Facebook data

1
Marocko
#26671 Marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Hallå. Tänkte åka ner till Marocko den 17/1 och stanna en vecka. Åker själv och undrar därför om det är någon annan som kommer vara där under samma tid. Vore gött att dela en hýrbil med lite folk.

Är det någon som har en prisuppgift på vad det kan kosta att bo en vecka i thagazout (nä, jag vet inte hur det stavas )
Och stämmer det att det finns några bryt man kan promenera till från denna lilla by? När jag tittar på kartan verkar det som om boilers och anchor m.fl ligger hyfsat nära, men funkar det utan bil?

En annan fråga. Klarar man sig med en 3.2:a om man har skor och handskar till? Har ingen 4.3 och vinterdräkten är förmodligen på tok för varm.

Tack till er som tar er tid och svarar.

Logga in för att svara
#26673 Svar: Marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

kan lägga till att om det är någon som vill höra av sig och diskutera en ev. hyrbil eller boende så kan ni få tag i mig på jonasnil@gmail.com

Logga in för att svara
#26681 Svar: Marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Hej ! Har precis kommit hem efter 2 v. i Marocko. 3/2 är perfekt, glöm skor och handskar, det är ca: 18 grader i vattnet. Taghazout är bra att bo i, men ännu bättre om du kan hyra in dig på Anchor Point / Madraba. Då har du gångavstån till breaken mellan Killers och Panoramas. Vi betalade 1200:-/ dygn för ett trevåningshus på Anchor Point (7pers), så 200-400:-/ dygn är nog tänkbart. Banana Beach och ffa. Boilers kräver hyrbil alt. liftning. Om du väljer bil, så hyr på flygplatsen ca: 2000:-/ v. PS. Alla break utom Banana B. funkar bäst på lågvatten. DS. Cagge;)

Logga in för att svara
#26682 Svar: Marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

20 till 35 duram (ungefär en krona) per natt - du blir hafad direkt när du anländer på bussen eller taxi. Rekomenderar ett rum som inte liggr med front mot huvudgatan eller på sydändan på stan - dels är det klockanruntlastbilstrakiken VÄLDIGT noisy och du kommer att få ALLAAAAAAAAAAA AAAKBAAAAAAAAAAAAR varje morgon 04:30 . Bästa lunch är grillen direkt framför moskén - du ser de grillar sardinerna precis tvärsövergatan från busshållplatsen. Tyvärr stängt efter 16:00. Det finns ingen vin, öl eller sprit i stan. Det handlar du på Tax Free eller i Agadir. Finns typ 3- 4 bry vid gångavstånd beroende på size och direction. Jag gillade Killers och Mysteries men Anchor Point är väl huvuattraktionen förstås. Om du surferar inside Killers se upp för läskiga stenar utanför det hotelett som står ensam m,ellan bukten och Mysteries - jag fastnade med leashen där och hört att det vanligt just där av någon anledning. Va beredd att koppla lost liksom... Missa inte Banana Beach och marknaden där på onsdagar. Tachine är ett givit inslagg vad gäller maten. Det en keramik manik med lock som kan innehålla det mest vad gäller gronsaker, kött, fisk mm La Spot är surfers hang outen mitt i stan med Internet. Keyboarden är inte från denna planten dock .... Helt OK mat - stora portioner men inte speciellt inhemskt eftersom det drivs av fränsmän - chilla är de är surffilmer på skärm -

3/2 våtdräkt funkade fint för mig mitt i december.

Stay Stocked and be fucking carefull - everybody wants your cash and the pick pockets on the buses are VERY good!! Var vaksam!!

//Gaz

Logga in för att svara
#26755 Svar: Marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

grymt! tack för svaren.

En sak bara 20-35 duram, är det ungefär en krona eller är 1duram ungefär en krona? Vore rätt galet om man kunde bo för ungefär en krona per natt.
Det skiljer sig rätt mkt från den förre snubben som menade att det kostar 200-400 per natt...

Logga in för att svara
#26768 Svar: Marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Janosch skrev:
grymt! tack för svaren.

En sak bara 20-35 duram, är det ungefär en krona eller är 1duram ungefär en krona?

måndag 7 januari 2008:
1 Marockansk Dirham = 0.83474 Svensk Krona
1 Svensk Krona (SEK) = 1.19797 Marockansk Dirham (MAD
www.oanda.com/converter/classic?user=jordenrunt&lang=se

Logga in för att svara
#26769 Svar: Marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer skrev:
20 till 35 duram (ungefär en krona) per natt

//Gaz

Gazzers pålitlighet är 100 procentig!

Logga in för att svara
#26783 Svar: Marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Jag svettades ihjäl i min 3/2:a i november då jag besökte området. Längtar tillbaks för jag fick aldrig uppleva bra vågor men stortrivdes trots allt (fast jag fick lyssna på lastbilar på natten).

Träffade en snubbe som kallades Ali Baba som red runt på en kamel och surfade. Han fick låna en fish (se bild).

Logga in för att svara
#26785 Svar: Marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Adam! Ingen svarar på telefon på NORD nuförtiden ...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!