Facebook data

1
"House swap" för surfare - bra eller dumt?
#26623 "House swap" för surfare - bra eller dumt? 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

nilshammar
graphgraph

Hej!

Jag funderar på att bygga en site där surfare kan göra "house swaps". Det går ut på att jag låter en främmande surfare bo i mitt hus en vecka eller två, så får jag bo hos honom / henne.

På så vis blir det mkt billigare, och man kan ta del av lokalkunskapen hos dom man bor hos.

Vad tror ni - hade detta funkat måntro? Hade ni lagt upp era ställen?

Tack för ideer

...har även lagt upp en tråd här, ifall ni vill kommentera på engelska www.surfing-waves.com/forum/viewtopic.php?t=10833

Logga in för att svara
#26652 Svar: 17 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

nilshammar skrev:
Hej!

Jag funderar på att bygga en site där surfare kan göra "house swaps". Det går ut på att jag låter en främmande surfare bo i mitt hus en vecka eller två, så får jag bo hos honom / henne.

På så vis blir det mkt billigare, och man kan ta del av lokalkunskapen hos dom man bor hos.

Vad tror ni - hade detta funkat måntro? Hade ni lagt upp era ställen?

Tack för ideer

låter ju faktiskt inte skitdumt. nån i australien som vill byta mot min 2:a i norsborg?

Logga in för att svara
#26665 Svar: "House swap" för surfare - bra eller dumt? 17 år, 4 månader sen Stoke: -3

Johan Marklund
graphgraph

Hej!
Ålskar folk med idéer!!! Låter som att det skulle kunna finnas en hel del som tycker att det är en bra idé att byta lägenhet med varandra. Men du lär ju få göra en bedömning av om det finns tillräckligt intresse för att göra en sajt som endast går ut på att surfare ska byta lägenhet med varandra. Min familj har bytt lägenhet ett par gånger med familjer i europa och tyckt att det fungerar bra. Det gjorde vi på tiden innan internet och idag kan det kasnke finnas lägenhetsbytarsajter som du kan få inspiration ifrån. Och finns det inte det kanske det är dags för en svensk sajt där man kan byta lägenheter, eller hus för den delen, vare sig man är surfare eller inte. En enklare variant är väl att lägga upp en tråd på surfforumet på surfsverige om att man vill byta, när man vill byta.. kanska funkar klockrent?

Hur det än blir.. lycka till mannen!!!
MVH Johan

Logga in för att svara
#26692 Svar: "House swap" för surfare - bra eller dumt? 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag tycker själv att det skulle vara jätte intressant att byta husvagn i ett par veckor med någon. Även tält går bra.

Logga in för att svara
#26695 Svar: "House swap" för surfare - bra eller du 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Bra idé! Men du borde utöka det hela med byte av flickvänner likaså. Hur cleant hade det inte varit att såväl få surf som en ny kvinna att förlusta sig med. OBS! Se inte detta som kvinnoförnedrande, ombyte förnöjer även för dem...

Logga in för att svara
#26699 Svar: "House swap" för surfare - bra eller dumt? 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ja ! Det är ju för fan det enda som skulle kunna locka en surfare nere vid kontinenten att komma hit, våra svenska sköna kvinnfolk. O vi får kanske en med liten mustach men ack sicka vågor muhahahaha

Logga in för att svara
#26708 Svar: "House swap" för surfare - bra eller du 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

nilshammar
graphgraph

... flickvänner, och kanske en stock snus. Mina franska surfarvänner var grymt impade när jag plockade fram en dosa General portion och kunda röka i vattnet.

Logga in för att svara
#26713 Svar: "House swap" för surfare - bra eller dumt? 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Å fan har du franska surfpoolers. Jag trodde att i princip alla franska surfare var puckon.
Jag måste bli mer fördomsfri!

Logga in för att svara
#26718 Svar: 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
Å fan har du franska surfpoolers. Jag trodde att i princip alla franska surfare var puckon.
Jag måste bli mer fördomsfri!

DU kan va fransk!

Logga in för att svara
#26719 Svar: "House swap" för surfare - bra eller du 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

SJukt dyrt med snus nu föresten! Och så säger en del att surf är viktigt att skriva om!? Vill ha SNUS!

Logga in för att svara
#27901 Svar: "House swap" för surfare - bra eller du 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

nilshammar
graphgraph

ok - jag har byggt om min lilla site så att man kan lägga upp sitt hem / soffa / båt / whatvever. gör gärna det!

vi får la se om det kommer att funka, men det verkar finnas rätt mkt folk därute som är sugna på en surfswap. även med folk i sverige...

och om någon är sugen på en surf-weekend i UK vår så visar jag gärna vägen, Devon är helt klart underskattat.

glissers.com

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!