Facebook data

12
Dagens fråga!
#27350 Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Med tanke på att surfsverige har mer än 1400 medlemmar borde det här vara ett perfekt forum att få svar på frågor som man liksom inte vet var man ska söka svaret någonstans på. Nån borde ju veta här!

Dagens fråga: Vilka är de där människorna som står å säljer skit på loppis etc egentligen? Vad lever dem för liv, attityd, livsinställning? Har deras familj alltid hållt på, knallare?

Logga in för att svara
#27351 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

J:son
graphgraph

Ibland är det barn som samlar in pengar till en klassresa.

Logga in för att svara
#27353 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ja men det är inte barnen jag tänker på å inte garageloppis utan de fullvuxna karlarna i rutiga skjortor med lite skägg eller mustach

Logga in för att svara
#27355 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

graphgraph

Nej, barn brukar inte ha skägg och mustasch. Kanske är det föräldrar som samlar in pengar till barnens klassresa?

Logga in för att svara
#27358 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

HELVETE HELLER ATT DET ÄR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DETTA ÄR EN SERIÖS TRÅD!!!!!

Logga in för att svara
#27360 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Många bäckar små blir så småningom en å.

En stol 25.-
Trasig boll 5.-
En låda dyckert 15.-
Japansåg, rostig 50.-
Dockskåp, 3 våningar 100.-
Luden matta 50.-
Hudlotion 5.-
Hudbajspåsar 10.-

osv...

Logga in för att svara
#27361 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Exakt det är sån skit dem säljer! Men varför? Att det är kul? eller att dem måste? Pga att de kanske inte har truckkort...

Logga in för att svara
#27363 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

graphgraph

Det var inte meningen att uppröra dig Sverre. De som säljer prylar på loppis behöver nog pengar till något nytt och fräscht, något som inte är begagnat. Helst av allt vill de nog göra en riktigt bra affär och förlora så lite som möjligt. Innerst inne hatar de folk som ska hålla på att pruta och så. Fredens!

Logga in för att svara
#27364 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

A ok.

Logga in för att svara
#27367 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

De är radioamatörer som tidigare hade som hobby att samla en massa olika saker. Men nu när de blev radioamatörer måste de fylla sina garage med radioapparater och stora antenner. De står på loppis för att få bli av med all sin gamla skit (det är därför de kan stå där med 8 kasettdeck från -87 när de trodde sig vara audiofiler (vilket är ett annat typiskt område som nördar faller för där det går att göra av med en väldans massa pengar och snabbt fylla upp garage med högtalare, förstärkare, mm, mm)). Pengarna går till nya radiomottagere, antenner och fika till sina helnätter framför radion med sina radiokompisar där de försöker få kontakt med nån på andra sidan jordklotet med sin mellanvågsradio.

Logga in för att svara
#27370 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

graphgraph

Willy skrev:
De är radioamatörer som tidigare hade som hobby att samla en massa olika saker. Men nu när de blev radioamatörer måste de fylla sina garage med radioapparater och stora antenner. De står på loppis för att få bli av med all sin gamla skit (det är därför de kan stå där med 8 kasettdeck från -87 när de trodde sig vara audiofiler (vilket är ett annat typiskt område som nördar faller för där det går att göra av med en väldans massa pengar och snabbt fylla upp garage med högtalare, förstärkare, mm, mm)). Pengarna går till nya radiomottagere, antenner och fika till sina helnätter framför radion med sina radiokompisar där de försöker få kontakt med nån på andra sidan jordklotet med sin mellanvågsradio.

Willy, du har en poäng. Fast det är bra att de finns en marknad för alla dessa radio-prylar. Hur skulle vi annars få väderprognosen?

Logga in för att svara
#27373 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

De säljer sina grejor för att bekämpa BOS helt enkelt. Jag förstår att du börjar bli orolig p.g.a det. de är många och säljer mycket. Så se upp snart kommer LOPPIS och bekämpar BOS

Logga in för att svara
#27374 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Dankerz
graphgraph

Som J:son säger.... jag tror det är snåla jävlar som inte kan dra sig för att slänga sina skitgrejer (tex den rostiga japansågen) utan är tvungna att pressa ut de sista kronorna ur sina sletna prylar som inte hör hemma nån annanstans än på skroten...

man skulle kunna tro att dom är miljövänner som vill att man ska använda grejerna så mycket som möjligt för att spara på miljön, men det är fel, dom är bara snåla!

Logga in för att svara
#27375 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

LOPPIS rycker fram mot Bossens husvagn och vad händer? Jo de blir stumma av allt bråte som högt och lågt ligger runt egendomen och BOS bombar dem tillbaka till Kviberg med gäddhuven innan de ens har funderat ut ett bra pris på de udda navkapslar som tätar vagnen. Lätt.

