Facebook data

1
Turist-Visum till Bali - Rättelse
#28989 Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

Om ni kommer ihåg hur diskussionen om turist-visumet började så nämnade jag någonstans att "Vet inte exakt för jag har inte haft turistvisum sen -96... ". Detta citat är min ursäkt till er som jag förvirrat ang. turist-visumet. Jag har kontaktat min visum-agent på Bali och tagit reda på vad som gäller och jag hade helt enkelt fel.

Så här fungerar det:
Om ni söker 60 dagars turist-visum GÅR detta att sen konvertera till socialt/kulturellt visum på Bali. Detta är förutsatt att ni har en sponsor, men OM ni inte har det kan en visum-agent ordna en sponsor för ca 600kr.

Visum-förlängningarna kostar ca 550kr per månad via visum-agent vilket är överkomligt om man vill slippa en jädra massa pappersarbete och bortkastad tid med springande till immigrationen. Jag gjorde själv mina förlängningar ett par år men slutade sen med det för det var för tröttsamt och tidskrävande.

Jag tror inte att man får 'ytterligare' 60dagar innan man måste förlänga eftersom man 'förbrukar' dom 60 dagarna på sitt turist-visum, men jag är inte säker. Jag väntar på svar från min agent ang. detta.

Hursomhelst, Vill ni stanna längre än 60 dagar finns det nu 2 sätt att göra detta på:

1. Ni söker 60 dagars turist-visum, konverterar sedan på plats till soc/kul visum och förlänger

2. Ni söker soc/kul-visum direkt och behöver inte konvertera sedan, men problemet är kanske att ni inte har sponsor och i alt.1 kan en visum-agent på Bali hjälpa er med detta.

Hoppas det här har klarat ut alla frågetecken ang. Turist-visum. Jag återkommer med mer info. ang. konverteringen om man får eller inte får ytterligare 60dagar när jag fått svar.

Logga in för att svara
#29021 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

feffe
graphgraph

Shit, då har jag problems! Hade tänkt vara där i typ 90 dagar. Så hur fungerar det med denna sponsor? Vart finner man en sådan?
Fast jag hörde att man kan köpa förlängning på turistvisumet på bali, extra 30 dagar ca 300spänn, antar att detta inte stämmer längre!

Hjälp mig"
Stay tubed!

Logga in för att svara
#29024 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

Tompa, vad har du för visum? och vilken bank har du rånat för att kunna spendera så mycket tid i indo? man blir ju nyfiken

Logga in för att svara
#29025 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

feffe skrev:
Shit, då har jag problems! Hade tänkt vara där i typ 90 dagar. Så hur fungerar det med denna sponsor? Vart finner man en sådan?
Fast jag hörde att man kan köpa förlängning på turistvisumet på bali, extra 30 dagar ca 300spänn, antar att detta inte stämmer längre!

Hjälp mig"
Stay tubed!

Du kan officiellt inte förlänga dina 30 dagar. Du kan heller inte förlänga det för 300kr, men för strax över en tusenlapp kan du köpa 30 dagar till, utan att behöva lämna landet. Det fixar du lätt väl på plats. Antingen via en visum-agent eller så frågar du runt tills du får tag på nummer till någon tulltjänsteman.

Cash is king.

Logga in för att svara
#29027 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

Ehm, jag tar och förtydligar så det inte blir några missförstånd. Att förlänga dina 30 dagar som jag föreslog är INTE lagligt. Lite scary, men jag har personligen aldrig haft några problem, har heller inte hört om någon som haft det. Men det är klart, lämna inte ut passet till vem som helst.

Logga in för att svara
#29046 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

"Fast jag hörde att man kan köpa förlängning på turistvisumet på bali, extra 30 dagar ca 300spänn, antar att detta inte stämmer längre!"

