Facebook data

1
Jursiten - Hjälp!
#28224 Jursiten - Hjälp! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Kommer ihåg att det var en jurist som skrev här på forumet att han ställde upp med enklare råd och tips.

NU BEHÖVER JAG HJÄLP!!!

Du har säkert läst om mina duster med IF (försäkringsbolaget). Frågan är nu:
Vad kan jag kräva i skadestånd utöver de utgifter jag haft?

Om du vill ha en mer detaljerad historia så kan jag skicka dig ett worddok på 3 sidor...

Logga in för att svara
#28225 Svar: Jursiten - Hjälp! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ursäkta.

Juristen - så skulle det stå i rubriken... Amöba i hjärnan fortfarande...

Logga in för att svara
#28229 Svar: Jursiten - Hjälp! 17 år, 3 månader sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

Sjuk grejj, jag sitter just nu i en tråkig rättegång där en man försöker stämma IF på fem miljoner och surfar lite på nätet och då kommer detta inlägg. Det ser inte så bra ut för han som försöker stämma if.
Du kanske har bättre utsikter, jag kan dock inte hjälpa dig. Lycka till.

Logga in för att svara
#28230 Svar: Jursiten - Hjälp! 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Logga in för att svara
#28235 Svar: Jursiten - Hjälp! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Om du tillåter Gudfadern att genom sin allmänbildning införa en tanke så är det att skadestånd i Sverige oftast bara omfattar faktisk ekonomisk skada och alltså inte som i USA massa miljoner pga kränkning och fel etc...

Så tror jag att det är...

Men att få dem att betala de utgifter du har haft är väl inte att kräva skadestånd utan att kräva att dem fullföljer sin del av avtalet?

Logga in för att svara
#28242 Svar: Jursiten - Hjälp! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

tobbe skrev:
Sjuk grejj, jag sitter just nu i en tråkig rättegång där en man försöker stämma IF på fem miljoner och surfar lite på nätet och då kommer detta inlägg. Det ser inte så bra ut för han som försöker stämma if.
Du kanske har bättre utsikter, jag kan dock inte hjälpa dig. Lycka till.

Jag KOMMER kräva skadestånd, men kanske inte 5 miljoner... Det kanske inte är vanligt med skadestånd i sverige, men det är inte heller så vanligt att man ens försäkringsbolag hanterar ett ärende så sadistsikt som de gjort med mitt.

Skulle vara intressant att veta hur mycket man kan kräva utan att bli löjlig. 5 mkr är kanske lite väl, men kanske 200 tkr?

Logga in för att svara
#28306 Svar: Jursiten - Hjälp! 17 år, 3 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Ledsen om jag krossar några illusioner men sånt som du råkat ut för är svårt att få pengar för- förutom rent ekonomiska skador som du kan visa alltså (resekostnader, hotell, flyg o.likn)

Logga in för att svara
#28340 Svar: Jursiten - Hjälp! 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Kan vara bra att veta för den som hamnar i liknande situation

Har nu hört mig för hos flera jurister, bla de från KO. De menar att ett skadestånd på 150 000:- är helt rimligt i mitt fall, och dessutom krav på alla utgifter inkl kompensation för förlorad inkomst.
Nu får vi se hur det går i verkliheten...

Logga in för att svara
#28392 Svar: Jursiten - Hjälp! 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ränta också! STÄM loss som fan!

Sen kanske du skulle exempelvis skicka ett paket med bajs till deras kontor med ett kuvert där det står : Eftersom produkten jag beställde var skit så skickar jag härmed tillbaka den.
Mvh Alex el Gordo

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!