Facebook data

1
NSP lagning
#26404 NSP lagning 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

saqle
graphgraph

Någon som vill ge lite insikt i -Hur och Om- man kan laga en NSP bräda som spruckit rakt över, rail till rail på undersidan, går det att laga?
Den har även spruckit längs med kanten på ett...hmmm.... antal ställen, men jag förmodar att man kan laga det med glasfiber, eller? Borde inte vara så svårt.

Logga in för att svara
#26405 Svar: NSP lagning 17 år, 4 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Shit, hur lyckas man med de?? en bic jag hade blev överkörd av en 10-fotare en gång. Fick skysst jack i railen. Tejpade tills jag skulle hem å sålde brädan. Men spricka från rail till rail var imponerande.

Logga in för att svara
#26407 Svar: NSP lagning 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

saqle skrev:
Någon som vill ge lite insikt i -Hur och Om- man kan laga en NSP bräda som spruckit rakt över, rail till rail på undersidan, går det att laga?
Den har även spruckit längs med kanten på ett...hmmm.... antal ställen, men jag förmodar att man kan laga det med glasfiber, eller? Borde inte vara så svårt.

jag lagade min bic för en herrans massa år sen med limpistol faktiskt och det vart riktigt bra. det var mer en ding på railen dock och inte så omfattande som din låter.

Logga in för att svara
#26412 Svar: NSP lagning 17 år, 4 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Hörde om ditt äventyr vid piren, tur att det inte gick värre, du blev rätt mörbultad enligt rykten.
Hoppas att det går att laga så du kommer ut i böljorna igen.
Peter och jag var ute och förökte få loss din leash, man kan säga att den sitter fast ordentligt.
Hör av dig om du lyckas laga den eller behöver hjälp att laga, när någon berättat hur.

Logga in för att svara
#26414 Svar: NSP lagning 17 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

saqle skrev:

Är brädan sprucken tvärsöver? Isåfall föreslår jag att du slänger den på tippen, det är ett helvete att laga dessa skitbrädor som dessutom redan innan eventuella lagningar väger bly.

Ska du laga den måste du slipa bort hela termoplastskiktet för att få epoxy/glasfiberväven att fästa. Dessutom över ett rätt stort område.
Lycka till säger jag och gott nytt plastår på dig!!!

Logga in för att svara
#26416 Svar: NSP lagning 17 år, 4 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Qanik skrev:
Shit, hur lyckas man med de?? en bic jag hade blev överkörd av en 10-fotare en gång. Fick skysst jack i railen. Tejpade tills jag skulle hem å sålde brädan. Men spricka från rail till rail var imponerande.

Om man fastnar på denna punkten utanför piren i Löderup så är det lätt hänt. Jag har själv befunnit mig i den situationen och man e rätt fucked kan man säga. Att vi sen har hamnat i den possitionen är lite pinsamt i sig....he he. Väldigt glad att det gick så bra som det gjorde Lotta, det kunde slutat mycket värre. Nästa gång går du inte i ensam;)

Logga in för att svara
#26642 Svar: NSP lagning 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

saqle
graphgraph

Jo, visst är det imponerande att lyckas med det och något pinsamt!

Trots allt förtjänar brädan iallafall ett försök till lagning efter att ha delat all denna stryk med mig. Så...är det bara det allra yttersta skiktet man måste slipa bort för att få epoxyn att fästa?

Tack för hjälpen.
Jo, jag hör av mig när jag har bräda igen.

Logga in för att svara
#26643 Svar: NSP lagning 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

saqle
graphgraph

Jo, visst är det imponerande att lyckas med det och något pinsamt!

Trots allt förtjänar brädan iallafall ett försök till lagning efter att ha delat all denna stryk med mig. Så...är det bara det allra yttersta skiktet man måste slipa bort för att få epoxyn att fästa?

Tack för hjälpen.
Jo, jag hör av mig när jag har bräda igen.

Logga in för att svara
#26645 Svar: NSP lagning 17 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ja prova slipa bort yttersta vita skiktet, tror det aer ABSplast. Vet inte om Epoxyn faster speciellt bra pa ytan.

Jag har lagat nosen pa en NSP det var mycket jobb med det, bradorna ar konstiga det ar ingen riktig glasfibervav i dom utan en billigare glasfibermatta..

Gar nog att laga men din brada kommer nog bli tung.
Prova BHP gubben i Klagerup for vav och epoxy.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!