|
#2884 |
Beställ en Diversbräda 18 år, 6 månader sen |
Stoke: -10 |
|
Som den äkta prylgalning man är så har det blivit dags för lite nya brädor, igen.
Hittat detta märke som jag tycker verkar ha brädor som bör funka i sverige.
Ska beställa en eller två i januari-februari. Kostar ca 5500 kr inkl frakt. Ännu billigare om vi blir fler.
ex:
frakt för en bräda 460 ASD
för två brädor 570 ASD... för båda. och billigare blir det om vi blir fler.
Brädorna kostar ca 680 ASD.
Vilka hakar?
Kolla siten, direkt länkad till den bräda jag tror på för sverige
www.diversesurf.com.au/Monster.php
|
|
|
|
|
#2886 |
Svar: Beställ en Diversbräda 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 0 |
|
kanske hakar på, är grymt sugen på en magic mullet. vad tänker du beställa för någon?
|
|
|
|
|
#2890 |
|
Monster mullet och kanske en Turbo med rejält tilltagna mått (för Karibien och frankrike). Klart du ska haka. Helt otroligt fina brädor.
|
|
|
|
|
#2893 |
|
|
|
|
|
#2894 |
Stoke: 30 |
|
6000 inklusive shipping + möjligtvis moms? Have you checked it all out or am i counting wrong,
peace
|
|
|
|
|
#2895 |
Stoke: 30 |
|
sorry I counted wrong, divide shipping by two, haha
5 450 about, + maybe moms? or was that inräknad?
|
|
|
|
|
#2897 |
|
Yepp!
Därför jag försöker få ihop fler för att få ner fraktkostnaderna. Brädan ligger ju på under 4000 styck.
Smakar det så kostar det.
|
|
|
|
|
#2898 |
Yann
|
Alex är momsen inräknad i ditt pris? Annars är det risk för att det blir väl dyrt. Då är det kanske lönt att beställa från UK istället trots att det inte är Dave som shapear då.
|
|
|
|
|
#2901 |
|
äh vadå moms. Jag vill ha dubbelkonkav...
Ärligt talat så tycker jag nog det är värt upp till 6000kr att få en dylik bräda. Vill man ha budget så är det kanske fel. Men nu snackar vi en bräda som specialshapas för dig.
|
|
|
|
|
#2903 |
|
jag räknade lite snabbt på fyra brädor. Frakt + bräda utan moms. jag får det till ca 4800 kr per bräda. momsen någon tusing till. Överkomligt.
|
|
|
|
|
#2906 |
Stoke: -7 |
|
OBS Är det någon som är intresserad av att beställa brädor så kan det lösas utan att betal för mycket . har goda kontakter i portugal o ska lösa en deal så att man kan få in någara stycken. Jag test körde min nya 6.4 i hoddevik i veckan fungerade jävligt bra. Pris för en bräda ca 3800 kan variera men det ska gå att förhandla hoppas jag. Leverans tiden brukar vara ca 2 veckor om dom inte slappar . Snubben som shapar bräderna har gjort det i över 15 år och kan sin sak jävligt bra. Jag har bifogat en bild om intresset finns. 
|
|
|
|
|
#2911 |
Yann
|
Jag håller med dig alex. Det finns inga genvägar till den perfekta brädan  Men shapen från UK är ju densamma. Hur mycket extra är du beredd att betala för att just Dave ska shapea din bräda? Om du tycker att det är värt 2000 spänn extra (uppskattningsvis). Det blir ju moms+tull garanterat på ett så stort paket.
Beställer vi från UK så blir det ju varken moms eller tull eftersom de är med i EU. Dubbel konkav får du ju ändå.
|
|
|
|
|
#2924 |
Åsa
|
Finfin bräda fast min blev lite väl tunt glasad tyvärr och är hos Dr. Ding i Varberg sedan ett par veckor...
|
|
|
|
|
#2926 |
Yann
|
Yup, som jag sa på nordsurfforumet. Min och Åsas Mullets är epoxy och jag tror inte epoxy är Daves grej riktigt. Håll er till poly om det inte går att få sånt där XTR skum eller vad det heter som inte suger vatten. Annars är det meningslöst med epoxy.
