Fan jag tänkte dra en sväng till Australien för å få lite efterlängtat surf...men e fan svinigt med biljettpriser dit...så tror ja drar till thailand å lever lyx istället...
frågan lyser ju då. nån som vet var man kan få lite surf i thailand, måste ju få lite, annars dör ja.
Surf i Thailand har varit uppe många ggr. så här kommer en adress till Thailands surfsida igen: www.saltwater-dreaming.com Rekommenderar att du drar till Indo där du får ännu mera valuta för pengarna samt hur mycket surf du orkar med.
Jag har surfat Kata, det var sådär. Men när behovet trycker på...fullgott i krig. Fick sig iallafall 40-50meters åk. Vågorna va knähöga samtliga dagar och jäkligt oregelbundna.
ja du... när hade du tänkt dra dit? Nu e det ju knappast säsong för surf i thailand. Dom har bäst surf när dom har vinter, och då runt phuket. Jag har surfat på Koh samui några gånger, piss surf. Bättre än inget dock!! Men hade ju inte åkt till thailand för att surfa. dessutom kan du ju åka till costa rica så här års för ungefär samma peng om inte billigare. Thailand e inte billgt längre!
Skön surfbar och skola i Phuket där du även kan hyra bräda.. men thailand suger pung!! åk några mil söder ut och surfa i cherating(malaysia) ist alt. perenthian island, skönaste landet i asien!! försök träffa monsunen från nu till mars.. dont hate me cus im pretty!!
Mirre_Formosa skrev: Jag antar att detta är en hyffsad dag på kata:
ser ut som den är filmad vid flera tillfällen men det ger en ganska bra bild av kata beach när det är vågor.
jag surfade kata beach i augusti och jag tyckte det var skitkul. visste att det skulle vara vågor men visste inte mer än det och jag vart positivt överraskad. för att vara ett "icke surfing land" så tycker jag vågorna var riktigt bra. om man kollar på filmen så wedgar dom när dom träffar sandbankarna på insidan vilket ger lite kamikaze surf spänning. jag vart duktigt smashad på dom bankarna men jävlar va kul det var.
åker du dit nu så kommer det vara platt. åker man dit under våran sommar då ere garanterat vågor. finns garanterat bättre alternativ för samma pengar.
Tack för svaren...låter som om de kan funka om man har tur helt enkelt, jag drar ju dit sista mars så ja hamnar väl mitt i j*vla mellan allt som går...men blire vågor nån dag så får man väl nöja sig med det.
e ju inte där för å surfa, men har sagt till mig själv att ja bara ska åka till ställen med surf i fortsättningen...men varje gång så dyker sånt här upp ändå....
Var ett reportage i Surfer i senaste numret om just Thailand, eller om det var Surfing Magazine...fotona såg sådär ut, har inte hunnit läsa reportaget än dock....
fan ja hade inte ens tänkt på att man kunde åka till indo...de va liksom bara som en våt fantasi för mig:woohoo: får bli det nästa gång, fast utan droger då! -
Det finns massor med ris i Indonesien också. Men vad menar du med att det bara var en fantasi med Indo ???
Det finns massor med ris i Indonesien också. Men vad menar du med att det bara var en fantasi med Indo ???
Ja... jag drömmer å glor på mina 70-tals surffilmer mm å ser fina klipp å bilder från surfet i Indo.... men att man kunde åka dit fanns knappt på min karta....de va som en ouppnålig dröm... varför? Därför, är mitt svar...inte fan vet jag...det verkade så paradislikt att ja inte trodde det va sant ju...haha
Men nu när jag blivit upplyst så får ja helt enkelt börja utarbeta en plan som skall föra mig dit!