Facebook data

1
utrustnings hjälp
#28693 utrustnings hjälp 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Pearl
graphgraph

Hejsan!
ska ta och köpa mig en longboard och våtdräkt. Har fastnat för En Mc tavish 9'6" www.cleanlinesurf.com/product.php?productid=28007&cat=2008&page=1
Är 193cm lång och väger 92kg så tror den skulle vara bra.

Sedan så har jag kikat lite på våtdräkter och de står mellan dessa tre.

Bodyglove Vapor Hood 5/4/3mm
www.bodyglove.com/products_detail.php?product_id=21889

En Ion- essentials Quantum Semidry 5/4
eller en ION essentials Strike Semidry 5/4
för de som vill så finns de att kika på www.ion-essentials.com/zms/content/index_eng.html.
Är det någon som har någon åsikt om dessa ovanstående produkter?

Går det att beställa brädor från cleanlinesurf.com till Sverige?

Vet någon nån Svensk sida som tar hem MC tavish brädorna?

ha de gott och fortsätt surfa!

mvh//
Viktor

Logga in för att svara
#28696 Svar: utrustnings hjälp 17 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Har haft lite olika grejer från Body Glove och kan inte säga att jag är speciellt impad av kvalteten direkt. O´Neill är tops i min tycke fast jag hört att Xcel och Quiksilver samt Ripcurl är bra märken. Du kanske ska ta och kolla på Nords Beginer Kit den inlkuderar long board och våtdräktmm. Du få bra support och råd från de och slipper frakt, besvär och eventuellt att nån sno dina creditkortsuppgifter vilket inträffade för ett tag sedan (enligt uppgift här på forumet i alla fall) Jag tror nog att Cleanline är ett ärlig företag med de har tydligen haft vissa problem med det där. Tullen kan också va ett faktor vid importen.

Logga in för att svara
#28698 Svar: utrustnings hjälp 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Kolla med david på hardsurf.blogspot.com (uppsala) ang. mc tavish. Tror han kan ta in mc tavish brädor via global surf industries - vet dock inget om just den bräda du efterfrågar.

Logga in för att svara
#28702 Svar: utrustnings hjälp 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Ion är optimerad för kite och windsurf. Jag tror inte de passar så bra att surfa med. Gå med strömmen istället och kör på någon av de etablerade våtdräktsmärkena O'neill, Ripcurl, Xcel eller Quicksilver. (Har jag glömt någon?)

Bodyglove kanske är bra men har inte sett så mycket av dom i Sverige så jag kan inte uttala mig.

Logga in för att svara
#28706 Svar: utrustnings hjälp 17 år, 2 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Body Glove är grymma våtdräkter. Gazzer du kanske har haft otur? Yann skall diskutera lite dräkter med dig när jag kommer hem igen. Det dyker upp Body Glove i Läjet snart (inte via Fahlens utan en annan)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!