|
#27582 |
Östra Costa Rica?? 17 år, 3 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hejsan alla glada!
Det har skrivits en del om Costa Rica här på sidan redan, men här kommer ytterligare en fråga...
Jag och ett par kompisar ska till CR tre veckor i mars-april och vi kommer att besöka båda kusterna. Känns som jag har fått rätt bra koll på västsidan men hur är det med den östra kusten??
Skulle bli jätteglad om någon kunde ge lite tips om bra ställen att besöka där. Vi är två personer som har surfat lite innan och en person som aldrig har surfat. Vi har inte med oss egna brädor. Så please - tips om bra ställen, boende, var man kan hyra brädor... ja allt mottages tacksamt!
|
|
|
|
|
#27598 |
Svar: Östra Costa Rica?? 17 år, 3 månader sen |
|
Hm... Är det ingen som har koll på Costa Ricas karibiska kust??
|
|
|
|
|
#27600 |
Stoke: -234 |
|
Det är mycket Crack där...
Mer rev inte så bra för nybörjare. Ligger ett beachbreak gångavstånd från "Salsa Brava" men ganska tubande vågor när jag var där.
Jag kommer inte ihåg nu, längesen, En sträcka norr om Salsa låg en annan by med mer pointbreaktyp men tråkigt ställe att va på.
Ta inte Crack...
|
|
|
|
|
#27601 |
|
Tackar! Äntligen lite vänliga tips och råd!
Jag ska göra mitt bästa för att hålla mig ifrån cracket...
|
|
|
|
|
#27687 |
|
Ingen mer som har några tips?
|
|
|
|
|
#27689 |
Ryde
|
Finns massor med spots efter östkusten men ni ska ha tur om ni ska få nått bra där under mars-april. Swellsäsongen är från dec-feb där om jag inte missminner mig helt.
Hoppas ni scorar nått och om inte annat så är det värt att åka till Bocas del Toro som ligger precis på andra sidan gränsen i Panama. Vackrare ställe går knappt att hitta...
|
|
|
|
|
#27739 |
Stoke: 30 |
|
Cocles is an ok beginner beachbreak. But Salsa Brava might be the best wave in Costa Rica if you have a pintail
|
|
|
|
|
#27765 |
Stoke: 1 |
|
Har surfat en del på den Karibiska sidan. Jag har bott på två ställen, Puerto Viejo och i Cauhita(tror det stavas så...) och personligen föredrar jag Cauhita framför Viejo.
I Viejo finns det förutom Salsa och Cocles ett par bryt norr i stan ett på revet utanför Polis stationen, ungefär vid bussstationen, en massa båtar ligger där och an kan simma ut i kanalen och sedan är brytet till vänster, brukar vara kanske axel högt här när Salsa är 3 m och tub..så det behöver lite swell. Sen finns det en perfekt nybörjar våg vid den strandade pråmen, antingen på revsnutten åt öster eller på andra sidan, liten men bra för att öva upphopp etc. men de som kan surfa har nog inte mkt att hämta....
Var i Cauhita för ett par veckor sen och då surfade jag stranden vid reservatet, fanns en höger som bröt rakt ut i en kanal som gick längsrevet närmast stan., lite halvtung och tubig men det är sand. Annars funkar nog stranden som ett vanligt beachbreak vid mindre swell, när jag var där va det ett 11 ft swell enligt seaweed. sen finns det ett annat beachbreak på norra sidan av stan som heter blacksand beach, var dock för stökigt när jag var där. Men som sagt innan så kan det vara snålt med vågor på denna sidan runt april, bättre att se om det kommer upp ngt sydswell som får igång boca borancca, pavones eller matapalo.
/B
|
|
|
|
|
#27788 |
|
Tack så mycket!!! 
|