|
Har surfat en del på den Karibiska sidan. Jag har bott på två ställen, Puerto Viejo och i Cauhita(tror det stavas så...) och personligen föredrar jag Cauhita framför Viejo.
I Viejo finns det förutom Salsa och Cocles ett par bryt norr i stan ett på revet utanför Polis stationen, ungefär vid bussstationen, en massa båtar ligger där och an kan simma ut i kanalen och sedan är brytet till vänster, brukar vara kanske axel högt här när Salsa är 3 m och tub..så det behöver lite swell. Sen finns det en perfekt nybörjar våg vid den strandade pråmen, antingen på revsnutten åt öster eller på andra sidan, liten men bra för att öva upphopp etc. men de som kan surfa har nog inte mkt att hämta....
Var i Cauhita för ett par veckor sen och då surfade jag stranden vid reservatet, fanns en höger som bröt rakt ut i en kanal som gick längsrevet närmast stan., lite halvtung och tubig men det är sand. Annars funkar nog stranden som ett vanligt beachbreak vid mindre swell, när jag var där va det ett 11 ft swell enligt seaweed. sen finns det ett annat beachbreak på norra sidan av stan som heter blacksand beach, var dock för stökigt när jag var där. Men som sagt innan så kan det vara snålt med vågor på denna sidan runt april, bättre att se om det kommer upp ngt sydswell som får igång boca borancca, pavones eller matapalo.
/B
|