Facebook data

1
Torös vänner behöver medlemmar!
#27708 Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

svenne
graphgraph

Nu finns det möjlighet att registrera sig som medlem i Torös vänner.
www.torosvanner.se

Vi har redan gjort nytta (vilket känns bra), det verkar som att både kommunen och Länsstyrelsen vill ha bort skyltarna på stenstranden och de gav senast igår tydliga besked om att så ska det bli. Men vi har redan fått fler uppslag, och vi behöver stöd i form av medlemmar!
Så registrera dig så att vi kan fortsätta vara på Torö.

MVH,
Sven Larsson, i form av representant för Torös vänner

Logga in för att svara
#27720 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

klart man signa upp sig. Men det vore nog bra m tydligare info ang vad det kostar

Logga in för att svara
#27721 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Det är ju helt omöjligt att anmäla sig med lösenord, jag får hela tiden fellmddelande, fast jag gör precis som lösenordsgrejen säger. Vad är fel???

Logga in för att svara
#27725 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

anmäld! men vore bra och vet hur mycket det kostar!

Logga in för att svara
#27741 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

svenne
graphgraph

Hej, kul att ni är på!

Det verkar som att lösenord som börjar med siffror tolkas som ogiltigt, det verkar vara ett fel i den komponenten. Försök att registrera med ett lösenord som inte börjar på en siffra, men som ändå innehåller både bokstäver och numeriska tecken. Strular det vidare så mejla gärna mig så ska jag kolla vidare på det.

Just nu ser det ut som att medlemsavgiften blir 50:- och den kommer inte att vara årbaserad, se det snarare som en inträdesavgift. Om kassan tar slut någon i framtiden ber vi medlemmarna att sponsra. Billigare än så kommer det nog inte att bli.
Det står lite om det i första artikeln på www.torosvanner.se och mer finns på www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55449

MVH,
Svenne

Logga in för att svara
#27771 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Varfor i hela friden maste det kosta pengar?

Ar inte meningen med klubben att de som ar medlemmar hjalper till att halla Toro tillganglig for alla?
Att ta betalt for en sadan klubb vore lika illa som de som satter upp skyltarna pa stranden. Behover du hjalp med pappersarbete eller annan kontakt med myndigheter stallar nog flertalet medlemmar upp, men att ta betalt kanns valdigt fel i detta sammanhang.
Tank efter och vi far nog var enda surfare med i klubben?

PS. Nyligen inskriven

Logga in för att svara
#27772 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Vem har INTE råd med 50 jävla spänn.....hahaha

Logga in för att svara
#27773 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

vad för skyltar?? är dom i vägen?

Logga in för att svara
#27774 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kan de va de här skyltarna kanske?

Logga in för att svara
#27776 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Det handlar inte om att ha rad eller inte. Det ar en principsak. Tycker det ar fel att be folk att stalla upp for en sak och sedan ta betalt for det.
Kan det mojligvis vara sa att du vill fa in medlemsavgift sa att du kan registrera det som en riktig klubb och sedan fa kommunalt stod for det... som du antagligen aker pa surfresa for...?

Tycker annars att Torosvanner ar ett jakligt bra initiativ. Haller sjalv pa med en motsvarande aktion har i DR, dar ett par stora hotell vill stanga av min favoritstrand i strid mot Dominikansk lag. Lite svarare att fa folk att engagera sig har kan jag lova. Tur att man har lite kontakter.

Logga in för att svara
#27778 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Om man hade fått en dekal eller nått hade det varit en annan sak....

Att typ ha på bilens bakruta.

Kanske man kan göra gemensam sak med fågelskådarna..?

Logga in för att svara
#27779 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

alex el gordo skrev:
Det handlar inte om att ha rad eller inte. Det ar en principsak. Tycker det ar fel att be folk att stalla upp for en sak och sedan ta betalt for det.
Kan det mojligvis vara sa att du vill fa in medlemsavgift sa att du kan registrera det som en riktig klubb och sedan fa kommunalt stod for det... som du antagligen aker pa surfresa for...?

Tycker annars att Torosvanner ar ett jakligt bra initiativ. Haller sjalv pa med en motsvarande aktion har i DR, dar ett par stora hotell vill stanga av min favoritstrand i strid mot Dominikansk lag. Lite svarare att fa folk att engagera sig har kan jag lova. Tur att man har lite kontakter.

