jävla slit petter går igenom med sidan men gör det för surfsverige alltså vi som hänger här och går minus på det och förlorar en jävla massa tid som skulle kunna spenderas i tuben, med tjejen, med polarna i baren osv osv. precis i rak linje med gnället på att SSA inte arrade nåt SM nåt år och vart idiotförklarade för det så var det inte en jävel som faktiskt ställde sig upp och fixade nånting över huvudtaget för att hjälpa till. jag e rädd att dessa ELDSJÄLAR som fixar våra tävlingar(SSA), våra hemsidor(petter, nord mfl), arrangerar resor(nord bla) helt enkelt ledsnar när feedbacken helt uteblir.

swingen: försök gärna få upp bilden som du skulle lägga upp, ser trevligt ut för er därnere just nu! och om du behöver hjälp med att fixa ett krypin för villekulla på nätet som ni kan länka till så är jag helt värdelös men nåt skulle jag kunna skaka fram i infoväg till dig eller så kanske nån annan kan hjälpa till gratis förstås:-)

jag håller mina svar till swingens inlägg!

Logga in för att svara
#26307 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Kman, Jag håller med i mycke av de du säger och tycker också att vissa gratisanonserar lite väl i forumet ibland. Men du har nog vatl fel tidpungt för din strid. De enda swingen gjort i den här tråden är att tacka för en trevlig tid till en kund som startade tråden. 0ch svara på en rak fråga, och dessutom föreslå att killen mailar istället för att fortsätta diskutionen på forumet.
All cred åt redax, önskar han blev rik på sitt slit. Han skulle säkert kunna ha hårdare policy, men verkar vara en kille med skön syn på livet, som mest vill att folk ska trivas.

Linn, gött å se att du fortfarande har surfstoke. Vi har fortfarande isfritt i umetrakten om du känner att längtan till vågorna blir för tung i pite

Peace!

Logga in för att svara
#26317 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Qanik skrev:
Kman, Jag håller med i mycke av de du säger och tycker också att vissa gratisanonserar lite väl i forumet ibland. Men du har nog vatl fel tidpungt för din strid. De enda swingen gjort i den här tråden är att tacka för en trevlig tid till en kund som startade tråden. 0ch svara på en rak fråga, och dessutom föreslå att killen mailar istället för att fortsätta diskutionen på forumet.
All cred åt redax, önskar han blev rik på sitt slit. Han skulle säkert kunna ha hårdare policy, men verkar vara en kille med skön syn på livet, som mest vill att folk ska trivas.

Linn, gött å se att du fortfarande har surfstoke. Vi har fortfarande isfritt i umetrakten om du känner att längtan till vågorna blir för tung i pite

Peace!

cred Qanik, det enda jag ville förmedla var surfsveriges(läs petters) situation. min största önskan är att dessa eldsjälar kunde få tillbaka för allt slit. med dessa eldsjälar så menar jag även swingen som fyller en grym funktion på världens kanske mest "exotiska" surfscen där folk över breda gränser hjälper varann med info om utlandssurf(swingen för fuerte, redax och svenskmaffian för northern beaches, tom för sri lanka osv) , hjälp med brädor, mått och design(sharkboy chris, grabbarna på nord mfl), boende(swingen på fuerte, redax på norra stränderna), brädförsäljning(nord, backdoor), tävlingar(SSA. salusand warriors, kungarna i skåne) mm mm. surfscenen i sverige är bland det coolaste på denna jord och efter många resor runt jorden så kan jag konstatera att det finns INGENTING som liknar denna scen i STOKE.

och du har rätt, det här var INTE den exemplariska tråden att upplysa om just det men poängen är fortfarande detsamma. precis som swingen kände att han hade gjort en jävla massa(refererar till tidigare inlägg) utan at få nåt tillbaka så e GARANTERAT inte han den enda som känner så och det var lite poängen. det här är absolut ingen pajkastning mot swingen, absolut inte utan jag tar en ståndpunkt för en jävligt bra vän till mig. visst jag är inte politiskt korrekt alla gånger men jag försöker stå med rak rygg(absolut inte sagt att andra personer inte försöker göra samma sak). jag tycker faktiskt att det här är en sansad diskussion över två ståndtaganden och jag hoppas den så förblir.

upp med lite sköna norrlandsurfbilder nu Qanik!

