Hej allesammans!
Ja, ja, jag vet, den här frågan har blivit ställd några (100) ggr förut. Men jag behöver hjälp i den här djungeln av olika 'shapes' som finns.
Jag har surfat ca. 3-4 månader, sist använde jag en minimal/hybrid bräda 7.2 * 21 * 3. Den brädan (sålde den på Bali) började kännas lite klumpig mot slutet, så nu vill jag ha minst en ny bräda. Tänkte beställa en custom bräda, men frågan är vilken shape och storlek??? Tacksam för alla tips... längd, bredd, tjocklek, shape, (shaper, märke), material ska tailen vara bredare, ska nosen vara bredare osv. Ja ni vet själva. Eller om någon rentav har tips på en bräda som finns i 'stock' och som inte kostar skjortan eller är omöjlig att frakta till vårt avlånga kalla land.
Kommer inte till att surfa i Sverige mkt (eller alls), kanske i Europa typ Frankrike eller Portugal, men mest i Mexiko, Brasilien, Costa Rica och Indo (jobbar på SAS = billiga flygbiljetter

. Mest 'beach breaks' eftersom jag fortfarande är lite rädd för rev än så länge. Vill att brädan ska funka bra i vågor från 1 - 3 (kanske 3,5 - 4) m. Vet inte om det finns en bräda som kan uppfylla alla dessa krav, men om ni har några tips, pleez shot. Just det, jag väger 70kg, 1.78 lång (youth before wisdom, jag e 26 och ganska atletisk

). All hjälp jag kan få tas emot med öppna armar.
Tacksam för all hjälp jag kan få. Peace!