Logga in för att svara
#27377 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Vad är en hudbajspåse?

Låter äckligt.

Logga in för att svara
#27379 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Annika skrev:
Vad är en hudbajspåse?

Låter äckligt.

En hundbajpåse är inget att skämta om. All skit som sipprar ur dessa slutna hunbajpåsar är ett sätt att häckla oss troende. Oxozon or die

Logga in för att svara
#27380 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Verkar fortsatt som att jag vet mer än övriga om det här. DET ÄR INTE SÅ ATT DEM SÄLJER SINA EGNA PRYLAR JU! De köper skit o säljer skit. Köper in för att sälja!
Men varför? Vore det inte trevligare att sälja frukt eller cyklar eller nått?

Logga in för att svara
#27381 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Dankerz skrev:
Som J:son säger.... jag tror det är snåla jävlar som inte kan dra sig för att slänga sina skitgrejer (tex den rostiga japansågen) utan är tvungna att pressa ut de sista kronorna ur sina sletna prylar som inte hör hemma nån annanstans än på skroten...

man skulle kunna tro att dom är miljövänner som vill att man ska använda grejerna så mycket som möjligt för att spara på miljön, men det är fel, dom är bara snåla!

Rostiga japansågen... hahaha ja döör!

Logga in för att svara
#27382 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Det e oxå en social grej för många.

Logga in för att svara
#27383 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

hm ok intressant! Äntligen ett riktigt svar!

Logga in för att svara
#27392 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Jag tror att Niklas kan ge dig svaret.

Logga in för att svara
#27393 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Kanske även din BOS-broder Jakob.

Logga in för att svara
#27400 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

Annika skrev:
Vad är en hudbajspåse?

Låter äckligt.

ahahhaha hu rmärkte du det människa? hahah:laugh:

Logga in för att svara
#27407 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Varför är vissa namn mer vanliga på djur än andra?

Ex Rosa på kossa

Bamse på Hunda

Arne på katta

???

Logga in för att svara
#27408 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

sverre skrev:
Varför är vissa namn mer vanliga på djur än andra?

Ex Rosa på kossa

Bamse på Hunda

Arne på katta

???

och "sverre" på svin????

Logga in för att svara
#27409 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag menade också liksom hur det kommer sig att djuren liksom tagit dessa namn till djuren. Inte många tjejer heter Rosa...

Angående Gazzer så hittar man inte det i djurriket, man får gå längre än så...

Inte förrän på encells nivå i växtriket hittar man Amöbor som är döpta till det.

Logga in för att svara
#27411 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

okej..?...

Logga in för att svara
#27417 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Nån som känner en snubbe som heter Brunte?

Logga in för att svara
#27421 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Jag har en hund som heter Rusty. Ratman´s got a bitch named sheila.
hahahahaha

Logga in för att svara
#27422 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

sverre skrev:
Jag menade också liksom hur det kommer sig att djuren liksom tagit dessa namn till djuren. Inte många tjejer heter Rosa...

Angående Gazzer så hittar man inte det i djurriket, man får gå längre än så...

Inte förrän på encells nivå i växtriket hittar man Amöbor som är döpta till det.

Too late dude - you got owned by Nerd Crew again so eat it up man!

Logga in för att svara
#27464 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

skaffa ett liv!!!!

Logga in för att svara
#27465 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

billa_bong skrev:
skaffa ett liv!!!!

Ajdå, det där var sann frustration. Om du nu vill skaffa dig ett liv så är det bara att ta sig i kragen. Lycka till Billa Bong!

Logga in för att svara
#27467 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

billa_bong skrev:
skaffa ett liv!!!!

Billy Fjong fjong fjong
tog ett språng språng språng
över ån ån ån
tappa tån tån tån....

Logga in för att svara
#27468 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Logga in för att svara
#27469 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Logga in för att svara
#27470 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Stackars Billa Fjong... Han saknar inte bara ett liv utan blir nu mobbad av självaste Sverre....

Logga in för att svara
#27471 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Billafjong i sitt ståtliga tal till folket på surfsverige :

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=6c0d90092f0080db74b6d10ded5411df

Logga in för att svara
#27507 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

ja man kan juh bli ledsen DAAAHHHHHH

Logga in för att svara
#27508 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

och dy sverre 1208 inlägg. Ja undrar verkligen vem som inte har ett liv utan lever på surfsverige

Logga in för att svara
#27513 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

billa_bong skrev:
och dy sverre 1208 inlägg. Ja undrar verkligen vem som inte har ett liv utan lever på surfsverige

För er som inte förstår detta inlägg, här kommer en förklaring. Ju fler inlägg man lägger på surfsverige, desto töntigare är man. Det omvända gäller givetvis också om man talar om coolhet. Billa_bong är tex hela 4.6 gånger coolare än mig (jag delar då mina inlägg med billa_bongs). Coolt...