Logga in för att svara
#26326 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Klart man önskar att eldsjälar fick mer tillbaka, vi har ett par här uppe som gör otroliga saker för surfingen i norr. Å klart att en stor betalning är folks uppskattning, och därför är de extra synd när just de människorna får skit de kanske inte förtjänar. Problemet med internet forum är ju att de är svårt att skirva så de inte kan feltolkas. (å andra sidan gör de ju halva nöjet med att läsa andras diskutioner .

Gott Nytt Surf år!

å Klart du kan få en bild...

Börjes point 6 nov i år. Foto: Matt
Fler bilder finns i min profil.

Logga in för att svara
#26327 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Logga in för att svara
#26331 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

jättesant, internetforum kan göra diskussioner till nånting dom inte är och aldrig har varit när man inte kan höra i vilket tonläge saker o ting sägs. trots allt det så är min poäng fortfarande detsamma och poängen är inte att göra petter till miljonär utan minska hans minus. folk förstår eller vet inte att han förlorar pengar på att driva den här sidan. av alla(inte fakta men jag tror) som driver nånting som har med surf att göra så är petter den enda som går minus på att göra det. han gör det alltså inte bara idiellt som SSA och andra utan han förlorar på det. jag har petter att tacka för jävligt mycket och utan honom som vän så hade jag inte vart den jag är idag så jag kommer att göra allt i min makt för att se till att han iallafall inte går minus på det han gör för oss i surfsverige. detta är en grej som jag gör och inte petter, han är ute på australiens dammiga vägar och surfar arslet av sig så han är helt ovetande om denna debatt. återigen så har jag INTE klagat på att nån driver ett coolt surfhus på fuerte, INTE klagat på att nån hjälper andra med info, INTE klagat på att nån sprider positiva vibbar i surfsverige utan försöker få folk att inse hur läget egentligen är.

fattiga surfare är vi allihopa men så fort man tror att man e den fattigaste så ska man veta att det finns alltid nån som är fattigare nånstans.

sinnesjuk setup Qanik, jävligt clean bild!

Logga in för att svara
#26345 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Linn
graphgraph

Ja du Kman, som initiativtagare till denna tråd vill jag bara säga att jag tycker att det var ett märkligt sätt för dig att ta upp din poäng på... för det blev ju ett påhopp mot Swingen istället för ett konstruktivt sätt att ta upp att Petter förtjänar all cred och att gå runt ekonomiskt med det grymmejobb han gör med sidan. Det är många som förtjänar cred, precis som du och andra tar upp, det var just därför jag startade denna tråd, så låt oss ge dom den cred de förtjänar, utan att samtidigt klanka ner på någon, särskilt inte någon som inte gjort något fel...

Ps. Tack Qanik för tipset, vem vet jag kanske drar mig söderut och joinar er igen snart!=)

Logga in för att svara
#26367 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Linn skrev:
Ja du Kman, som initiativtagare till denna tråd vill jag bara säga att jag tycker att det var ett märkligt sätt för dig att ta upp din poäng på... för det blev ju ett påhopp mot Swingen istället för ett konstruktivt sätt att ta upp att Petter förtjänar all cred och att gå runt ekonomiskt med det grymmejobb han gör med sidan. Det är många som förtjänar cred, precis som du och andra tar upp, det var just därför jag startade denna tråd, så låt oss ge dom den cred de förtjänar, utan att samtidigt klanka ner på någon, särskilt inte någon som inte gjort något fel...

Ps. Tack Qanik för tipset, vem vet jag kanske drar mig söderut och joinar er igen snart!=)

JA DU LINN, hade jag vart politiskt korrekt så hade jag känt att jag hade trampat nån på tårna och mått rätt dåligt över det. påhopp på swingen?? ja men då gör vi såhär att vi läser inläggen en gång till!! ere nån som har creddat swingen i den här tråden så det väl jag eller?

