Facebook data

1
Vart åker man? Tankar från en Rookie....
#27259 Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lassis
graphgraph

Hey all.... Har precis fått en fix idé att lära mig surfa och glassa lite i solen...

Har aldrig stått på en bräda på vatten..Varken vattenskidor, windsurfing eller vanliga surf....

Jag är grymt sugen att åka nånstans och lära mig, men vart åker man såhär års?

Jag har några krav...

1= Det ska va 20grader eller mer i vattnet...

2= Helst så nära som möjligt...

Känns lite fånigt att dras några veckor till dyra Bali för att lära sig...

Nån som har några bra förslag så lyssnar jag mer än gärna...

Och allt snack om nybörjare och "du kanske borde göra såhär istället" lyssnar jag inte ens på.... Jag vill ha värme OCH lära mig....så jag stannar inte på västkusten i kylan eller åker till England...

Logga in för att svara
#27262 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

hehe...

ok...

"dyra" Bali..? ok....

Åk till billiga Florida kanske?

eller kanariöarna om vi ska va seriösa tillsammans du o jag.

Logga in för att svara
#27263 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lassis
graphgraph

Du kan ju va seriös och svara på frågan om du vill.....

Flyg till Florida är billigare än Bali..... Mkt billigare t.o.m.....

Däremot så är det inte så nära till Florida, men är det det närmsta stället så tar jag det...

USA är dessutom billigt just nu....

Logga in för att svara
#27264 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kanarieöarna är närmare än Florida.

Logga in för att svara
#27268 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lassis
graphgraph

Är det ett bra ställe att surfa på just nu menar du?

Isåfall är det ett bra alternativ...

Logga in för att svara
#27269 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

JA!

Logga in för att svara
#27271 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

surfining är inte att rekomendera överhuvudtaget .....

Logga in för att svara
#27273 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lassis
graphgraph

Tackför tipset! menade Kanarieöarna...

Hoppas att det finns fler seriösa härinne med fler förslag...

Ni andra....... Kan väl försöka ta ut eran ångest på nån annan....det vore snällt...

Logga in för att svara
#27274 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Israel...

Logga in för att svara
#27278 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Andiss skrev:
Israel...

Vad menar du med det andiss? Inget fel på spotsen i Israel, jag skulle snarare rekommendera Gaza remsan, FN har en beach club där, och QS har just dragit igång ett självmordsbombaregonesurfingprojekt. Perfekt nybörjarställe

Logga in för att svara
#27279 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Andiss skrev:
Israel...

Vad menar du med det andiss? Inget fel på spotsen i Israel, jag skulle snarare rekommendera Gaza remsan, FN har en beach club där, och QS har just dragit igång ett självmordsbombaregonesurfingprojekt. Perfekt nybörjarställe

Logga in för att svara
#27280 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Marocco

Grekland

Tunisien

Senegal

Logga in för att svara
#27281 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Andiss skrev:
Marocco

Grekland

Tunisien

Senegal

Har du surfat Senegal? Tänkte ett tag på att åka dit men min framtida giggelokarriär skulle nog inte gynnas av alla mörkhyade konkurrenter. Var det bra? Vågor, stämning osv?

Logga in för att svara
#27284 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Polare vart dar. Inte sa mycket folk o inte sa bra vagor heller. Killen korde mest beach breaks. Sodra Marocko ar nog ett battre tips..

Logga in för att svara
#27290 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

abbe
graphgraph

costarica

Logga in för att svara
#27292 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Dyra bali??? jag pröjsar ju gärna 8-10 k för biljetten när man kan stanna där och leva bra i 1,5 månad för 5k ink boende, moppe med boardrack, mat och bintang. (och samtidigt va säker på grymma vågor varje dag)

Fast man kan ju åka till kanarieöarna och tvingas surfa sämre vågor i våtdräkt med en plåt för 4k ink boende. 2 veckor klarar du nog nästan på 5k där ink hyrbil om du har några polare att dela bilen med och lagar mat hemma i lägenheten.

Logga in för att svara
#27294 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lassis
graphgraph

ConfuseD skrev:
Dyra bali??? jag pröjsar ju gärna 8-10 k för biljetten när man kan stanna där och leva bra i 1,5 månad för 5k ink boende, moppe med boardrack, mat och bintang. (och samtidigt va säker på grymma vågor varje dag)

.

Ja, vill jag betala för mina polare oxå så blir det Bali...Men jag vill inte riktigt....

Och sen ska jag inte iväg sålänge.... Och jag har skummat lite biljetter till Bali....15k var det billigaste jag hittade med en månads varsel....

Logga in för att svara
#27295 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Lassis skrev:
ConfuseD skrev:

.

Ja, vill jag betala för mina polare oxå så blir det Bali...Men jag vill inte riktigt....

Och sen ska jag inte iväg sålänge.... Och jag har skummat lite biljetter till Bali....15k var det billigaste jag hittade med en månads varsel....

Ja det va lite dyrt när man sökte på plåtar om ca en månad. 9953 med malaysian va det billigaste jag hittade, avresa 19 el 22 feb, då är det gratis att ta med brädan.

Logga in för att svara
#27297 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Lassis skrev:
Tackför tipset! menade Kanarieöarna...

Hoppas att det finns fler seriösa härinne med fler förslag...

Ni andra....... Kan väl försöka ta ut eran ångest på nån annan....det vore snällt...

Haha... måste vara första gången som sverre tackas för att han är seriös till skillnad från alla andra på forumet. Bra jobbat sverre, keep up the good work!

Logga in för att svara
#27298 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

dgiray
graphgraph

Åk till Fue 3/3 på den här www.apollo.se/NR/exeres/8C3B96B9-9F7F-43EC-B8EC-00060657B539,frameless.htm?NRMODE=Published
Finns några platser kvar. Nästan 20 grader i vattnet.

Logga in för att svara
#27300 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

bara du tar dej till KL så flyger du sveijnigt billigt me airasia te bali.

Logga in för att svara
#27307 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Dankerz
graphgraph

palo skrev:
bara du tar dej till KL så flyger du sveijnigt billigt me airasia te bali.

Från KL med airasia alltså...interesting, nått liknande från pukkot eller bankbok?

Logga in för att svara
#27317 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie... 17 år, 4 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Ne ja vet inte hur de e i år men tidigare har de bara vart från KL om du ska te bali.

Kikade precis in och de e bara jakarta och KL som airasia flyger från te bali
www.airasia.com

tänk bara på att max vikten är 15 kg. när ja flög me dom sist så sket dom i om ja hade boardbag osv me mig bara ja inte överskred 15 kg i totalvikt

hade

Logga in för att svara
#27322 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det viktiga är inte vart du reser utan ATT du reser.

Logga in för att svara
#27387 Svar: Vart åker man? Tankar från en Rookie.... 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lassis
graphgraph

Du e nog knäpp på riktigt Sverre.... hehe

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!