Feffe, Det går inte köpa förlängningar på turist-visum däremot går det konvertera till soc/kult-visum som går att förlänga. Räkna med ca 700 spänn i sponsorkostnader och ytterligare 550kr för första månaden. Priser varierar lite beroende på vilken visum-agent man använder men bör inte skilja avsevärt.

"Tompa, vad har du för visum? och vilken bank har du rånat för att kunna spendera så mycket tid i indo? man blir ju nyfiken"

Jag använder soc/kult och har använt det ända sen jag pluggade språk och kultur i Denpasar -97. . Ang. min ekonomi är det inget jag diskuterar med någon utanför min famllj eller nära vänskapskrets.

Än en gång får jag poängtera att det är bättre att glömma all 'jag hörde att'-rykten om hur man kan förlänga eller få visum olagligt. Folk blir utvisade och svartlistade och tro inte att ni blir något undantag om immigrationen på flygplatsen märker att något inte stämmer bland stämplarna. Senast i höstas när jag gick igenom immigrationen var dom på mig för att nån svensk som 'nästan' hade samma namn som mig hade gått och blivit svartlistad. Efter ett par minuter på kontoret och knappande genom deras databas insåg dom att det var en annan svenne som torskat och jag fick gå igenom.

Logga in för att svara
#29047 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Hur legitim är visum-agenten-svängen? Vad jag förstår utgör sponsorn en garant gentemot staten. Tillåter staten att sponsorn utgör en garant för en person denne över huvud taget inte mött eller talat med, utan enbart blivit "köpt" av? Vad händer med sponsorn om detta inte tillåts, men blir uppdagat? Skulle det vara så att sponsorn ens åker på böter, skulle jag också tänka sig för både en och två ggr.

Logga in för att svara
#29048 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

Visum-agenter är helt legitima och ett service-alternativ för dom som inte kan, har tid eller vill göra allt pappersarbete och spring för att söka visum eller göra förlängningar själva. Agenterna är i princip bara förmedlare och ger dig service eftersom merparten av alla utlänningar som kommer till Indonesien inte själva skulle klara av byråkratin.

Sponsorns ansvar och icke-ansvar får du nog ta upp med en kompetent agent. För mig har det aldrig varit intressant att fördjupa sig i. Det är snarare tvärtom att jag föredrar att veta så lite som möjligt så länge det är lagligt och sköts korrekt... detaljerna lämnar jag över till byråkraterna att tampas med. Det är trots allt deras jobb.

Logga in för att svara
#29049 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

Tompa skrev:
"Fast jag hörde att man kan köpa förlängning på turistvisumet på bali, extra 30 dagar ca 300spänn, antar att detta inte stämmer längre!"

Feffe, Det går inte köpa förlängningar på turist-visum däremot går det konvertera till soc/kult-visum som går att förlänga. Räkna med ca 700 spänn i sponsorkostnader och ytterligare 550kr för första månaden. Priser varierar lite beroende på vilken visum-agent man använder men bör inte skilja avsevärt.

"Tompa, vad har du för visum? och vilken bank har du rånat för att kunna spendera så mycket tid i indo? man blir ju nyfiken"

Jag använder soc/kult och har använt det ända sen jag pluggade språk och kultur i Denpasar -97. . Ang. min ekonomi är det inget jag diskuterar med någon utanför min famllj eller nära vänskapskrets.

Än en gång får jag poängtera att det är bättre att glömma all 'jag hörde att'-rykten om hur man kan förlänga eller få visum olagligt. Folk blir utvisade och svartlistade och tro inte att ni blir något undantag om immigrationen på flygplatsen märker att något inte stämmer bland stämplarna. Senast i höstas när jag gick igenom immigrationen var dom på mig för att nån svensk som 'nästan' hade samma namn som mig hade gått och blivit svartlistad. Efter ett par minuter på kontoret och knappande genom deras databas insåg dom att det var en annan svenne som torskat och jag fick gå igenom.

