Facebook data

1
Till er som har IF - BYT!!!
#27545 Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

OK, Jag ar langt i fran bast pa surfing. Men nu maste jag fan i mig innhalla rekordet pa sjukdomar...
Har akt pa den varsta Amoban som finns i karibien, men det slutar inte dar. Jag har fatt Dengue Febern ocksa, samtidigt!!!!

Jag har varit heltutslagen pa sjukhus i fyra dagar. Med dropp och varsta antibiotikan intravenost. "Rannskita", ha ha! Det jag haft raknas nog snarare som Niagarafallet. Och det akompanierat med varsta huvudvarken... Nar jag varit vid medvetande vill saga. Kanonkul!

Jo jag tackar jag.

Precis hemkommen fran sjukhuset och orkar rora pa fingrarna i alla fall. Vad hander da... Jo IF (forsakringsbolaget) vill att jag ska aka ekonomiklass hem. 18 timmar. Dessutom nar lakaren ordinerat att jag maste transporteras med ambulans till och fran flygplatsen och flygstolen ska kunna vara i liggande position mm. Nar jag dubbelkollar med doktorn och sedan ringer tillbaka sa lagger de pa luren...

Till alla som har IF - BYT!

... Om man ser det fran den ljusare sidan sa ar jag i alla fall pa battringsvagen

Logga in för att svara
#27561 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

vasa
graphgraph

Ja byt dom betedde sig som skit mot mig o min flicka när vi krashat motorcykel o va brutna hem från bali oxå.

Logga in för att svara
#27566 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Låter inge vidare Alex, fy attans Dengue är inget att leka med. Antar att du fått morfin också? Krya på dig och hoppas att du fått en mildare variant så du repar dig innan sommaren!

Logga in för att svara
#27576 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Dankerz
graphgraph

Fy faaan. jag e ledsen för din skull. men det är bra oxå att det kommer fram, folkets konfrontationer med bolagen är bästa sättet att lära sig om dem!

jag kommer inte använda IF, tack för varningen.

Logga in för att svara
#27631 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

fy fan va surt! Du har inte betalat resan med ditt Visakort då? Har för mig att Visakortet är kopplat till Europeiska som verkar vara ett "bättre bolag".

Logga in för att svara
#27669 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Tappade min Olympus 770 SW i vattnet i Läjet i lördags. Kameran är ju vattentät men det hjälper ju inte när den inte går att hitta trots 20-30cm djupt vatten. Hursomhelst ringde jag If idag och anmälde skadan. Tydligen hade jag en otursförsäkring och dessutom 1400 innestående på ett självriskkonto för att jag är lång och trogen kund. Av samma anledning slipper jag trassla med kvitton. Ett samtal på 5 min var allt som krävdes för att 3900kr ska vara på väg till kontot. Allt jag betalar är 100kr självrisk.

Så det är skillnad på folk och folk tydligen men jag stannar nog hos If ett tag till

Krya på dig!

Logga in för att svara
#27677 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Yann... Det ar kanske mindre skillnad pa folk, mer mangden pengar... Vi behover resa 1.klass sa jag kan ligga ner, plus alla sjukhusrakningar. Vi landar nog pa 70 000 minimum. Men tycker anda att det ar jakligt sjukt att forsakrningsbolaget IF ar villig att riskera mitt liv for att spara pengar...

Logga in för att svara
#27691 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Jag har haft möte med ett försäkringsbolag om att erbjuda alla SSA medlemmar en basolycksfallsförsäkring och en mer omfattande olycksfallsförsäkring för att passa oss surfare. Mer om detta på SSA årsmöte och efter det.

Logga in för att svara
#27884 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

OK!
Nu sitter vi på flygplatsen och är på väg hem. Äntligen! Trodde aldig jag skulle skriva det.

Eftersom jag vill att alla surfare som har IF som sitt försäkringsbolag genast lämnar dessa jävlar. Ska berätta varför.

Efter mitt senaste inlägg här så har de ringt och ställt nya krav varje dag. - Du måste åka till läkaren och få ett nytt intyg, sen ska ni få åka hem!... Efter att jag gör det ställer de nya. Allt för att förhala. De ringde bland annat min läkare som är en av de mest kända på dessa sjukdomar i hela latinamerika och ifrågesatte hans kunskap hela tiden. De ringde inte en gång, de ringde fyra, samma dag och från olika doktorer anslutna till IF. De "hotade" med att de behövde tillgång till läkarens alla bankkonton inklusive IBAN koder. Som de naturligtvis inte fick. Men alltså hela tiden en press på honom att friskskriva mig för att slippa trycket. Han har ju en massa andra patienter som antagligen är sjukare än mig.
Sen har det varit en massa turer varje dag. En massa gånger har de ljugit mig rakt upp i ansiktet och hävdat att läkaren friskskrivit mig. När jag dubbelkollat med läkaren så visade det sig inte alls stämma.

Tänk dig dessutom att jag varit helt utslagen och inte orkat mer än dricka vätskeersättning och äta potatismos. Inte så att man blir friskare av att bli helt sönderstressad och oroad av sitt försäkringsbolag.

Jag vil verkligen inte att detta ska drabba någon annan, speciellt ingen annan surfare. DROPPA IF!!!

Logga in för att svara
#27885 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Lite surf innan jag blev sjuk

Logga in för att svara
#27886 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Några svängar senare på samma våg... Jo Johan, det är el Coson...