|
|
|
|
|
#2946 |
Stoke: 1 |
|
Här kan du beställa XTR brädor från USA. Portot för två fishar gick på $220 totalt dvs $110 var. Du kan kolla upp vilka shapers som gör XTR på sidan. Därefter kollar du upp vilken shape du vill ha på shaperns hemsida tex Lost, Surf Prescriptions, Brewer mm (de kan göra vilken shape som helst inte bara de som de presenterar på www.epoxysurfboards.com/) och sen är det bara att beställa. Glöm inte att be dem skriva ner värdet på paketet bara.
|
|
|
|
|
#2948 |
Stoke: 1 |
|
|
|
|
|
#2952 |
Stoke: 5 |
hman
|
alex el gordo skrev:
äh vadå moms. Jag vill ha dubbelkonkav...
Ärligt talat så tycker jag nog det är värt upp till 6000kr att få en dylik bräda. Vill man ha budget så är det kanske fel. Men nu snackar vi en bräda som specialshapas för dig.
varför inte beställa en bräda direkt från sharkboy för 4k?
|
|
|
|
|
#2994 |
|
OK. Så här är det.
Brädorna shapas av David Verral själv i Australien. Om det blir 5 brädor, som det verkar nu, så får vi en totalfrakt på 440 ASD om vi hämtar på flygplatsen själva. Det blir ett så lågt pris som 3 200 kr per bräda ex moms (ca en tusing, eller två). Uträknat på Forex kurs.
|
|
|
|
|
#2996 |
Stoke: 15 |
|
dave svarade följande på frågan om brädorna som shapas i uk:
Im reluctant to recommend the boards from uk , I think/know you will get much better boards from here in australia.
då var väl den saken klar.
|
|
|
|
|
#2999 |
Yann
|
Ja, det är ju intressant att han säger så själv eftersom det känns som om han konkurrerar med sig själv med ett sånt uttalande. Jag tvivlar inte på att den Dave shapear sine egna shapes bäst i världen, konstigt vore det väl annars. Dock undrar jag om han överhuvudtaget har klämt på en Uk producerad bräda... Jaja, nu när prisskillnaden inte blir så stor så är det ju lika bra att beställa från Oz och Dave himself.
Alex, du väntar väl ett tag med beställningen? Tror att du kan få ihop ett rejält gäng som funderar nu.
|
|
|
|
|
#3009 |
|
Jag kommer inte beställa förens imitten av Januari. Åker till karibien den 11 dec och kommer inte tillbaka förns den 11 jan.
Tills dess kan alla ni som är i valet och kvalet tänka klart.
|
|
|
|
|
#3010 |
|
Klart vi kan beställa innan om alla är med på det.
men har själv ingen brådis då det bara blir skidåkning fram till mars/april, efter Karibienturen så klart 
|
|
|
|
|
#3155 |
|
håller bara tråden uppe på listan 
|
|
|
|
|
#3167 |
Yann
|
Bra, jag håller fortfarande på att ställa min plånbok mot väggen. Säg till innan du gör en beställning!
|
|
|
|
|
#3169 |
Åsa
|
Kanske skulle man beställa en mer välglasad bräda som tål en flygtur... Eller så blir det Bali i sommar och en beställning med leverans i Kuta. Vad blir billigast?
|
|
|
|
|
#3200 |
Stoke: 8 |
Craig
|
There is good boards here to buy. But if your heading to oz get one there for sure. I know some other things about diverse but will clear it with sharkie before i write to much.
|
|
|
|
|
#3201 |
Craig
|
Last time i was in talking to feral we talk alot about this subject. Have had a working relation with dave in the past. After all that´s me home town.
|
|
|
|
|
#3281 |
|
hman
|
Craig- u got me curious. Berätta mer!
|
|
|
|
|
#4213 |
Svar: Beställ en Diversbräda 18 år, 5 månader sen |
Yann
|
Tell us Craig! Pleeeeeaaase!
|
|
|
|
|
#4215 |
Craig
|
Feral was sending board to a bunch of norwigens, Don´t know if he is still doing it. It could work out cheaper, I don´t know.
|
|
|
|
|
#4217 |
Yann
|
Since Norway is not in EU I guess we would have to pay duty to get the boards into sweden, the legal way. Another option would be to pick them up in Norway. Then we would have to surf to make them look used ... dirty job hey 
|
|
|
|
|
#4373 |
Craig
|
|
|