|
#27426 |
Surfcamp för gansterkids? 17 år, 4 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Känner för att göra en insats för samhället! Vill få ungdomarna (småknattarna) att inse att livet är underbart om man surfar! känner mig bekymrad över alla unga mäniskor som inte vet som vad dom skall göra med sina liv. Är det nägra som är sugna på att dra igång något sådant projekt? 
|
|
|
|
|
#27427 |
Svar: Surfcamp för gansterkids? 17 år, 4 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Skitsnack!
De kommer till mig...

|
|
|
|
|
#27429 |
|
|
|
|
|
#27430 |
|
Kommer till dig? Hammarkullenkids som rånar varandra och tror att det är hippt att bli mafiosos och inte har några vuxna som visar dom vad det verkliga livet handlar om, vem är det som är där och inspirerar till att skaffa sig ett liv med mening?
|
|
|
|
|
#27432 |
|
"vem är det som är där och inspirerar till att skaffa sig ett liv med mening?"
- Sverre?
|
|
|
|
|
#27433 |
|
Så sen när dem har lärt sig gilla surfing och vill börja surfa... Då är det dags att råna mer stålars eftersom brädor inte är gratis...Och hur ska dem ta sig till surfet?
Nä du, surfing funkar i Rio, men det går inte bara att kopiera den idén till Göteborg, mycket bättre med annat i så fall,
typ, fotboll, hockey, handboll, schack, konståkning och varför inte bugg!
|
|
|
|
|
#27439 |
Stoke: 11 |
|
oso har rätt!! 
|
|
|
|
|
#27440 |
Stoke: 11 |
|
oso har rätt!! 
|
|
|
|
|
#27441 |
|
sverre skrev:
Så sen när dem har lärt sig gilla surfing och vill börja surfa... Då är det dags att råna mer stålars eftersom brädor inte är gratis...Och hur ska dem ta sig till surfet?
Nä du, surfing funkar i Rio, men det går inte bara att kopiera den idén till Göteborg, mycket bättre med annat i så fall,
typ, fotboll, hockey, handboll, schack, konståkning och varför inte bugg!
ÄÄÄ Skittråkiga pesimistiska mäniskor där, hur kommer världen se ut om ett par år om ni fick bestämma? Skit i kidsen bara! Jag ser i allafall att do är desilutionerade, varför våldtar killar tjejer när dom är i 15? när jag var i den åldern bygde jag kojor i skogen
|
|
|
|
|
#27442 |
|
viktor m skrev:
oso har rätt!!
Kul att det är någon som håller med! Jag har funderat på att dra igång någon organisation som aktivt uppmuntrar kids att göra något positivt med sina liv! Vill Inte bara vänta på att dom blir stökiga i skolan utan i stället hälsa på dom och visa vad som fins att välja typ, vara tuff och cool i skolan eller "vara tuff på riktigt" att bry sig om mäniskor umgås och som jag föredrar att umgås ute på vågen....
|
|
|
|
|
#27444 |
|
oso1978 skrev:
viktor m skrev:
oso har rätt!!
umgås och som jag föredrar att umgås ute på vågen....