Logga in för att svara
#27890 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

adam gbg
graphgraph

Skönt att du är på väg hem nu Alex och det är jättebra att du upplyser oss andra här på forumet! Finns det inte någon konsumentnämnden eller ombudsman som man kan anmäla sådana fula företag till? Lögnar och försäkringsbolag går allt för ofta hand i hand, men i ditt fall verkar det vara lite väl mycket. Tycker du borde reklamera dem!

Logga in för att svara
#27894 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Tur att det löste sig tillslut och att du är på väg hem! Jag ska byta från IF asap.
Krya på dig och hälsa frugan. Vi får ta en ölkväll när du kommer hem du verkar ha en del att berätta ; )

Logga in för att svara
#27902 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

fredtiger
graphgraph

Trist som fan att åka på så´n skit! Skönt att det verkar ordna sig i vart fall. Måste dock slå ett desperat slag för IF eftersom jag råkat ut för en del skit och älskar bolaget! Blev av med all packning i CR för några år sedan och hade 10.000 på kontot dagen efter. Fick sedan ersättning för varje pinal jag blev av med (trots att jag inte hade några kvitton). Slog sönder min klocka vid ett annat tillfälle, tog fem minuter sedan hade jag pengar för reperation på mitt konto. Har fler historier i samma riktning.. men får väl vara extra obs nu efter din historia! Riktigt jävla trist faktiskt... men jag stannar hos IF. Lätt!

Krya på dig!

Logga in för att svara
#27918 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Till Fredtiger.
Precis som det som gällde Yann. Upp till en mindre summa funkar IF säket bra. Det farliga börjar när dyrare ingrepp krävs. Vi fick ju tillslut en resa som antagligen gick på 60 000:- för mig och min fru. Sen tillkommer läkarkostnader för ca 10 000:-. Men ganska lite om man jämför med en bildstöld eller liknande. I vilket fall som helst är jag mest upprörd över att de ljugit mig rakt upp i ansiktet bara för att få mig att åka så billigt som möjligt. Så får det liksom inte gå till... Jo jag kommer gå vidare med detta...

Logga in för att svara
#27919 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Är förresten hemma nu. Verkar bli surf resten av vintern. Snön är ju långt borta. Men först blir det en veckas sängliggande, så jag missar den pågående stormen.

Logga in för att svara
#27920 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

HATA HATA HATA HATA HATA HATA IF IF IF IF IF IF IF IF

SVERKER I PLUS !!!!!!!!!!!!!!

HATA ALLA JÄVLA FÖRSÄKRINGSBOLAG !!!! FY FAN SICKA JÄVLAR !!!!!!!!!!

DU BORDE MAILA TILL IF O BE DEM GÅ IN O KOLLA PÅ SURFSVERIGE HUR MYCKET VI HATAR DEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#28007 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Till Redax

Jag skriver gärna en lite mer ingående beskrivning, som en artikel alltså, om de jävla IF:arna. Slänger in ett par goa surfbilder ifall det hjälper till. I vilket fall som helst vill jag att detta inte glöms bort utan lyfts fram på surfsverige.

Vi surfare reser mycket, utsätter oss för smutsiga vatten mm, kolla bara hur det gick med Freddy. Väldigt viktigt att ha rätt färsäkring vid sånna tillfällen. Alltså inte bara när man tappar bort en liten kamera eller blir av med en resväska utan när man verkligen behöver hjälp.

Logga in för att svara
#28014 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Skriv en artikel så får vi se om den tål att se dagens ljus!
Mvh tf Redax

Logga in för att svara
#28024 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Kom precis ut från sjukhus i Schweiz hade en räkning på över 100.000 kr. Var inga problem med IF. Plus att jag fick åka ambulans till flygplatsen, flyga första klass hem till Sverige. Enda frågan de hade var om jag kunde sitta eller var tvungen att ligga. Plus att de betalar för mina ärr jag kommer få och förlorad arbetsinkomst nere i Schweiz i två veckor. Allt som allt ungefär 160.000 kr kommer detta att sluta på. Så att säga de är kassa kan jag verkligen inte säga.

Länge leve IF!!!

Logga in för att svara
#28027 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ha ha! Det var väl du som gjorde slut på pengarna så att det inte blev något kvar till mig... Ärligt talat. Har du föräldrar som jobbar för IF? Annars kan jag meddela att jag fått höra många liknande mina historier under de senaste dagarna. Allt från att bli helt nonchalerad till att bli otrevligt bemött och inte fått hjälp.

Istället för att få höra hur fantastiska IF är skulle jag väldigt mycket vilja ha hjälp att välja nytt försäkringsbolag. Vad är bäst: Länsförsäkringar, Vasa... You name it?

Logga in för att svara
#28072 Svar: Till er som har IF - BYT!!! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Inte Salusansvar iallafall!

Först erbjuder dem bara en förlängd reseförsäkring per månad, det går alltså inte att tex betala för 1 månad + 5 dagar, utan då måste man betala för 2 månader.

Jag avbeställde min reseförsäkring hos dem och tog Europeiska istället. Ett visst datum ser jag att jävlarna har dragit en summa på mitt konto, det visar sig att dem av misstag har glömt att ta bort nån jävla grej men lovar att jag ska få tillbaka mina pengar snarast. DET TOG 17 DAGAR JÄVLA FÖRSÄKRINGSKUKAR OCH DÅ HADE JAG LEGAT PÅ MED TVÅ NYA MAIL ANNARS SKULLE DET HA TAGIT 30 DAGAR!

HATA ALLA FÖRSÄKRINGSBOLAG!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!