Ett 30-dagars turist-on-arrival-visum går inte att konvertera till något annat och går ej att förlänga. När dina 30 dagar är slut är det bara att ta ditt pick och pack och dra, alternativt köpa ett olagligt visum. Och självklart, fuckar du eller din kontakt så blir det självklart bekymmer.

Tompa: det här är inget "jag har hört"-rykte, som du anklagar varannan person för att göra på din hemsida. Men ja, jag håller med, det är mycket som skrivits om visum som inte stämmer och jag råder alla som vill ha ett säkert svar att kontakta ambassaden.

Logga in för att svara
#29050 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Tompa - Tar man den sponsor, man hittat själv, i hand och går till agenten för att reda ut byråkratin, eller förmedlar agenten sponsorn enbart formellt (dvs. att du aldrig möter sponsorn i egen person)?

Logga in för att svara
#29061 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Tompa! För fan DU kan va en visumagent som du hjälper alla här!

BOS tar 30 procent för idén. Kontakta mig för vidare åtgärder för att " close the deal "
Om du senare skulle uppstå problem med betalning kan vi även ta hand om indrivning.

peace fucks war

Logga in för att svara
#29062 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

shark_feeder skrev:
Tompa - Tar man den sponsor, man hittat själv, i hand och går till agenten för att reda ut byråkratin, eller förmedlar agenten sponsorn enbart formellt (dvs. att du aldrig möter sponsorn i egen person)?

Jag har aldrig träffat min sponsor. Min visumagent mailar mig bild på id-kort och inbjudan, bara att skriva ut och bifoga med visumansökan till ambassaden.

Finns säkert visumagenter som gör på andra sätt också.

Logga in för att svara
#29067 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

"Tompa - Tar man den sponsor, man hittat själv, i hand och går till agenten för att reda ut byråkratin, eller förmedlar agenten sponsorn enbart formellt (dvs. att du aldrig möter sponsorn i egen person)?"

Det beror som sagt på. Om du känner någon som vill ställa upp som sponsor kan ni antingen reda ut byråkratin själva och sköta förlängning, men enklast är att tillsammans gå till en agent som gör pappersarbetet och springet åt er för ca. priserna jag beskrev ovan. Om du inte har sponsor kan visum-agenten ordna en åt dig. Som Fredrik säger tror jag inte att man träffar någon sponsor i person utan det är mer en formalitet och nödvändighet för din ansökan. Jag har personligen aldrig använt sponsorer från min agent.

Logga in för att svara
#29069 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

"Tompa: det här är inget "jag har hört"-rykte, som du anklagar varannan person för att göra på din hemsida."

Ja jag har nog aldrig hört så många vilseledda människor innan på ett och samma forum så det är en ny upplevelse för mig.

Logga in för att svara
#29072 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

Tompa skrev:
"Tompa: det här är inget "jag har hört"-rykte, som du anklagar varannan person för att göra på din hemsida."

Ja jag har nog aldrig hört så många vilseledda människor innan på ett och samma forum så det är en ny upplevelse för mig.

Skönt med insikt, hoppas det betyder att du ska sluta förvirra folk på forumet.

Logga in för att svara
#29073 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Logga in för att svara
#29085 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

sverre skrev:
Tompa! För fan DU kan va en visumagent som du hjälper alla här!

BOS tar 30 procent för idén. Kontakta mig för vidare åtgärder för att " close the deal "
Om du senare skulle uppstå problem med betalning kan vi även ta hand om indrivning.

peace fucks war

Om inte annat iaf en visumagents agent, men det tar jag ingen provision för... Däremot kan jag tänka mig att ta provision på varje gång du, sverre, stjälper mer än du hjälper. Ska vi säga en tia för varje gång - kommer att ha sparat ihop till nästa surfresa på nolltid! Å andra sidan... det går jämt upp om jag betalar dig en tia för varje gång jag sitter och garvar åt dig. Deal?

