Facebook data

12
Förstör sverre surfsverige?
#29131 Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 4

ultralife
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Jag medger att han kan vara väldigt rolig ibland också, men väger det upp?

Han spammar i princip varenda tråd här på forumet med onödiga inlägg och påhopp. Diskussioner som kunde bli till något stannar ofta upp för att han kommer med en totalt irrelevant kommentar.
Rebecka ville ha tips om surfställen, men blev istället sexuellt trakasserad. Bara ett av många exempel som chockat mig under min korta tid här på forumet.

Hur ser ni på surfsverige? Ska det vara sverres privata lekstuga, eller en samlingsplats för surfare i Sverige? Går det att ha båda?

Jag vet att jag kommer sluta besöka forumet i alla fall, enbart på grund av sverre. Hur många fler kan det tänkas vara som är i samma situation? Hur inverkar detta på hur surfsverige utvecklas? Det finns många medlemmar, men hur många av dom är aktiva?


Jag kan inte tänka mig ett enda av dom många forum som jag aktivt tar del i som skulle tillåta det som sverre gör här. Jag kan förstå att ni vill ha ett fritt forum utan moderatorer, men till vilket pris?



Diskutera!
 
Logga in för att svara
#29133 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

Johan
Inlägg: 749
graphgraph
offline

ultralife skrev:
Jag medger att han kan vara väldigt rolig ibland också, men väger det upp?

Han spammar i princip varenda tråd här på forumet med onödiga inlägg och påhopp. Diskussioner som kunde bli till något stannar ofta upp för att han kommer med en totalt irrelevant kommentar.
Rebecka ville ha tips om surfställen, men blev istället sexuellt trakasserad. Bara ett av många exempel som chockat mig under min korta tid här på forumet.

Hur ser ni på surfsverige? Ska det vara sverres privata lekstuga, eller en samlingsplats för surfare i Sverige? Går det att ha båda?

Jag vet att jag kommer sluta besöka forumet i alla fall, enbart på grund av sverre. Hur många fler kan det tänkas vara som är i samma situation? Hur inverkar detta på hur surfsverige utvecklas? Det finns många medlemmar, men hur många av dom är aktiva?


Jag kan inte tänka mig ett enda av dom många forum som jag aktivt tar del i som skulle tillåta det som sverre gör här. Jag kan förstå att ni vill ha ett fritt forum utan moderatorer, men till vilket pris?



Diskutera!


DU kan förstöra surfsverige.

BOS4LIFE
 
Logga in för att svara
#29136 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Tompa
Inlägg: 84
graphgraph
offline

Lurigt.. Jag har inte varit så aktiv hos surfsverige och blev lite chockad av sverres mängd av orelevanta inlägg till en början, men med tiden (2 veckor) har jag vant mig och accepterat att han ÄR surfsverige.
 
Logga in för att svara
#29140 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 6

Kman
Inlägg: 614
graphgraph
offline

ultralife skrev:
Jag medger att han kan vara väldigt rolig ibland också, men väger det upp?

Han spammar i princip varenda tråd här på forumet med onödiga inlägg och påhopp. Diskussioner som kunde bli till något stannar ofta upp för att han kommer med en totalt irrelevant kommentar.
Rebecka ville ha tips om surfställen, men blev istället sexuellt trakasserad. Bara ett av många exempel som chockat mig under min korta tid här på forumet.

Hur ser ni på surfsverige? Ska det vara sverres privata lekstuga, eller en samlingsplats för surfare i Sverige? Går det att ha båda?

Jag vet att jag kommer sluta besöka forumet i alla fall, enbart på grund av sverre. Hur många fler kan det tänkas vara som är i samma situation? Hur inverkar detta på hur surfsverige utvecklas? Det finns många medlemmar, men hur många av dom är aktiva?


Jag kan inte tänka mig ett enda av dom många forum som jag aktivt tar del i som skulle tillåta det som sverre gör här. Jag kan förstå att ni vill ha ett fritt forum utan moderatorer, men till vilket pris?



