|
#27039 |
Qatar Airways? 17 år, 3 månader sen |
Stoke: 0 |
abbe
|
Är det någon som vet hur det är att flyga med Qatar Airways? och hur dom förhåller sig till surfbrädor.
|
|
|
|
|
#27051 |
Svar: Qatar Airways? 17 år, 3 månader sen |
|
Har flygit med Qatar till Sri Lanka och de var bra att flyga med, men inte så brädvänliga. Tror de skulle ha typ 1500 per väg enligt min resebyrå.
|
|
|
|
|
#27052 |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#27054 |
abbe
|
hur många brädor o hur stora var dom du hade med dig orre?
|
|
|
|
|
#27063 |
|
Priset var för för en bräda och jag sket i det och köpte en på plats istället.
|
|
|
|
|
#27065 |
Stoke: 2 |
|
Har också flygit med Qatar och det funkade helt ok. Schyssta plan och trevlig personal. vet inget om deras brädpolicy. De har bara flygit från Sverige sedan slutet av november. Mellanlandningen i Doha är inte så spännade direkt, ganska tråkig flygplats. Surt om man ska vänta länge på anslutningsflyget.
|
|
|
|
|
#27066 |
|
...min erfarenhet är att man alltid får betala brädan när man flyger från Sverige, men inte om man flyger från andra länder. Har tagit hem brädor som jag köpt i Australien, Costa Rica, Brasilien, har aldrig betalat någontig, bara att dyka upp på flygplatsen, aldrig något tjafs. Dock när jag tog brädan från Stockholm till Lanzarote fick jag pröjsa 2000 pix. Det kan vara krångligt det där, speciellt om man kör longboard, man vill ju komma undan så billigt som möjligt så klart. Men de är jävliga med det där här hemma i Sverige.
|
|
|
|
|
#27068 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Vilket bolag tog 2000 spänn för att frakta en bräda Stokholm-Lanzarote?
Låter helt sjukt...Charterflygen som går brukar ta 400.
2000kr är ju som en extra biljett...
|
|
|
|
|
#27071 |
|
Flög med Iberia regulärt, 900 spänn dit och 900 spänn hem, vi var där i tre veckor, sex-sju år sen i november. Kommer så väl ihåg därför att min brosa tog inte med sig sin bräda. Han hade ett helvete att hitta en shysst longboard som han gillade, fanns inte så mycket begagnade longboards, han fick köpa en ny.
|
|
|
|
|
#27083 |
Nanuq
|
My question is: Is Qatar airlines a magic carpet ride?
|
|
|
|
|
#27087 |
|
it could be...with some help...
|
|
|
|
|
#27109 |
abbe
|
jag brukar köra med malaysian annars, där får du ta med en bräda gratis, oavsett strl. men qatar-biljetten är otäckt mycket billigare.. går väll dock jämt ut om man får punga ut med 1500 enkel väg. surt
|
|
|
|
|
#27241 |
|
Qatar tar med din surfbräda gratis.
Sammanlagda vikten på incheckat baggage får dock inte överstiga 20 kg.
Sen blir det 300 spänn kg utöver det.
Packa lätta med andra ord.
|
|
|
|
|
#109568 |
Svar: Qatar Airways? 10 år, 7 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Någon som har någon uppdatering här? Jag tänkte flyga med Qatar till Sri Lanka nu i vinter och tror mig ha läst mig till att en surfbräda ingår i economyclass bara den inte väger mer än 10kg. Någon som vet?
|
|
|
|
|
#109579 |
Svar: Qatar Airways? 10 år, 6 månader sen |
Stoke: -6 |
|
Jag har dom senaste åren enbart flugit med Qatar om dom flyger till destinationen jag ska till då det är gratis med bräda sålänge den totala vikten inte blir högre än vad som ingår, det finns dock en maxlängd men kommer inte ihåg vad den är då mina brädor är kortare, men har för mig att den inte är jättelång och säkert ett problem om man inte har shortboard.
|
|
|
|
|
#109580 |
Stoke: 3 |
|
Ok, tack så mycket! Letade runt lite på deras hemsida och det verkar vara gratis för en bräda upp till 10kg som jag förstår det.
|
|
|
|
|
#109602 |
Stoke: 10 |
|
Qatar och bräda är ett optimalt upplägg. Brädorna ingår i det incheckade bagaget dvs 30 kg för economy klass så länge storleken på brädan är ok. Har du membership hos dem då blir vikten bli högre.
Jag har haft med mig 3 brädor samt lite annat krafs i boardbagen ca 16-20kg övrigt bagage tar jag i messenger bagen 20 liters volym.
Senaste resan med dem gjordes i september i år.
saxat ur Qatars hemsida
30kg (66lb) and a maximum dimension of 406cm (160in) Längd+tjocklek+bredd=i mitt fall 185+25+60=245cm
Det här med 10 kg tror jag är om du checkar in ett extra bagage utöver din incheckade resväska.
|
|
|
|
|