|
|
|
|
|
#27445 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
stäng in dom små liven i en gruva i Stekenjokk, det kan jag vara med och sponsra helt klart.
|
|
|
|
|
#27462 |
Stoke: 20 |
|
oso1978 skrev:
Känner för att göra en insats för samhället! Vill få ungdomarna (småknattarna) att inse att livet är underbart om man surfar! känner mig bekymrad över alla unga mäniskor som inte vet som vad dom skall göra med sina liv. Är det nägra som är sugna på att dra igång något sådant projekt?
Det hade ju varit en bra idé om man kunnat surfa så ofta som man velat i Sverige. Jag är själv utbildad socionom och arbetar med den typ av ungdomar som du vill rikta campet till. Men erkänn att du mest vill komma på nåt så att du ska kunna få pengar för att surfa. Jag håller själv på med att försöka komma på hur jag ska kombinera arbete med att kunna surfa så ofta jag vill. Starta gärna upp nåt annat för ungdomarna, det finns jävligt mycket EU-bidrag att söka om du kommer på en bra idé och kan presentera den. Men det vore taskigt som satan att lära fattiga ungdomar älska något de ändå inte kan fortsätta med (om de nu inte rånar folk och flyger iväg).
|
|
|
|
|
#27479 |
Stoke: 4 |
|
Varför dra igång något som inte är hållbart? Och varför dra igång något som drabbar en själv? Stöddiga kidz som funnit en surfidentitet lär skapa go home-identitet hos oss andra som tycker att det räcker med crowd. Håller med om att det är grymt att plocka vågor och att det fullt förståeligt att även andra [kickers och benzospöken] finner storartad glädje i detta lågtrycksnöje. Dra igång ett aggro boxcamp med gitarrlektioner runt lägerelden istället, skogen är stor nog för alla och gitarrer finns till överkomligt pris på Blocket. Kontrollerad fight och mellow stunder skapar kontakt och ett hållbart förhållningsätt i en framtida verklighet. Surf skapar är alldeles för riskfyllt för denna målgrupp. Vilka följder exponeras de för? Dropouts som inte kan tänka på annat än blå rum och korallrev och därmed labila för Svensk onshoreverklighet med 5 bra dagar per år? Sedan så kan de förkylda så att inte orkar med skolan. Men alla är olika och vi kommer alla från olika miljöer så det finns säkerligen de som faller åt rätt håll, mao håller sig i kanalen och låter oss plocka de bästa vågorna och pröjsar pizzan efteråt.
Nä nu är jag full och svamlig. God natt Surfsverige!
|
|
|
|
|
#27482 |
|
adamski skrev:
oso1978 skrev:
Det hade ju varit en bra idé om man kunnat surfa så ofta som man velat i Sverige. Jag är själv utbildad socionom och arbetar med den typ av ungdomar som du vill rikta campet till. Men erkänn att du mest vill komma på nåt så att du ska kunna få pengar för att surfa. Jag håller själv på med att försöka komma på hur jag ska kombinera arbete med att kunna surfa så ofta jag vill. Starta gärna upp nåt annat för ungdomarna, det finns jävligt mycket EU-bidrag att söka om du kommer på en bra idé och kan presentera den. Men det vore taskigt som satan att lära fattiga ungdomar älska något de ändå inte kan fortsätta med (om de nu inte rånar folk och flyger iväg).
Det är väll inte omöjligt? Måste man hålla ungarna till dom svenska gränserna eller måste det innebära att man fysiskt tar med dom ut på havet? Det skulle kanske räcka att berätta hur kul man har det som surfare att sattsa på något man tycker verkar kul, det funkar ju för mig varför skulle det inte funka för de små kidsen? Småttingarna, har väll fri vilja, dom kanske tycker det suger att surfa men ge dom en chans som har en dröm att göra något. Är ni oroliga att få konkurens på bryten? om det fins ungar som tycker det verkar spännande så låt dom drömma för det gör jag fortfarande... fins det ungdomar som vill pröva surfing så låt dom pröva, berätta inte hur sällan man kan surfa i sverige för då tror jag inte att du hade haft något intrese för surf men berätta hur underbart det är att ta sin första våg TEX. Vi Svenskar tenderar att vara så förbannat negativa pesimistiska! en utbildnig gör inte en mäniska.. utan en mäniska gör utbildningen DVS utan motivering spelar det inte nån roll om man är professor eller inte har man motivering så kann man göra något med sin kunskap!!!! Var positiva 
|
|
|
|
|
#27483 |
ErikG
|
Vore det inte mer logiskt med ett Ganstercäääämp för de mjäkiga surfbarnen
|
|
|
|
|
#27490 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#27494 |
Stoke: -1 |
ådén
|
ALDRIG I LIVET! det klagas till höger och vänster här på sidan om idioter i vattnet, varför dra dit fler??
(surfing handlar ju oxå till viss del att man vill ha vågen själv...)?
|
|
|
|
|
#27496 |
|
|
|
|
|
#27499 |
Stoke: 84 |
|
Ja, det är SKITTRIST att ni rackar ner på den här mannen som har en idé! Sluta skämta,ta honom på allvar istället! MEN det är klart, det är inte alla som vill göra något för andra...
Men jag håller med om att det kan vara svårt att starta upp kontinuerliga surfcamps i Svedala, eftersom det är en dyr sport och eftersom vågförhållandena är sådäääär här hemma... Dessutom är det viktigt med rätt personer i ett sammahang där det handlar om att fånga upp unga och inspirera t träning. Alltså inga slappa jävla gräsfantaster...
Men jag är helt klart med på något som kanske kunde anordnas vid något tillfälle då och då! Det vore ju apkul att introducera något så kul som surf för småungarna.