Diskutera!


ett snabbt svar på din fråga är NEJ, det väger inte upp. maken till skitinlägg har man aldrig sett tidigare men jag har full sympati för svenne. hade jag jobbat på återvinningscentralen i Kållered så hade det nog slagit över för mig också. med tanke på hur många inlägg han skriver om dagen och hur pass aktiv han är på chatten så kan man räkna ut en sorts ratio HÄNGA FRAMFÖR DATORN VS HÄNGA MED POLARNA och dra slutsatsen att kompiskretsen kanske inte är sådär enorm direkt.

men vem fan säger att det jag skriver är så bra? för er kanske jag är en sverre-svenne, eller kanske ants är en sverre-svenne, eller kanske redax himself är en sverre-svenne vars inlägg uppfattas som skitjobbiga. visst jag personligen tycker det kan vara bra jobbigt att sålla sig igenom forumets inlägg ibland men det priset är jag redo att betala mot att få ha ett FRITT forum. så sverre-svenne, hoppas livet i Kållered suger och fortsätt att utnyttja det fria ordet!

Den enda staten i världen med Freedom of speach är surfsverige och jag hoppas det så förblir.
 
Logga in för att svara
#29141 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
Inlägg: 350
graphgraph
offline

ultralife skrev:
...Rebecka ville ha tips om surfställen, men blev istället sexuellt trakasserad. Bara ett av många exempel som chockat mig under min korta tid här på forumet.

Är det denna tråden du syftar på? surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=28463&catid=2 Isf - varför skriver du inte det? Och vad är det för j_vla nonsenspåhopp!?

Ser gärna att ordet förblir fritt, såväl vad gäller kvalitet som kvantitet vad gäller inläggen. Anser förståss att såväl förtal som trakasserier inte ryms inom det fria ordet. Ser det dock som att du genom inlägget ovan ligger långt mycket närmare gränsen för förtal av sverre, än vad sverre skulle ha trakasserat rebecka sexuellt.

Har du för övrigt varit så schysst att du kontaktat sverre och uttryckt ditt missnöje med hans sätt att uttrycka sig (eller vad du nu eg är missnöjd med?) innan du bjuder upp till diskussion om honom?
 
Logga in för att svara
#29143 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: -1

Fredriks
Inlägg: 123
graphgraph
offline

Kman skrev:
ultralife skrev:
Jag medger att han kan vara väldigt rolig ibland också, men väger det upp?

Han spammar i princip varenda tråd här på forumet med onödiga inlägg och påhopp. Diskussioner som kunde bli till något stannar ofta upp för att han kommer med en totalt irrelevant kommentar.
Rebecka ville ha tips om surfställen, men blev istället sexuellt trakasserad. Bara ett av många exempel som chockat mig under min korta tid här på forumet.

Hur ser ni på surfsverige? Ska det vara sverres privata lekstuga, eller en samlingsplats för surfare i Sverige? Går det att ha båda?

Jag vet att jag kommer sluta besöka forumet i alla fall, enbart på grund av sverre. Hur många fler kan det tänkas vara som är i samma situation? Hur inverkar detta på hur surfsverige utvecklas? Det finns många medlemmar, men hur många av dom är aktiva?


Jag kan inte tänka mig ett enda av dom många forum som jag aktivt tar del i som skulle tillåta det som sverre gör här. Jag kan förstå att ni vill ha ett fritt forum utan moderatorer, men till vilket pris?



Diskutera!


ett snabbt svar på din fråga är NEJ, det väger inte upp. maken till skitinlägg har man aldrig sett tidigare men jag har full sympati för svenne. hade jag jobbat på återvinningscentralen i Kållered så hade det nog slagit över för mig också. med tanke på hur många inlägg han skriver om dagen och hur pass aktiv han är på chatten så kan man räkna ut en sorts ratio HÄNGA FRAMFÖR DATORN VS HÄNGA MED POLARNA och dra slutsatsen att kompiskretsen kanske inte är sådär enorm direkt.

men vem fan säger att det jag skriver är så bra? för er kanske jag är en sverre-svenne, eller kanske ants är en sverre-svenne, eller kanske redax himself är en sverre-svenne vars inlägg uppfattas som skitjobbiga. visst jag personligen tycker det kan vara bra jobbigt att sålla sig igenom forumets inlägg ibland men det priset är jag redo att betala mot att få ha ett FRITT forum. så sverre-svenne, hoppas livet i Kållered suger och fortsätt att utnyttja det fria ordet!

Den enda staten i världen med Freedom of speach är surfsverige och jag hoppas det så förblir.


Sverre som person stör mig inte, inte heller det han skriver stör mig. Faktiskt så har han en del vettigt att komma med om man läser mellan raderna och bortser från 80% av spamet. Men sättet han gör det på är lite orespekt. Det jag tänker på är det här med att kapa andras trådar med något som är off-topic, det gör helt klart forumet till lekstuga.