Då kan du ju kanske gå plus i slutänden då om du lyckas kräma ur några dominikanska fågelskådare på 50 pesos.

Logga in för att svara
#27781 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ursäkta min fråga men är inte en mer adekvat term på denna rubrik : "Torös vänner behöver vänner" ?

Logga in för att svara
#27783 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Torös vänner behöver vänner med stålars

Logga in för att svara
#27891 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

En klibba till bakrutan hade varit coolt. Då hade man kunnat hålla koll på sina okända surfbruddaz i trafiken.

Jag har inget emot att betala 50spänn oavsett om det går till admin kostnader eller hamburgare till initiativtagarna. Folk brukar vara jäklit snabba på att ställa krav i såna här sammanhang och glömmer att det krävs ett stort mått av engagemang och arbete från initiativtagarna och de drivande. Att förvänta sig att de ska casha eventuella kostnader ur egen ficka luktar jantesvenne IMHO

//bitter ordförande i sin bostadsrättsförening

Logga in för att svara
#28781 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen  

pelle89

Det slutar med att dom boende slänger upp gunnebo staket mellan varje tomt. Dom har rätt att skylta och skydda sin tomt (läs lagen ). En tomt får ha skyltar och behöver ej tillstånd från kommun eller länstyrelse.
Tråkigt att Torös vänner springer iväg och blajar på utan att kunna fakta. Den där Klasen går ut i press och säger att det inte finns någon laglig grund att ta bort allemanrätten, Klasen min vän, allemansrätten har inte funnits på ören. Udden längs ut har ett felaktigt staket som det finns en grind i, den skall bort men trorts påtryckning så tar fastighetsägaren inte bort den. Han har rätt till hemfridzon, den delen i mitten av hans mark. Resten kan beträdas av allmänheten. Det finns gott om allmäningar på ören så var är problemet. Dom hus som ligger nära stranden måste ha rätt till hemfridzon, eller ?
Känner att surf Sverige går för långt och startar ett bråk som sedan allmänheten förlorar på.

Logga in för att svara
#28784 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

pelle89 skrev:
Det slutar med att dom boende slänger upp gunnebo staket mellan varje tomt. Dom har rätt att skylta och skydda sin tomt (läs lagen ). En tomt får ha skyltar och behöver ej tillstånd från kommun eller länstyrelse.
Tråkigt att Torös vänner springer iväg och blajar på utan att kunna fakta. Den där Klasen går ut i press och säger att det inte finns någon laglig grund att ta bort allemanrätten, Klasen min vän, allemansrätten har inte funnits på ören. Udden längs ut har ett felaktigt staket som det finns en grind i, den skall bort men trorts påtryckning så tar fastighetsägaren inte bort den. Han har rätt till hemfridzon, den delen i mitten av hans mark. Resten kan beträdas av allmänheten. Det finns gott om allmäningar på ören så var är problemet. Dom hus som ligger nära stranden måste ha rätt till hemfridzon, eller ?
Känner att surf Sverige går för långt och startar ett bråk som sedan allmänheten förlorar på.

DU kan va!!!

Logga in för att svara
#28787 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

pelle89 skrev:

Strandskyddet då !!! ???

DU har lite kaxigt språk vännen, och det utan att ha BOS beskydd! Vet du vad det kan innebära ???

Logga in för att svara
#28788 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen  

pelle89

Är det bastun du syftar på, som skall byggas ute på udden. Kommunen har givit tillstånd men vad har det med alla andra fastihetsägare på Ören att göra ?? Dom befintliga husen ligger där dom ligger så där gäller hemfridzon. Klasen snackar om allemansrätt, tror inte han vet vad det innebär. Vi kanske skall börja lära oss när den gäller och när den inte gäller, annars blir ju diskussionen meninglös. Kanske en och annan skall läsa på innan mötet den 18/ 2.
Vet Handelshögskolan om att ni skall ha ett möte som uppmanar folk att sätta den privata äganderätten ur spel ?

Vem är BOS ? Lite hotfullt skrivet, är det på den nivån Torös vänner krälar på ?

