Facebook data

1
Visum indo!
#27151 Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

en Bosmedlem har kommit till mig med visumbesvär.

Tre månader i Indo men visum krävs för längre tid än 30 dagar. Vad ska han göra?

Om han inte får visum innan han åker om en månad, sitter han i klistret då så att säga ELLER?

Logga in för att svara
#27156 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

surfarn
graphgraph

När det gäller Indo å visum finns det alltid en lösning exempelvis cash. Annars e de ju faktiskt bara å ansöka om 2st 60 dagars visum på indonesiska ambassaden i sthlm så e problemet löst.

Logga in för att svara
#27159 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

cash ? Kan man typ överstanna o sen lägger man en stor sedel i passet när man ska visa det när man åker därifrån? Har alltid velat muta nån, känna makten i pengarna!

Det skulle jag ha gjort, men bosmedlemen kanske inte vill.

Logga in för att svara
#27163 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Har för mig att det gick riktigt snabbt att lösa ett visum sist så handläggningstiden är nog inget problem. Ett turistvisa gäller bara i 60 dagar så han behöver ju komplettera med ett "visa run" till något närliggande land och sen få ett visa-on-arrival i 30 dagar när han kommer tillbaka. Kolla också upp med ambassaden att det inte är något problem att han inte har en flygbiljett att visa upp inom 60-dagars visaperioden. Kan ju hända att man måste ha det men jag kan inte minnas att jag visat det någon gång. Däremot får man ju fylla i flight # och datum för avresa så det kan ju bli ett problem om man inte vet det. Kanske lika bra att fixa flygbiljetten härifrån så blir det inga konstigheter.

2 st 60-dagars visum? Svårt att tro att det skulle funka... Någon som testat?

www.indonesiskaambassaden.se/page1081165.aspx

Logga in för att svara
#27167 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Tack Sverre för hjälpen! Det står på indohemsidan att det tar två månader att få ett längre visum än 60 dar. Jag undrar om någon har varit där längre och ifall de bara överdrev tiden? Baby pleaaase! Är jag fucked, min budget klarar inte en resa till Sing för att förlänga turistvisum....

Logga in för att svara
#27168 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Tack Sverre för hjälpen! Det står på indohemsidan att det tar två månader att få ett längre visum än 60 dar. Jag undrar om någon har varit där längre och ifall de bara överdrev tiden? Baby pleaaase! Är jag fucked, min budget klarar inte en resa till Sing för att förlänga turistvisum....

Logga in för att svara
#27169 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

adamski skrev:

Om du är i ostra Indonesien kan du istället prova ta dig över till Östtimor.
Det gick även flyg mellan Darwin och Kupang förr, vet inte om det gör det nu?

Sen kan man ju alltid anlita hjälp på plats på Bali. Det finns visakonsulter som hjälper till med de rätta kontakterna för att "skaka" fram viseringar om du inte vill resa ut.

Logga in för att svara
#27170 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

abbe
graphgraph

sist jag var nere sprang jag på ett par grabbar som hade varit där i sex månader utan att åka utanför landet.. det enda du behöver göra är att när visumet håller på att gå ut, ta dig till ett halvofficielt visa kontor, har ett minne av att det var hos polisen men det kan vara fel.. det kostade iallafall drygt 300 kr för två nya månader och som sagt behöver du inte lämna landet

Logga in för att svara
#27171 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

stoifan
graphgraph

Det funkar fint att fixa två 60-dagars här hemma innan man åker. eller funkade iaf för 2 år sen.

Logga in för att svara
#27186 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Tackar för hjälpen. Tydligen så skaffar man då ett 60 dagars visum här hemma. När tiden går ut kan man sedan förlänga en månad åt gången, fyra gånger. Så det skulle vara lugnt.

Logga in för att svara
#27203 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

adamski skrev:
Tackar för hjälpen. Tydligen så skaffar man då ett 60 dagars visum här hemma. När tiden går ut kan man sedan förlänga en månad åt gången, fyra gånger. Så det skulle vara lugnt.

Nu vart det lite intressant. Kan man göra det på laglig väg utan att behöva muta folk?? det vore ju grymt, då kan man ju va där i sex månader i sträck.
Har du fått den infon från nån polare eller va det ambasaden som gav dig den?

Logga in för att svara
#27210 Svar: Visum indo! 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

ConfuseD skrev:
adamski skrev:

Nu vart det lite intressant. Kan man göra det på laglig väg utan att behöva muta folk?? det vore ju grymt, då kan man ju va där i sex månader i sträck.
Har du fått den infon från nån polare eller va det ambasaden som gav dig den?

Yep, enligt kvinnan på ambassaden behövde man inte muta nån. Man har rätt enligt indonesisk lag att göra detta, men det är väl en bra idé att ha med sig lagrummet till tjänstemännen på migrationsenheten i Denpasar. Poliser och myndighetspersoner i många olika länder har ju en tendens att "glömma bort" lagar.

PS: Om man endast skaffar sig "visa on arrival" som gäller i 30 dagar, då har man inga möjligheter till att förlänga...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!