Vill sverre, eller någon annan köra sitt maffia-grejs, eller vad det nu kan vara tycker jag det är okej, speciellt om det sker i en egen tråd.

Det finns ju faktiskt en moderator, vet inte denna hur ett forum sköts för att alla ska trivas kanske det är dags att lära sig. Ett exempel är att dela forumtrådar så det ursprungliga ämnet inte försvinner i spammandet.

Jag förespråkar också ett fritt forum, men gärna även ett fungerande som är lite sundare än det vi har idag.

Fridens.
 
Logga in för att svara
#29144 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Varför ska ni göra allt så kompliserad???
Behövs allt vara så fruktansvart alvar??
Ni svenskarna.............
ta det lungt bara och skiter i lite spam..som kan var riktigt roligt för det mesta!!
peace....DA RATB)
 
Logga in för att svara
#29145 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 4

ultralife
Inlägg: 59
graphgraph
offline

shark_feeder skrev:
ultralife skrev:
...Rebecka ville ha tips om surfställen, men blev istället sexuellt trakasserad. Bara ett av många exempel som chockat mig under min korta tid här på forumet.

Är det denna tråden du syftar på? surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=28463&catid=2 Isf - varför skriver du inte det? Och vad är det för j_vla nonsenspåhopp!?

Ser gärna att ordet förblir fritt, såväl vad gäller kvalitet som kvantitet vad gäller inläggen. Anser förståss att såväl förtal som trakasserier inte ryms inom det fria ordet. Ser det dock som att du genom inlägget ovan ligger långt mycket närmare gränsen för förtal av sverre, än vad sverre skulle ha trakasserat rebecka sexuellt.

Har du för övrigt varit så schysst att du kontaktat sverre och uttryckt ditt missnöje med hans sätt att uttrycka sig (eller vad du nu eg är missnöjd med?) innan du bjuder upp till diskussion om honom?



Det var den tråden jag syftade på. Sexuell trakassering kanske var ett lite för snabbt ordval, men jag kan inte se att hans kommentarer hjälpte henne på något sätt? Tycker ni att behandlade henne med respekt?


Jag har inte kontaktat sverre personligen, eftersom jag anser att det inte skulle göra någon nytta. Han har redan lyckats få mig att lämna detta forum, så för mig personligen spelar det inte någon roll längre vad han gör. När denna tråd är färdig är jag också färdig.
Med den profil han håller här blir han nästan som en offentlig person, och vad jag ville var att få igång en diskussion om huruvida hans uppträdande här skadar surfsverige, eller stärker det? Om alla tycker att det är ok att han kapar trådar och förstör för andra utan någon egentlig orsak?


Annars håller jag med om det som Fredriks skriver. Det är en bra sammanfattning av vad jag själv tycker också. Men vad anser ni andra? Fungerar forumet bra nu, eller vill ni ändra på någonting?
 
Logga in för att svara
#29146 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

jag tycker sverre revirpissa i alldeles för många trådar. Det har jag skrivigt på forumet, till han personligen och i chatten. Föga hjälper. Vill han hålla titeln mest och flest korkade inlägg som en sorts livuppgift och personligidentitet (nån annan identitet har han förvisso knappast) att hävda sig med är det på gränsen till sorligt. Själv svara jag för en viss del idiotinlägg och motinlägg mot sverre med ungefär samma värde- läs inget - vilket betyder det total procent av vettiga inlägg skjunker. Forumet behöver inte två knäppskalar så jag lämna det uppgiften åt honum ... förutom chatten vilket inte stör de andra på forumet som önska ett med värdefullt utbyte .. My advice to you Ultralife is not bother letting him anoj you. He and it is not worth it. Stick around there ARE others here to interct with ..

Stay Stoked, Gaz
 
Logga in för att svara
#29147 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
Inlägg: 350
graphgraph
offline

ultralife skrev:
Det var den tråden jag syftade på. Sexuell trakassering kanske var ett lite för snabbt ordval, men jag kan inte se att hans kommentarer hjälpte henne på något sätt? Tycker ni att behandlade henne med respekt?

