|
#2825 |
DILEMMAFRÅGAN??? 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 0 |
ejja
|
Tänkte slå två flugor i en smäll å dra på romantic trip me damen, jag föreslog lite försiktigt att fuerte verkar helt rätt och presenterade en resa...
PROBLEMET: Hotellhelvetet ligger precis på den sydöstra spetsen... ja jag veeeeeeeet!!!!
FRÅGAN: Funkar det att köra bil upp till Norra delen av ön varje dag eller, ungefärlig körtid??? Hur är vägarna?
Tacksam för snabba svar!!!!
|
|
|
|
|
#2827 |
Svar: DILEMMAFRÅGAN??? 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 68 |
|
Om du ska drar iväg på nån romantisk resa med kärringen och surfa hela dan är det bra om du planera i förskot och bygga en vinter isolerad hundkoja ute innan du åka iväg min vän!!!!!!!
|
|
|
|
|
#2839 |
|
för långt. och framförallt: romantiken kommer ryka all världens väg eftersom du inte bara surfar - du sitter halva dagen i bilen också. byt hotell.
|
|
|
|
|
#2852 |
Stoke: 15 |
|
Håller med, för lång, vägarna är bra på den sidan, men känns som om du får lägga 4hrs minst i bil varje dag. Sen tycker jag personligen att det absolut inte finns ngt romantiskt över huvudtaget med Fuerte, kanske fiskebyn Cotillo då.
Men klart skall du surfa så.... 
|
|
|
|
|
#2853 |
Stoke: 3 |
|
vafan dra till någon kokosö någonstans där det inte finns något annat att göra än att surfa o ligga. du surfar några timmar medans hon läser, sen kommer du tillbaka när hon just har avslutat det där snuskiga kapitlet o så kan ni kramas hela eftermiddagen. sen solar o badar hon medans du surfar lite mer, sen äter ni middag o pratar framtid över en flaska vin, kramas ett par timmar till, somnar till djungelljud o vågbrus. dagen efter gör ni samma sak igen. o igen. klockrent.
|
|
|
|
|
#2860 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Baserar du det på egen erfarenhet från Salomonöarna eller?
Hehehe!
|
|
|
|
|
#2861 |
|
gft
|
Håller med Cosmocat, Men det där kan ställa till problem. Finns risk för att tjejjen blir rastlös som fan och så uppstår konflikt om att "den här resan går bara ut på surf". Tricket är att engagera tjejen i något annat medans du surfar. Typ en yogakurs, ridning etc (fan vad det här låter macho...) om hon inte vill lära sig surfa förståss vilket är det ultimata, men det brukar vara en utopi...
|
|
|
|
|
#2866 |
Stoke: 5 |
hman
|
Nejnejnej. Du vill inte att tjejen ska surfa. Då slutar det med* att ni surfar "snälla" spots hela dagarna, du ska paddla in för att hålla henne sällskap när hon blir trött osv osv Mkt bättre om hon kan syssla m nåt hon trivs m på land.
*eller också dumpar hon dig till förmån för en rippad utländsk surfare som lockar med sol och vågor hela dagarna
|
|
|
|
|
#2868 |
|
Klart man ska surfa tillsammans! Finns inget mysigare än att ligga ensamma i lineup och titta på havet, snacka lite och ta sköna vågor. Efter att jag blivit frånkörd (och nästan överkörd) av spanska tjejer på bla morro negro, Lanza, håller jag mig från grabbkommentarer som dina, hman.
Allt som är kul ska delas, sen finns det alltid tid att göra egna grejer också. Sen gäller det förstås att vara jäkligt supportande för att ens tjej ska orka lägga ner allt slit som behövs för att komma upp på brädan, men vi har alla varit nybörjare!
|
|
|
|
|
#2953 |
hman
|
jorgenl skrev:
Klart man ska surfa tillsammans! Finns inget mysigare än att ligga ensamma i lineup och titta på havet, snacka lite och ta sköna vågor. Efter att jag blivit frånkörd (och nästan överkörd) av spanska tjejer på bla morro negro, Lanza, håller jag mig från grabbkommentarer som dina, hman.
Allt som är kul ska delas, sen finns det alltid tid att göra egna grejer också. Sen gäller det förstås att vara jäkligt supportande för att ens tjej ska orka lägga ner allt slit som behövs för att komma upp på brädan, men vi har alla varit nybörjare!