Logga in för att svara
#29089 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Tompa skrev:
"Tompa - Tar man den sponsor, man hittat själv, i hand och går till agenten för att reda ut byråkratin, eller förmedlar agenten sponsorn enbart formellt (dvs. att du aldrig möter sponsorn i egen person)?"

Det beror som sagt på. Om du känner någon som vill ställa upp som sponsor kan ni antingen reda ut byråkratin själva och sköta förlängning, men enklast är att tillsammans gå till en agent som gör pappersarbetet och springet åt er för ca. priserna jag beskrev ovan. Om du inte har sponsor kan visum-agenten ordna en åt dig. Som Fredrik säger tror jag inte att man träffar någon sponsor i person utan det är mer en formalitet och nödvändighet för din ansökan. Jag har personligen aldrig använt sponsorer från min agent.

Förhållandena blev lite mer på det klara nu.... Kvar står frågorna för den som tänkt använda agenten för att också förmedla sponsorn. Är det legitimt? Vilken sitts sökande sätter sig i är troligtvis helt upp till honom. Valet kan dock skilja sig markant för sponsorn. Skillnaden kan främst ha sin grund i den ekonomiska situationen. Jag menar alltså att valet för sponsorn kan vara inskränkt, exempelvis pga. att denne inte har någon annan utväg att ge mat på bordet till sin familj för stunden än genom att vara sponsor. Ytterligheterna för sökandes val kan vara att frånse konsekvenserna för alla inblandade parter, eller att helt enkelt avstå från att söka. Övervägandet där emellan då? Låt oss anta att förmedlingen är illegal för alla inblandade parter. Skulle det då inte vara att kanske utnyttja och riskera enskilda människors liv, blott för sökandes egoistiska intressen och genom dennes ekonomiska situation i förhållande till sponsorn?

Om det nu är så att det är ilegalt för sponsorn, eller ens om sponsorn riskerar reprisarier till följd av att jag döms för något i landet, ser jag iaf inte det som ett schysst sätt att hjälpa människor

Tompa: Jag hoppas att du förstår att min avsikt varken är att anklaga eller se dömande på dig ser inte ens att du rekommenderar att låta agenten förmedla sponsorn.

Inte heller syftar jag till att läxa upp någon annan i lag och rätt, än mindre att predika om att man blint skall följa lagen följa lagen i alla fall. Försöker bara ge ett annat perspektiv på nått som i första anblicken ser ut till att enbart röra ett visum. Därtill vill jag mana till eftertanke hos folk som reser det som för dig "bara" är en semester, kan vara något helt annat och jäkligt påtagligt för folk du inte ens möter. Eller så är jag bara f_rbannat j_vla p_ss-trött på västerlänningar som förstör all annan kultur. (och ja, det inkluderar mig själv)

Logga in för att svara
#29092 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

herre jösses.. vart kommer din misstänksamhet ifrån? Sponsor/Agent/immigration-svängen fungerar inte som nån textilfabrik i uzbekistan. Jag skulle gissa att sponsorerna snarare kan vara agentens egna anställda, kanske t.om familj. Alltså haha. . aa jag fattar inte ens hur du tänker men glöm hela svängen om att någon utnyttjas. Du får det att låta som värsta konspirations-teorin.

Varför jag aldrig använt agentens sponsor är helt enkelt därför att jag aldrig behövt deras sponsor och att vi har skött mina visum utan agent i många år. Hade jag varit en svennebanan på surfsemester hade jag använt agenternas sponsorer utan tvekan. Inga konstigheter med det. Kommer misstänksamheten från att det inte finns någon liknande service i Sverige tro?

Logga in för att svara
#29095 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Tompa skrev:
herre jösses.. vart kommer din misstänksamhet ifrån?
Förstår inte hur du kan tolka mitt inlägg som misstänksamt. Resonemanget bygger på antagandet om att svängen kring en sponsor förmedlad via en agent skulle vara illegal. Det behövs inte en misstänksam, eller än mindre en realistisk människosyn, för att anta att en agent hellre utsätter utomstående för allvarliga risker än hans egen familj. Men jag gör inte ens det antagandet i resonemanget skriver bara att det är möjligt att människor utnyttjas. Att något är just möjligt får mig att ta med det i överväganden om det är jag som styr över förutsättningarna för det dvs. gör det möjligt.

