Facebook data

1
Några frågor på marocko
#26843 Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

weak
graphgraph

Hej hej

drar till Marocko, Taghazoute på torsdag.

Hur löser man det med pengar där nere. Är det att ta ut kontanter på flygplatsen som gäller eller finns det bankomater i Taghazoute?

Min kontakt säger att det löser sig med boende på plats där nere men om det är någon som känner till nått bra så uppskattas det!

Några andra som ska ner nu med kanske??

Ha det gött!

Logga in för att svara
#26848 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

flyget går för tidigt på torsdag, ska skriva en tenta. Jag åker ner den 17;e istället. Stannar du en vecka eller?

Logga in för att svara
#26851 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ett tips är att om du ska fråga nån om nått så börja meningen med : Allah Akbar !

Det blir mycket trevligare så.

Logga in för att svara
#26858 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Japp, växlar pengar gör du på flygplatsen. Det finns inga kortautomat eller nån som tar kort på de butiker eller restauranger jag var på i Tagazout. Närmaste är i Agadir. Boendet bör för bekvämlighetens skull ligga en bit bort från huvudgatan - billigt i stan- dyrt vid pointen men är man några stycken kan man dela kostnader. Köp ingenting utan att förhandla ordentligt. Det betyder att man är lugn och "sakligt" i att presenterar mot argument av att betala en viss summa. Är man kreativ och artig blir det roligt istället för tråkigt att förhandla.

Logga in för att svara
#26859 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

och som sagt börjar du meningen typ så här : "Allah Akbar! 10 kr är den värd" trots att han sa 100 så kommer han börja med att dra av 15 kr bara för Allahs skull och sen mer rent affärsmässigt...

Logga in för att svara
#26861 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Gazzer skrev:
Japp, växlar pengar gör du på flygplatsen. Det finns inga kortautomat eller nån som tar kort på de butiker eller restauranger jag var på i Tagazout.
Finns en bankomat i Aourir, ngr km söder om Taghazout. Mitt Mastercard utan chip funkade ej där men det gjorde mitt Visakort med chip.

Logga in för att svara
#26863 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Correct! Byn heter Banana Village bland surfare - automaten ligger på huvudgatan på sjösidan - syns ganska bra ..... fina breaks där. Följa dirt road från rondellen förbi Polisstationen men försök inte videofilma/fotografera polisen som jag gjorde - de blir LITE upprörda liksom ..... Jag satt på våtdräkten hemma i Tagazougt på morgonen och tog bussen med bara sandaler och några dinar - busen kostar typ 3.50 har jag för mig. På det visset har du inget med dig på beachen som kan "försvinna" undertiden du är ute å surfa ....

Logga in för att svara
#26865 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer skrev:
förbi Polisstationen men försök inte videofilma/fotografera polisen som jag gjorde - de blir LITE upprörda liksom ..... Jag satt på våtdräkten hemma i Tagazougt på morgonen och tog bussen med bara sandaler och några dinar - busen kostar typ 3.50 har jag för mig. På det visset har du inget med dig på beachen som kan "försvinna" undertiden du är ute å surfa ....

Hade du videokamran i pungen då eller när du filmade polisen? Och du skulle ha sagt ALLAH MAKBAR!!! så skulle de inte varit upprörda längre.

Logga in för att svara
#26869 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 3

ånga rot
graphgraph

Ska också ner på torsdag,åker själv så det hade varit grymt att hooka och dela en hyrbil eller nåt!

Logga in för att svara
#26872 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Gick från Anchor Point till Killers en morgon, med sandaler. Gick från Killers till Anchor Point samma förmiddag, utan sandaler. Gå barfota, annars kan Du kan alltid stoppa in flip-flopsen i dräkten eller hänga dom i leachen när du surfar.

Logga in för att svara
#26874 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Hallå!
Aha, du testade hur det var att gå med och utan sandaler och kom fram till att det var lika bra att gå barfota.
Inte mycket hårt vasst grus då då, eller kanske hårda valkar under sulorna.

Men jag fattar inte varför man ska stoppa in sandalerna i dräkten eller hänga dem i leachen

Logga in för att svara
#26875 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

sverre skrev:
Hallå!
Aha, du testade hur det var att gå med och utan sandaler och kom fram till att det var lika bra att gå barfota.
Inte mycket hårt vasst grus då då, eller kanske hårda valkar under sulorna.

Men jag fattar inte varför man ska stoppa in sandalerna i dräkten eller hänga dem i leachen

Thinking and drawing intellegent conclutions from that thought proscess is not one of your stongest traits sverre ...... Försök hänga med i forsättningen - Tack

Logga in för att svara
#26876 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Nå, jag tror att herr Gazzer börjar bli lite för gammal för att förstå sig på ungdomlig ironi...

Logga in för att svara
#26879 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

det funkar alltså inte att ha med sig en väska med grejjer och ställa på stranden när man surfar? Tur att ni sa det, jag är alltid rätt naiv när det gäller såna grejjer. Trist att inte kunna ta med sig kamera och musik och allt annat man kan tänkas behöva mellan två sessions.
Finns det restauranger där man kan lämna in en väska kanske?

Funkar det bra att bo i Thagazout och ta sig runt med buss och gå?

Logga in för att svara
#26882 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Janosch skrev:
det funkar alltså inte att ha med sig en väska med grejjer och ställa på stranden när man surfar? Tur att ni sa det, jag är alltid rätt naiv när det gäller såna grejjer. Trist att inte kunna ta med sig kamera och musik och allt annat man kan tänkas behöva mellan två sessions.
Finns det restauranger där man kan lämna in en väska kanske?

Funkar det bra att bo i Thagazout och ta sig runt med buss och gå?

Äsch va fan! Det är klart du kan ha med en väska eller korg med grejer! Ställ den på stranden bara så går det bra. Det är ingen spm vågar ta den då skulle ALAH döda honom!

Jag vet att det finns restauranger där man kan äta men angående väskinlämninmgsrestauranger vet jag inte. Tyvärr.

Att gå går mycket bra, även Barfota!

Logga in för att svara
#26889 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Om du ska hyra bil. Ett tips LÄGG NYCKEL PÅ ETT DÄCK. Gärna väster framdäck helst!

Logga in för att svara
#26890 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Sjöborrar och isborrar, ja i stort sett alla slags borrar, är obehagliga att trampa på. Då kan någon slags fotbeklädnad vara betjänlig, tex ett par sandaler. Barfota, kan vara ett tecken på att man tappat fotfästet i tillvaron, och behöver låna eller låna ut, tex ett par sandaler. Eller varför inte göra som Viking, limma fast en sandal på tailen istället för ngn svindyr " actionblockcontrolpadhokuspokus" Förövrigt kan jag intyga att det finns stingerfish på sandstränderna i Marocko. Därom nödvändigheten av att bära sandaler.

Logga in för att svara
#26893 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

weak
graphgraph

ånga rot skrev:
Ska också ner på torsdag,åker själv så det hade varit grymt att hooka och dela en hyrbil eller nåt!

gött snack. Ja vi är fyra stycken. Vi åker från Göterborg vid sjutiden om jag inte minns fel. Du kan ju slänga iväg ett mail till mig så kan vi höras. Blir alltid billigare att dela.

tobbe_martensson@hotmail.com

Logga in för att svara
#26896 Svar: Några frågor på marocko 17 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Cagge skrev:
Eller varför inte göra som Viking, limma fast en sandal på tailen istället för ngn svindyr " actionblockcontrolpadhokuspokus"

Haha, grymt! Maste provas

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!