|
|
|
|
|
#27510 |
|
Liinus skrev:
Ja, det är SKITTRIST att ni rackar ner på den här mannen som har en idé! Sluta skämta,ta honom på allvar istället! MEN det är klart, det är inte alla som vill göra något för andra...
Men jag håller med om att det kan vara svårt att starta upp kontinuerliga surfcamps i Svedala, eftersom det är en dyr sport och eftersom vågförhållandena är sådäääär här hemma... Dessutom är det viktigt med rätt personer i ett sammahang där det handlar om att fånga upp unga och inspirera t träning. Alltså inga slappa jävla gräsfantaster...
Men jag är helt klart med på något som kanske kunde anordnas vid något tillfälle då och då! Det vore ju apkul att introducera något så kul som surf för småungarna.
Jag har inte rackat ner på "oso", inte från början i alla fall. Om du ser mitt första inlägg på tråden så uppmuntrade jag honom att starta upp något. Men jag vidhåller fortfarande att det vore skittaskigt att få fattiga kids att älska något de ändå inte kan fortsätta med. Jag har sett projekt för ungdomar spåra ur tidigare och vill inte att hans "surfidé" ska lanseras utan att någon ifrågasätter realiserbarheten i den. Annars, grymt att ni tänker på utsatta människor, det borde fler göra. Men "oso" får komma på nåt bättre... Peace brothers and sister
BOS for life
|
|
|
|
|
#27515 |
|
Ja, jag fattar totalt vad du menar. Men sport är ett så genialiskt sätt att hålla folk borta från "gatan"... Och bättre att drömma om att få dra iväg till någon Söderhavsö och då jobba mot det målet, istället för att aldrig ha fått chansen 
|
|
|
|
|
#27516 |
|
Liinus skrev:
Ja, jag fattar totalt vad du menar. Men sport är ett så genialiskt sätt att hålla folk borta från "gatan"... Och bättre att drömma om att få dra iväg till någon Söderhavsö och då jobba mot det målet, istället för att aldrig ha fått chansen
Eller så är det ni som mår bra av att drömma om något som inte kommer att funka i verkligheten:P
|
|
|
|
|
#27517 |
|
Gangsterkids surfcamp beach 2008 april :
Maschmad : Fy FAN det är Kallt mannen, shit fan asså aldrig jag går i denna jävla havet fan!
Mohammed : Va fan mannen ju! Vaxet luktar tjej fan, bögigt ju!
Ali : Schelvete! Ska jag ligga som en shit säl asså o paddla som en jävla turtle, å va fan e bruttarna?
Rune : Fan ja vill ha hamburgare fan, är hungrig ju! Va fan vi e ute i jävla bushen ju, går inte köpa Hamburgare!

|
|
|
|
|
#27546 |
ErikG
|
|
|
|
|
#27898 |
Svar: Surfcamp för gansterkids? 17 år, 3 månader sen |
|
Amen ööörkaaa...
Surf e kul 
|
|
|
|
|
#27924 |
Kat
|
jaa visst är det!!

|
|
|
|
|
#27939 |
Stoke: 6 |
Kman
|
sverre skrev:
Gangsterkids surfcamp beach 2008 april :
Maschmad : Fy FAN det är Kallt mannen, shit fan asså aldrig jag går i denna jävla havet fan!
Mohammed : Va fan mannen ju! Vaxet luktar tjej fan, bögigt ju!
Ali : Schelvete! Ska jag ligga som en shit säl asså o paddla som en jävla turtle, å va fan e bruttarna?
Rune : Fan ja vill ha hamburgare fan, är hungrig ju! Va fan vi e ute i jävla bushen ju, går inte köpa Hamburgare!
sverre:banan!

|
|
|
|
|
#27944 |
|
Sverre : För helvete sicket kärringsnack. Packa ihop er skit för nu ska vi åka o pumpa vatten i Stekkenjokk!

|
|
|
|
|