Tompa skrev:
Jag skulle gissa att sponsorerna snarare kan vara agentens egna anställda
Vad säger dig att anställda ovillkorligen inte är just de som utnyttjas? Folk kan beroende på omständigheter vara mer eller mindre tvingade att ta jobb med höga risker. De kan vara rent fysikiska eller som är mer troligt i detta fallet troligtvis "bara" juridiska.

Tompa skrev:
Du får det att låta som värsta konspirations-teorin.
Förstår inte vad konspirationen skulle bestå i, vara grundad utav, eller ens vem den skulle vara riktad mot? För att något ont sker, behöver väl ingen ovillkorligen vilja att det ska ske? Däremot tror jag att oönskade saker kan ske för att man inte tänker sig för tillräckligt noga i ett tidigt skeende.

Tompa skrev:
Kommer misstänksamheten från att det inte finns någon liknande service i Sverige tro?
Nej - det rör sig över huvud taget inte om någon misstänksamhet, utan om ett resonemang. Är det misstänksamt att anta att sponsorskapet kan vara illegat och föra ett resonemang kring vad det skulle innebära för inblandande om det förhåller sig så? Om det nu är antagandet som är misstänksamt - varför gör jag det över huvud taget? För att jag vill försäkra mig om att människor ska fara illa. Därtill bygger antagandet på om vad jag tror ett sponsorskap är för staten som berörs utav det dvs. att sponsorn utgör en garant för sökandes vistelse (och hur denna sker) i landet, som jag nämnde för ett par/tre inlägg sedan.

Logga in för att svara
#29097 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

Du glömde poängen med din post..

Logga in för att svara
#29124 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Tycker kanske att ett "Tack Tompa för all hjälp och alla tips" vore på sin plats här ist...

Logga in för att svara
#29134 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

Tack Jake, Skönt att någon iaf visar uppskattning.

Logga in för att svara
#29159 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Bra att du skapade rättelsetråden. Då var det ju som jag sa på tråden innan, att det går att konvertera turistvisumet till socialt när man väl är där. Tack för hjälpen dock, är ju mer säker nu än innan:P

BOS or die!

Logga in för att svara
#29163 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

Ja precis.. det var faktiskt imponerande information du besatt där. Med tanke på hur många rykten som blandades ihop med ny och gammal information blev det ändå en salig röra. Jag vart själv rätt paff, men positivt överaskad när jag fick reda på att turist-visumet faktiskt går att konvertera. What's good for Bali is good for me. Now let's move on folks..

Logga in för att svara
#51318 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

crille_g
graphgraph

Jag dra till Indo i början av feb och har tänkt stanna 5-6 mån. Kommer fixa 60 dagars turist-visum och konvertera på plats via en agent. Tänkte kolla om det kan bli problem att komma in i landet med ett 60 dagars när man har hem biljett 5 månader senare??? Behöver man köpa en ombokningsbar med hem resa innan de 60 dagarna eller ska det gå bra ändå? Hur har ni gjort?
SKÅL!

Logga in för att svara
#51321 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 16 år, 5 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

Skönt, då visade det sig att jag hade rätt. Konstigt vore det annars då jag själv haft och förlängt de visum jag nämnde.

En av dom största och mest välkända visumagenterna har en hemsida och svarar på mail, så man kan fixa social-visum och ordna sponsor redan innan man åker, detta är vad jag vet lagligt. Kan leta upp adress om intresse finns.

