Facebook data

1
våtdräkter??
#2766 våtdräkter?? 18 år, 6 månader sen  

ozzy

Hej!

Tämkte ta och invistera i en bra och varm dräkt som pallar vintersurf. Vad kan ni rekomendera?
Har hört att rip curls elasto och xcels infinity ska vara bra. Gärna även tips om handskar och skor ....
Vart beställer ni era grejer?

Är även ute efter longboards till salu...

/oskar

Logga in för att svara
#2770 Svar: våtdräkter?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Jonas
graphgraph

köpte min dräkt på ontopsports.com, en 5/3 mm med märket mystic. Den e riktigt smidig och varm. de gör bara dräkter för våra vatten här i norden. kan helt klart rekommendera deras dräkter

Jonas

Logga in för att svara
#2772 Svar: våtdräkter?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

for the winter and late fall you'll prolly want around a 6/5mm hooded suit. Add 5-7mm boots and 5mm gloves and you'll be set for even the coldest of days (ice in the water.) Brand doesn't really matter as long is it's a good one and not one from Coop Forum or a dive shop.

Might want to invest in deckgrip for the super cold days, last year my wax froze and it was cold cold water wax, I kept slipping just trying to paddle properly, nice waves but ended up being the worst session I had all year because of it. (Not being cold though for 3 hours!)

Logga in för att svara
#2775 Svar: våtdräkter?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Jag ha en excel 6/5/4 infinity och är super nöjd med den.....Min kompis ha köpt en billabong 6/5/4 solution gold och den är oxå bra .....göran från 'backdoor' ha dräkter.skor och handskar...allt du behöver...
Jag kommer ifrån australien och ha provat många olika typer av våtdräkts märken i min tid...som sharkboy säger det spelar inte så mycket roll vad du ha för märke nuförtiden föratt teknologin i våtdräktsindustrin ha utväklat ordentligt på de senatse 10 åren ...hitta bra pris...tillgänglighet...och passform...och inte coop forum osv....dvs...excel,billabong,ripcurl,oneill,quiksilver...osv...lyka till....

Logga in för att svara
#2777 Svar: våtdräkter?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

About the wax, I think I surfed the same cold as you Sharkie, and the 1X fridgid from Sex Wax, Humps of course, was just fine! I just started using the cold wax from them the other week, so it is soft enough, alright!

About the wettie, jag är också mycket nöjd med min 6/4 från Xcel, kör den för andra säsongen nu, senast idag, fast jag hade gärna sluppit använda den, men den verkligheten lever vi inte här i Sverige.

Logga in för att svara
#2803 Svar: våtdräkter?? 18 år, 6 månader sen  

ozzy

ok tack för tipsen!!!

Logga in för att svara
#2823 Svar: våtdräkter?? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

Vad kommer namnet OZZY ifrån???? ere från den av världens grymmaste arialsurfer jag tror att det är???

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!