Facebook data

1
Internet på Bali
#28877 Internet på Bali 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

ultralife
graphgraph

Tompa kanske kan komma med lite visdom här.

Jag kommer till Bali nu på tisdag och stannar i minst tre månader. Planen är ju förstås att surfa, men jag ska också börja studera deltid på distans på en högskola i Sverige.

I min enfaldighet antog jag att det inte skulle vara nåt problem att hitta en bra uppkoppling på Bali, men efter att ha googlat saken börjar jag bli orolig.
Det ser ju för jävligt ut! Långsamt, väldigt dyrt, och mycket "downtime".

3G kanske blir räddaren i nöden, men jag har inte hittat fastpris nånstans. Men det verkar som att det sker mycket i den sektorn just nu?

Logga in för att svara
#28881 Svar: Internet på Bali 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

Okey.. hmm. Det finns ett par internet-cafe'n med hyfsat stabil uppkoppling. Adsl introducerades för ca 2 år sedan på Bali. Dom pålitligaste internet-cafe'rna jag vet om är:

Global Extreme (Jl.Raya Kerobokan i Kerobokan) - ca 15kr timmen
Highway Bali (Jl.Raya Ubud i Ubud) - mer än 15kr timmen men ska vara snabbast av alla
Rikao (Jl.Benesari i Kuta) - ca 10-15kr timmen. Dom använder adsl. Hyfsat stabil

Sen finns det många andra cafe'n också förstås. Det beror lite på vart du kommer röra dig för någonstans, men generellt sätt finns det rätt många bra internet-ställen nuförtiden.

3G finns bara via abonnemang (indonesisk operatör) om jag minns rätt och som utlänning måste man ha giltigt arbetstillstånd i indonesien för att kunna abonnera. Om du har svenskt 3G så kan du kanske köra roaming via deras 3G-nät.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!