Logga in för att svara
#28789 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Du får nog kamma din backslick lite hårdare Pelleplutt.
BOS har inget med Torös vänner att göra.
Men det råder organisationsfrihet i det här landet!
Handelshögskolan ????

Förklara gärna!

Logga in för att svara
#28793 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen  

pelle89

Jag är vågsurfare som alltid blivit vänligt bemött av de boende på ören, problemet är fastighetsägaren ute på udden med sitt olagliga staket men det är tråkigt att "torös vänner" drar alla över en kam. Den attityden gynnar inte oss surfare och särskilt inte när vi kommer med felaktig information. Jag läste att det skulle hållas ett möte på Handelshögskolan den 18/2.

Om vi vill att folk ska respektera våra åsikter så kan vi inte sätta lagen ur spel utan komma med relevanta argument som är baserade på fakta. Företrädare för torös vänner skjuter sig själva i foten när dom inte vet vad allemansrätten innebär.

Logga in för att svara
#28795 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ok bra svar. Det var vare sig gapigt , tyket eller kaxigt. Respect.

Logga in för att svara
#28808 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Det spelar ingen roll om dom bygger in sig med murar och vakthundar. Vi ska surfa va ? I vattnet utanför fastigheterna. Det är andra lagar & regler där. Tror att det här främst är ett vindsurfar/fastighetsägar/kommun problem. Vi surfarare samåker, hälsar glatt och plockar vågor & skräp. Helylle

Logga in för att svara
#28879 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

nofreelunch
graphgraph

Pelle 89 är inte samma person som nofreelunch. Kanske svårt för Torö vänner att förstå att en surfare som Pelle 89 förstår att det knappast gagnar surfare att ständigt hoppa på fastighetsägarna.
mvh

en beslutsam Torö friend

Logga in för att svara
#28952 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

nofreelunch skrev:
Pelle 89 är inte samma person som nofreelunch. Kanske svårt för Torö vänner att förstå att en surfare som Pelle 89 förstår att det knappast gagnar surfare att ständigt hoppa på fastighetsägarna.
mvh

en beslutsam Torö friend

Fan nu blev jag arg för första gången på länge. "Aisha" is back!!!!!!!!! (ni som kommer ihåg). Personlighetsklyvning a´la extreme? Hur många är det i dig nu? Berätta bara... jag kommer bekräfta er alla, var inte rädd. Ni kommer att bli en hel människa igen. CENCUR OFF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Å så love and peace då. "Cencur off" var endast ett utryck för min avsmak mot denna idiot (kolla den andra Torötråden så fattar ni, en sån tönt kan ju inte finnas på riktigt, i så fall är det riktigt illa ställt med hans psyke). Den som tolkar detta inlägg som ett hot eller dylikt är sinnesförvirrad och bör söka psykhjälp snarast.

Logga in för att svara
#28955 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

nofreelunch skrev:
mvh

en beslutsam Torö friend

Surfsverige tillåter ett användarnamn per person. Olika personer i ett hushåll som använder samma dator får självklart ha egna unika medlemsnamn, men var varse om att vi ser om flera medlemmar har besökt sidan från en och samma dator. Med detta i åtanke, 'nofreelunch' och 'pelle89', ber jag dig/er att kontakta mig för att reda ut ärendet innan jag vidtar nödvändiga åtgärder.

Logga in för att svara
#28956 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Redax skrev:
nofreelunch skrev:
mvh

en beslutsam Torö friend

Surfsverige tillåter ett användarnamn per person. Olika personer i ett hushåll som använder samma dator får självklart ha egna unika medlemsnamn, men var varse om att vi ser om flera medlemmar har besökt sidan från en och samma dator. Med detta i åtanke, 'nofreelunch' och 'pelle89', ber jag dig/er att kontakta mig för att reda ut ärendet innan jag vidtar nödvändiga åtgärder.

GO REDAX, GO REDAX!!!

Logga in för att svara
#29004 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ha ha ha !!!

Här ska elimineras !!!!!

Tagen med byxorna nere !!!

Logga in för att svara
#29193 Svar: Torös vänner behöver medlemmar! 17 år, 3 månader sen  

corn

Har gått med i Torö´s vänner.