Logga in för att svara
#27519 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

billa_bong skrev:

JAHA! Ett liv UTANFÖR Surfsverige, nej det har jag inte!

Men nu är det så här också Fjonge att vad jag gör med mitt liv och hur jag lever det ska du inte peta din fjonge i! Man kan helt enkelt säga som så att det är var och ens frihet hur man lever sitt liv.
Därför tycker jag inte att du din Eunuck (ja du kan slå upp det ordet) ska komma med din gälla stämma o skrika "skaffa ett liv". Det är nämligen som så att jag då kanske tillbringar större del av mitt liv utanför Surfsverige, nämligen med att knyta ihop din fjong till en robansknut exempelvis.

Logga in för att svara
#27531 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Dagens fråga idag!

Varför är det så många meddlemmar här på forumet som nästan aldrig skriver något vare sig på trådar eller i chatten? De är ändå inne ofta och så, men vad gör dem?

Logga in för att svara
#27557 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

Du, e fjonge det värsta du kan komma på med din nöthjärna, jag blir inte ledsen av det. Men du har rätt, jag bryr mig inte det minsta om va du gör med ditt liv o va fan du skriver på detta forumet. Men jag tycker bara att detta jävla skitforumet har blivit allt för fyllt me iditer dom dig o dina polare som sitter o skickar in massa onödiga jäva mess i mass drit som ni kan ta nån anna stasn. TYp SVerre fiskar gädda. VEM FAN BRYR SIG
O varför skulle jag bry mig om o slå upp det ordet, det intresserar mig inte. DEt enda jag tycker e att edetta forum e fyllt me massa drit av folk som har för lite o göra.

Ha ha o du vill du knyta i hop min fjong till en knop. NEJ tack.. faggo du kan knyta din egen om du känner för det.

Och svaret på din adra fråna om varför folk inte skriver på trådar eller chatt e nog för dom e lika trötta på allt menlöst skitsnack som jag.

Logga in för att svara
#27558 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

Word....
Sverre, jag vill inte låte otrevlig men....this shit has got to stop! Kan vi inte komma överens om att du får en gräns på hur många inlägg du kan skicka på en dag. Du undrar varför folk inte skriver fler inlägg eller svarar. Det ligger något i det billabong säger att många av dina trådar håller antingen alldeles för hög intelligens nivå eller så är dom helt enkelt fruktansvärt orelevanta. Varför är jag då inne och kikar här, ja det är väl för att hålla koll på vad som händer där hemma (inom surf), vem som surfar bäst för tillfället och vem som har den värsta solbrännan. Nu är det så att jag aldrig får se några bilder när du surfar för att istället för att vara ute och fånga vågor som du kan dela med andra så snackar du kollosalt mycket dynga..... och tyvärr har jag missat din solbränna.

Så nästa gång Sverre....snälla skriv något om surfing, släng upp några nya snygga bilder på dig poserande med surfbrädan eller välj att håll fingrarna borta från datorn....

Peace

Logga in för att svara
#27560 Svar: Dagens fråga! 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

ha ha ha nice luke

Logga in för att svara
#27565 Svar: Dagens fråga! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

billa_bong skrev:
Du, e fjonge det värsta du kan komma på med din nöthjärna, jag blir inte ledsen av det. Men du har rätt, jag bryr mig inte det minsta om va du gör med ditt liv o va fan du skriver på detta forumet. Men jag tycker bara att detta jävla skitforumet har blivit allt för fyllt me iditer dom dig o dina polare som sitter o skickar in massa onödiga jäva mess i mass drit som ni kan ta nån anna stasn. TYp SVerre fiskar gädda. VEM FAN BRYR SIG
O varför skulle jag bry mig om o slå upp det ordet, det intresserar mig inte. DEt enda jag tycker e att edetta forum e fyllt me massa drit av folk som har för lite o göra.

Ha ha o du vill du knyta i hop min fjong till en knop. NEJ tack.. faggo du kan knyta din egen om du känner för det.

Och svaret på din adra fråna om varför folk inte skriver på trådar eller chatt e nog för dom e lika trötta på allt menlöst skitsnack som jag.

Såja.. såja.. hit me! Hit me hard with that Fjong som du viftar med! Ta fram din frustration, låt den fylla dina små lungor och skrik ut!!! Bra pöjk!

Det finns sura gamla tanter som gnäller när kids åker skateboard på stora vida tomma parkeringsplatser.

Det finns bittra gubbar som sitter och morrar när nån tilltalar dem på jobbet och allt inte är exakt som det alltid har varit.

Du är för skön grabben!