Härmed utnämner jag dig till mest humorbefriad på surfsverige.se 
|
|
|
|
|
#2956 |
Stoke: 15 |
|
Tycker en ros och en toffel är på sin plats också, möjligvis ngn form av medelj för att våga vara så mjuk bland ett sådant här tufft gäng surfare som hänger här. 
|
|
|
|
|
#2962 |
Stoke: 2 |
|
Min tjej läste den här tråden och tyckte att det skulle startas ett forum för svenska surfares flickvänner där de kan prata av sig (ochantagligen gadda ihop sig...), alltså någon form av stödgrupp  [img]
|
|
|
|
|
#2987 |
|
Hman, härmed utnämner jag dig till efterförklaringarnas mästare - och skojjigast i landet, ha ha ha ha.
|
|
|
|
|
#3000 |
hman
|
Whatever
Ett subforum för surfwidows skulle säkert uppskattas- även av min surfande fru
|
|
|
|
|
#3028 |
|
tjej
|
en solklar röst på cosmocat's förslag... hade funkat för mig
|
|
|
|
|
#3066 |
Stoke: 3 |
okar
|
Ibland kan resa till en avlägsen paradisö bli början till slutet öven om det låter klockrent... Det är så många små detaljer o tillfälligheter som spelar in. Det enda vettiga som håller i längden är att man har en tjej som drivs av surf hon med... annars krashar allt förr eller senare. Eller så får surfaren kompromissa vilket gör varje surfare död inombords i längden.
|
|
|
|
|
#3069 |
|
puh
|
Okar, den var tung. Du säger det vi alla oroar oss för. Jag hoppas i min naiva värld att det inte behöver vara så. Å andra sidan så har konflikt över att jag "bara vill surfa" alltid kommit upp i mina förhållanden... Det viktiga är nog att ha en respektive som har NÅGOT intresse överhuvudtaget, då brukar förståelse finnas för att man känner så starkt för något så konstigt som surf.
|
|
|
|
|
#3070 |
Stoke: 4 |
Lee
|
This is a problem many surfers face, EJJA. But the bottom line is girls who don't surf and surf trips don't mix. Just look at Henio!!! 42 and still surfing strong, sure he has made some sacrifices but he won't sacrifice surf or a a surf trip.
Lets look at it like this. You say to your chick I will only surf mornings but if the surf is good you don't wanna leave so you end up surfing the whole day she ends up pissed and noone wins. Better a trip for 1 week (2-3 days if you can get away with it) and then a 2 week surf trip with ya mates. Hope it works out..
|
|
|
|
|
#3077 |
|
Hehe... Jag å vapendragare Limpan gjorde just detta i 99. Det slutade med brake up för oss båda. Har sedan lovat mig själv att aldrig känna dåligt samvete för att göra det jag behöver i livet, surfa. Inga liknelser i övrigt man, hoppas ni får det kul om ni drar ner.
|
|
|
|
|
#3080 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Jag befinner mig i samma fack som Henio men har gjort mina kids (vet ej om Henio har).
Så skönt att slippa kompromissa när det e surf. Jag drar o skiter i vad exfrun säger - inte för att hon brukar klaga förutom när jag drar med grabben o blir borta hela dan o han får stå o titta på i regn o slask men e helnöjd ändå. Kruxet e bilen vi har ihop. Ibland behöver båda den när det e surf...
Här i G-bay känns det som 99,9999% av kvinnorna e landkrabbor trots havets närhet, eller båtfolk. Men finns inga som doppar sig sen Andres tjej börjat plugga på annan ort.
Ett forum för surfwidows vore kul.
"Han kom hem sent o hängde upp våtdräkten i badrummet. Nu luktar det illa där igen..."
"Nu har han satt upp en femte bräda på väggen o dom dyra tapeterna syns inte längre..."
"Min mor fyllde 50 men det struntade han i och drog till Kapplasse med sina polare..."
"Hans vokabulär innehåller bara 4 bokstäver och tvåsiffriga tal"
etc etc...
För att återgå till trådskaparens fråga...
Kombinera INTE surf o myssemester om du vill ha kvar tjejen!
Åk till Rom, Paris, London, djupa Afrika, wherever men inte i närheten av vågor.
|
|
|
|
|
#3083 |
ejja
|
Hehe känns som jag har rört om lite i åsiktsgrytan...
...men jag ska tacka för alla sköna tips och ikväll när damen kommer hem från träningen skall jag meddela att jag drar själv i två veckor på juldagen!!! ...då slipper man bränna pengar på dyra hotell också...
|
|
|
|
|
#3084 |
Stoke: 28 |
|
respekt - gör det ..... vart ska du? - vi kanske ses?
|
|
|
|
|
#3088 |
|
Wuuhuuuu!!! Menar du valde rätt ejja. Njut där nere å ta gott hand om damen din när du kommer hem! In i tuben med dig!
|
|
|
|
|
#3117 |
|
Fråganom ni verkligen har FÖRSÖKT få era tjejer att surfa? Sporten är ju jävligt jobbigt från början, men det gäller ju att supporta som fan (sverige kanske inte är ett bra ställe att börja på direkt) och sedan bara hänga med och försöka, försöka, försöka igen. Till slut breaker ju alla, och börjar gilla att surfa.
|
|
|
|
|
#3128 |
Fany
|
Helt rätt, ta med bruden. Wanna se more surfergirls!
|
|
|
|
|
#3150 |
|
Klart man vill se mer tjejer i line up men svårt att lära nån surfa om inte personen i fråga har egen vilja eller glöd för det, vare sig det är kille eller tjej. Rock on folks!
|
|
|
|
|