|
#27754 |
air brush fixande, typ 17 år, 3 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Nyss hemkommen efter drygt 2 kalasveckor på Bali. Har ett par sköna dings på brädan med mig hem som ett extra minne.
Apsnyggt lagade på Bali men tyvärr kunde jag inte få rätt färg ordnat på lagningarna.
Nån som vet nån som är bra på att ta fram färgsprutan och fixa det där sista lulllullet i form av rätt färg ?
Är en Al Merrick Epoxy, och epoxy är ju kul och bra tills det går sönder och behöver fixas, har jag nyss lärt mig...
Pelle
|
|
|
|
|
#27755 |
Svar: air brush fixande, typ 17 år, 3 månader sen |
Stoke: 68 |
|
det går att laga bort alla dings och matchar färg på epoxy oxå gubben..tänk på segel båtarna när dem krockar med pieren osv..
|
|
|
|
|
#27766 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
pelle skrev:
Nyss hemkommen efter drygt 2 kalasveckor på Bali. Har ett par sköna dings på brädan med mig hem som ett extra minne.
Apsnyggt lagade på Bali men tyvärr kunde jag inte få rätt färg ordnat på lagningarna.
Nån som vet nån som är bra på att ta fram färgsprutan och fixa det där sista lulllullet i form av rätt färg ?
Är en Al Merrick Epoxy, och epoxy är ju kul och bra tills det går sönder och behöver fixas, har jag nyss lärt mig...
Pelle
Om det är en Surftech Al Merrick så är den väl målad på utsidan och sen klarlackad.
Vänd dig till en billackerare, dom brukar vara grymma på färgmatchningar och klarlacka osv.
Har för mig jag läst på surftechs sida på nätet att det går att beställa färg av exakt rätt kulör från fabriken eller var det nu är dom skickar ifrån?
Sandwichkonstruktioner är kul tills dom går sönder, betydligt krångligare att laga som sagt
Lycka till
|
|
|
|
|
#27787 |
Stoke: 0 |
|
tackar för tipsen. Vet att det går att fixa relativt lätt det var bara frågan om att hitta rätt person. Kände också att det antagligen är nån gamal raggare som är less på Chevor och vill fixa en bräda istället som omväxling som är ett bra alternativ. Ska absolut kolla surtechs sida och se om det finns nån färgkod där så det bli snyggt.
Pelle
|
|
|
|
|