Logga in för att svara
#27568 Svar: Dagens fråga! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Luke Egen skrev:
Word....
Sverre, jag vill inte låte otrevlig men....this shit has got to stop! Kan vi inte komma överens om att du får en gräns på hur många inlägg du kan skicka på en dag. Nu är det så att jag aldrig får se några bilder när du surfar för att istället för att vara ute och fånga vågor som du kan dela med andra

Så nästa gång Sverre....snälla skriv något om surfing, släng upp några nya snygga bilder på dig poserande med surfbrädan eller välj att håll fingrarna borta från datorn....

Peace

Kära Luke Egen, jag känner din auktoritära stämma med inslag av lite coolhet i försöka tala om för Gudfadern och föreslå ett slags avtal... Gudfadern ingår inga avtal med någon! Dessutom så är set så att för att ingå avtal måste man vara partsbehörig. Dvs inte omyndighetsförklarad eller nått liknande.

Nu är det så också att det ligger surfbilder på min profil sen igår när jag surfar, dessutom har jag en kraftig solbränna i ansiktet! Knallröd!

Jag skriver om surfing om du har missat det Luckyluke. Om alla BARA skulle skriva om surfing skulle det här bli den tråkigaste sidan på nätet, bara massa trådar som blivit besvarade 10 ggr om...
Jag vet inte hur ni brukar vara när ni är på surfresa med polare i flera veckor, själv så pratar man om all möjlig jävla skit för att slå ihjäl tiden mellan vågorna.

Du skrev "håll fingrarna borta från datorn" Det är ganska tyket skrivet, jag brukar skriva ganska tykna kommentarer till folk men alltid med ett visst inslag av galghumor som relaterar tillbaka till något de skrivit innan. Det har du inte gjort nu.
Du har alltså misslyckats ganska kraftigt precis som Billabong har gjort.

Just det angående poserande med surfbrädan hehehe där var du faktiskt lite rolig!

Logga in för att svara
#27570 Svar: Dagens fråga! 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Dagens fråga: Får man se surfforumet som en mötesplats för surfare där ordet är fritt?

Mitt svar: Ja det får man. Om allt skulle handla om surf hela tiden så skulle den här sidan bli jävligt tråkig. För mig handlar surfsverige, som forum, om en mötesplats där toleransnivån är hög och man får lov att tala om allt mellan himmel och jord. Självklart så är själva kärnan i forumet surf, vi ska kunna hjälpa varandra med funderingar kring brädval, resdestinationer osv. Men jag har alltid ogillat när det skapas strikta kulturella normer kring vad som får och inte får sägas/göras (om det inte handlar om helt sjuka grejer som racism, homohat osv). Därför hyllar jag alltid harmlösa tokar som rör om lite i grytan, om det så gäller de sköna alkisarna på Olskrokstorget (ja visst, många av dem har det svårt men de gör mig ändå glad på nåt sätt), eller gubben som strosar omkring i kvinnokläder på Stabbetorget. Så Luke Egen... jag är övertygad om att du kan få insyn i surfsverige, vilka som surfar bra och hur de surfar, fastän det skapas trådar om gäddfiske eller makrillens vara eller icke vara. Eftersom vi alla på detta forum delar ett gemensamt intresse så kommer surfingen per automatik alltid att vara det centrala på forumet. Släpp loss lite grabbar, skratta åt livet! (jag vet att Luke måste vara juste eftersom han känner Miche). Billa_Fjong, du bidrar också med mycket, det är ju bra att du säger din mening om hur du vill att den här sidan ska vara. Jag tycker bara att du verkar så jävla töntig

Logga in för att svara
#27596 Svar: Dagens fråga! 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Och vad hände med Dagens fråga? (se inlägget ovan)

Logga in för att svara
#27626 Svar: Dagens fråga! 17 år, 3 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

Hallå igen ja!
Nu är det ju så att jag förstår precis vad ni menar, men vi pratar om helt skilda saker nu. Vad jag menade i mitt inlägg är att det är en sak att skriva om icke surfrelaterade saker, det är ju trots allt ett forum, MEN jag tycker det blir drygt som fan när sverre (trots att han är den sk. gudfadern) har skrivit de tio senaste trådarna och inget är surfrelaterat. Det behöver ju inte vara antingen eller, skriva hela tiden eller inte alls. Det är helt ok att ligga i gråzonen emellan, men det är ju inte första gången det är klagomål på det så jag är nog inte ensam om att tycka till i den här frågan....jag tycker det handlar om ömsesidig respekt.
Så sverre, jag tror att jag lyckades helt och hållet med att föra fram vad jag tyckte och om du tog illa vid dig när jag sa att du ibland kunde hålla fingrarna borta från datorn.....ja då har du nog missförstått det hela.

To conclude....det handlar inte om censur, det handlar om respekt.

Peace

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!