Jag har även nummer till en tulltjänsteman på flygplatsen som jag litar på, han har under bordet förlängt mina och polares 30-dagars-on-arrival-visum utan problem (dvs nya in+ut-stämplar och ett nytt 30-dagars visum). Hans nummer lämnar jag gärna inte ut här, men ni som är i knipa och inte lyckas hitta någon som ni vågar lämna pass till får väl höra av er. Som jag sa tidigare är det inte lagligt alls och man kan bli svartlistad, portad, deporterad osv osv.

Logga in för att svara
#51322 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 16 år, 5 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

crille_g skrev:
Jag dra till Indo i början av feb och har tänkt stanna 5-6 mån. Kommer fixa 60 dagars turist-visum och konvertera på plats via en agent. Tänkte kolla om det kan bli problem att komma in i landet med ett 60 dagars när man har hem biljett 5 månader senare??? Behöver man köpa en ombokningsbar med hem resa innan de 60 dagarna eller ska det gå bra ändå? Hur har ni gjort?
SKÅL!

Att komma in utan biljett har inte varit några problem för mig, jag har aldrig blivit fått min utresebiljett kollad när jag varit på väg in när jag haft en 60-dagars visum, det är när man söker visum du blir nekad om du inte har kopia på utresebiljett. Det du gör är att gå in på en resebyrå och fixa en "itinerary", dvs en resplan typ. Detta kan du göra utan att faktiskt köpa en biljett. I Sverige har det gått bra med en itinerary, men i Singapore var dom hårdare och nekade. Det kan man lösa genom att boka om biljetten, ta en kopia och sedan boka om den igen. En liten disclaimer dock, bara för att det funkat för mig betyder det inte att det funkar för dig.

Logga in för att svara
#51324 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

crille_g
graphgraph

Fredriks skrev:
Skönt, då visade det sig att jag hade rätt. Konstigt vore det annars då jag själv haft och förlängt de visum jag nämnde.

En av dom största och mest välkända visumagenterna har en hemsida och svarar på mail, så man kan fixa social-visum och ordna sponsor redan innan man åker, detta är vad jag vet lagligt. Kan leta upp adress om intresse finns.

Jag har även nummer till en tulltjänsteman på flygplatsen som jag litar på, han har under bordet förlängt mina och polares 30-dagars-on-arrival-visum utan problem (dvs nya in+ut-stämplar och ett nytt 30-dagars visum). Hans nummer lämnar jag gärna inte ut här, men ni som är i knipa och inte lyckas hitta någon som ni vågar lämna pass till får väl höra av er. Som jag sa tidigare är det inte lagligt alls och man kan bli svartlistad, portad, deporterad osv osv.

Tack Fredriks för ett snabbt svar.
Jag är intresserad av Visumagenterna du visste om.. Du får mer än gärna leta upp deras hemsida,

Någon som hört något om den här killen: www.reseguiden.se/forum/diskussioner/hjalp-med-att-forlanga-ditt-visum-mm-nar-du-ar-pa-bali-7008
Något att lita på tro??

Logga in för att svara
#51329 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 16 år, 5 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

crille_g skrev:
Fredriks skrev:

Tack Fredriks för ett snabbt svar.
Jag är intresserad av Visumagenterna du visste om.. Du får mer än gärna leta upp deras hemsida,

Någon som hört något om den här killen: www.reseguiden.se/forum/diskussioner/hjalp-med-att-forlanga-ditt-visum-mm-nar-du-ar-pa-bali-7008
Något att lita på tro??

Har aldrig hört talas om killen, men han erbjuder samma tjänster som det etablerade http://www.balimode-biz.com/, som dessutom har kontor och kan förvalta ditt pass i kassaskåp och fixa dina förlängningar utan att du behöver vara på plats. Så du kan glömma allt som har med visum att göra under hela din vistelse Bali-mode är seriösa, jag har använt mig av dom själv och några av dom jag känner som bor på bali använder sig av dom.

Logga in för att svara
#51335 Svar: Turist-Visum till Bali - Rättelse 16 år, 5 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!