du tycker säkert att jag e "jätttejobbig" och "taskig" men det kan jag ta för efter den här tråden så har det tillkommit två trådar som tackar petter för jobbet han har lagt ner på oss i surfsverige som jag kan GARANTERAT INTE hade kommit till utan denna tråd sen kan folk säga vad dom vill om det. jag har hängt på denna sida rätt länge och har inte sett en enda tråd vid nyår som tackar redaktören för årets arbete som han lagt ner på oss. tillfällighet?? knappast!! min enda förhoppning är och har alltid varit att folk inser att jobbet bakom denna sida inte är gratis. det var nån här på forumet(craig om jag inte minns fel) som hade svårt att tro att petter inte fick betalt för den här sidan, det har även vart några som gått in och klagat på att det är Sceintolog reklam på sidans reklambanner som ligger längst ner. dom örena tillsammans med dom pengarna som kommer in på banners minskar petters minuskonto. petter har gått så långt att han har gått in på forumet och ursäktat sig för Sceintolog reklamen, e det rätt eller vad tycker du linn? den sista som klagade på hans Sceintolog banner var enligt honom själv beredd att gå in och pröjsa för att slippa se den, vad hände med det tror du? så vitt jag vet är reklamen fortfarande där vilket betyder att personen i fråga inte riktigt kände för att lägga ut pengar på den sån grej ur sin egen ficka, är du med?

om jag måste "klanka ner på någon" som du säger för att få ut en sån här viktig(tycker jag) poäng så gör jag det. om jag .gör det för en sån bra kompis som petter så är jag även beredd att sparka av några ben men i det här fallet så har inte gjort det. det e du som gör saker till nåt dom inte är och startar nåt som inte behöver startas. om jag nu skulle befinna mig i fuerte nån dag och swingen satt på samma bar som mig så skulle jag garanterat pröjsa hans nota men det e mellan honom och mig och inte du.

helt onödigt av mig att svara på den här av en galax av anledningar men gjorde det ändå. tonläget är för övrigt fortfarande "lugn och sansad".

"som intiativtagare till denna tråd" hehehehe

Logga in för att svara
#26368 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Logga in för att svara
#26371 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

palla.. ta diskussionen ngn annan stans..

Logga in för att svara
#26379 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Linn
graphgraph

Puss på dig Kman!

Logga in för att svara
#26380 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Linn
graphgraph

Puss på dig Kman, och gott nytt år!

Logga in för att svara
#26382 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Linn
graphgraph

ojoj där ser man, du fick två pussar till och med. Inte för att du vill ha dom kanske men du får dom ändå. No hard feelings, håller med om att det var onödigt, men jag blev bara så sne efter dina första inlägg. Sorry man

Logga in för att svara
#26383 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Linn skrev:
ojoj där ser man, du fick två pussar till och med. Inte för att du vill ha dom kanske men du får dom ändå. No hard feelings, håller med om att det var onödigt, men jag blev bara så sne efter dina första inlägg. Sorry man

absolut inga hard feelings, det har jag aldrig haft mot nån. hoppas du och alla andra inne på surfsverige får ett jättefint 2008. kram på dig!

Logga in för att svara
#26388 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Kman skrev:
Linn skrev:

absolut inga hard feelings, det har jag aldrig haft mot nån. hoppas du och alla andra inne på surfsverige får ett jättefint 2008. kram på dig!

Outgrundliga äro Herrens vägar... eller... God works in mysterious ways

Logga in för att svara
#26419 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Va - Har svingen fortfarande inte kopt en banner?

Forresten om nagon vill kopa underhallstjanster inom el, tele, gas och vatten( aka utilities) sa kan ni sla mig en signal. Serios stoke nar vi byter telefon stolpar hemma hos dig! Vi ar ett fattigt "foretag" men stokade! Cash i handen rekommenderas.

KMAN (anarkist javel) som vill fordela pengar - alla vet ju att arbetarratt o socialforsakringrar ar bara krangligt.

Logga in för att svara
#26423 Svar: Villavillekulla rocks!!!! 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Andiss skrev:
Va - Har svingen fortfarande inte kopt en banner?

Forresten om nagon vill kopa underhallstjanster inom el, tele, gas och vatten( aka utilities) sa kan ni sla mig en signal. Serios stoke nar vi byter telefon stolpar hemma hos dig! Vi ar ett fattigt "foretag" men stokade! Cash i handen rekommenderas.

KMAN (anarkist javel) som vill fordela pengar - alla vet ju att arbetarratt o socialforsakringrar ar bara krangligt.

hahahahahaha, jävla galning. hoppas jul o nyår smakade mumma på gröna ön

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!