Facebook data

1
Marocko och dåligt swell?
#27646 Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Är det någon som vet om det finns något bryt i närheten av Thagazout som plockar mkt swell? Ser ut att bli riktigt platt när jag ska dit. Vore trist att inte få surfa något på hela veckan...

Logga in för att svara
#27648 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Jaså?!? Boilers lite längre norrut kan nog plocka lite bättre swell beroende på riktningen förstås. När sak du dit?

Logga in för att svara
#27651 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Boilers kan vara rätt kass ur alla avseenden när det är litet, men plockar som sagt mer swell än Tarhazout iaf. Tamri plage, ytterligare lite norr om Boilers, finns det alltid vågor på. Kan vara skojj, men oftast bara ett rörigt beachbreak med odefinierade peakar och slappa vågor. Du kan ta bussen till båda om du inte har bil. Hoppas att du får ett 12ft 16sec swell ist.

Logga in för att svara
#27657 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

Du får åka till Sidi Ifni (några timmar söder om agadir) om du vill ha någon surf.

Logga in för att svara
#27661 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Du ska absolut åka upp Tamri Beach, ca 25 min med bil. Funkar jämt och har fina banks. Vi råkade ut för samma problem men fick abstinensen stillad 8 dagar i sträck tack vare Tamri. Vågorna är softa och när vi var där var det massa fina peakar att välja mellan.

Lås bilen ordentligt och muta någon av de unga ledarna på klippan - de kommer repa din bil annars!

Ta med dig vatten om du ska stanna hela dagen!

Logga in för att svara
#27667 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

rätt råd addisgladdis

Logga in för att svara
#27670 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Jag åker på torsdag, och det ser rätt platt ut de första dagarna, så långt prognosen på magicseaweed sträcker sig. Någon har nämnt nåt bryt som heter banana beach och att det skulle funka på mindre swell. Någon som känner till det?
Tamri beach är det som gäller annars alltså. Kan man ta buss dit från tagazout? Kan man till och med bo där om det skulle vara platt på alla andra ställen?

Logga in för att svara
#27673 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Banana ligger en kort bussresa söderut - plockar swell något bättre än Anchor kanske - men tror nog att Tamri ligger bättre till fast jag har aldrig varit där.

Logga in för att svara
#27676 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Jag tror inte du behöver oroa dig att bli utan vågor. När jag var där under jul&nyår såg vågprognosen exakt likadan ut ( wetsand.com - marocco ) och räckte tom. till för att Anchor Point skulle börja småputtra lite. Boilers är bra vid litet swell men glöm inte den trevliga Killer Point som ligger på gångavstånd. Tycker faktiskt det ser ut att bli rätt fett swell. Du får rapportera.

Logga in för att svara
#27678 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Det ska jag göra. Ska försöka plåta lite och slänga upp lite bilder

Logga in för att svara
#27680 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

banana beach funkade inte under nordresan, det var platt i hela bukten vid taghazout huruvide det berodde på swellriktningen eller storleken vet jag inte...

Logga in för att svara
#27693 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 3

LisaB
graphgraph

Som många andra tycker är Tamari Beach ett säkert kort, alltid vågor där!
(Se upp för Alibaba bara, en lång mystisk local som smyger omkring med fotsid kaftan och pilotbrillor..)

Logga in för att svara
#27703 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Jag var där 3veckor i januri förra aret och vi hade oxa daligt swell. Vi surfade boilers nastan varje dag. Ett tips ar att ta med skor nar du surfar boilers, för du gar ut mellan klippor och ibland nuddar fötterna marken och dar finns det massor av sjöborrar.
Missa inte imisuanne (vet ej exakt hur det stavas) om det kommer fint swell, otroligt harligt stalle, beover dock hyra bil for att komma dit. Ha en underbar resa och "Enchala" (ehhh hur det nu stavas)

Logga in för att svara
#27705 Svar: Marocko och dåligt swell? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

hehe! Hittade följande bland kommentarerna om panoramas...

comment by Gerrie Warner, 2007-12-22 10:04:57

Latest Info
I sold my NORD Fish to the shop right below La Spot restaurant. So if you need a good board you might want to check it out. Don't pay more than 300 euros for it though - the guy will start out at the double!!

Någon som vill ge sig till känna? Den kanske finns kvar med lite tur... Hur mkt sålde du den för ?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!