Ser det inte som ens önskvärt att precis alla svar just måste hjälpa. Sverre skrev det kan man tycka vad man vill om. Men att begära att alla ska hjälpa tycker jag är att vara ute och cykla. Hur hjälpte du rebecka? Hur gjorde jag det? Tror att både du och jag skulle kunna hjälpa rebecka med åtminstone något i frågan. Jag har inte hjälpt henne för att jag just nu inte gitter att engagera mig till förmån för någon jag inte känner kanske återvänder till tråden vid ett senare tillfälle. Men jag begär å andra sidan inte att någon annan ska hjälpa henne heller. Varför har du själv inte hjälpt rebecka? Du skriver att sexuell trakassering var ett lite för snabbt ordval, men jag kan inte se hur ord i samma härad skulle ha ett uns att göra med inställningen om huruvida medlemmar är skyldiga att hjälpa varandra. Vad gäller respekt anser jag på samma sätt att det inte är något som går att utkräva det kan ju ses respektlöst att inte förklara sig om varför man inte svarar.

ultralife skrev:
Jag har inte kontaktat sverre personligen, eftersom jag anser att det inte skulle göra någon nytta. Han har redan lyckats få mig att lämna detta forum, så för mig personligen spelar det inte någon roll längre vad han gör. När denna tråd är färdig är jag också färdig.
Jag tycker att detta är oschysst, minst sagt. Jag tror att sverre precis som alla människor är förmögna att ändra på sig, om det nu ens är befogat i detta fallet. Dessutom tycker jag det är arrogant att å ena sidan åtminstone förvänta sig hjälpsamt bemötande och respekt mellan forummedlemmar, å andra sidan inte ens försöka förändra bara för att det inte längre spelar någon roll för en själv.

ultralife skrev:
Med den profil han håller här blir han nästan som en offentlig person
Sverre är i mina ögon en medlem med samma rätt och skylligheter som alla andra medlemmar. Är egentligen enbart dessa rätt och skylligheter du är intresserad av att diskutera? I så fall önskar jag att du slänger in brandfacklor som inte är på bekostnad av enskilda medlemmar oavsätt vad du tycker om medlemmen i fråga.

ultralife skrev:
Om alla tycker att det är ok att han kapar trådar och förstör för andra utan någon egentlig orsak?
Jag tycker mig se att orsaken är att roa och det tycker jag till och med är en roande i sig.
 
Logga in för att svara
#29150 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
Inlägg: 350
graphgraph
offline

Gazzer skrev:
jag tycker sverre revirpissa i alldeles för många trådar. Det har jag skrivigt på forumet, till han personligen och i chatten. Föga hjälper. Vill han hålla titeln mest och flest korkade inlägg som en sorts livuppgift och personligidentitet (nån annan identitet har han förvisso knappast) att hävda sig med är det på gränsen till sorligt. Själv svara jag för en viss del idiotinlägg och motinlägg mot sverre med ungefär samma värde- läs inget - vilket betyder det total procent av vettiga inlägg skjunker. Forumet behöver inte två knäppskalar så jag lämna det uppgiften åt honum ... förutom chatten vilket inte stör de andra på forumet som önska ett med värdefullt utbyte .. My advice to you Ultralife is not bother letting him anoj you. He and it is not worth it. Stick around there ARE others here to interct with ..

Stay Stoked, Gaz


För det första önskar jag att du fortsätter "diskussionerna" med sverre, Gaz. Gotta love it!

För det andra har chatten iaf för mig precis lika stort värde som forumet - Skitbra för att få tag på medlemmar snabbare än genom forumet. Och skitirriterande när den korta delen av rullisten som är synlig försvinner på en mikrosekund när någon spammar chatten med samma ord femtioelva ggr.
 
Logga in för att svara
#29151 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Ja! Eftersom sverre ar en psuedo alias for nagon sa blir det lite tradigt i langden....

Men de fa tillfallena sverre ar pa semester sa saknar man att det inte ar nagra inlagg pa mer, sverre ar som sprit.. Javligt kul men for mycket sa kraks man..

 
Logga in för att svara
#29152 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 4

ultralife
Inlägg: 59
graphgraph
offline

ultralife skrev:
Jag har inte kontaktat sverre personligen, eftersom jag anser att det inte skulle göra någon nytta. Han har redan lyckats få mig att lämna detta forum, så för mig personligen spelar det inte någon roll längre vad han gör. När denna tråd är färdig är jag också färdig.
Jag tycker att detta är oschysst, minst sagt. Jag tror att sverre precis som alla människor är förmögna att ändra på sig, om det nu ens är befogat i detta fallet. Dessutom tycker jag det är arrogant att å ena sidan åtminstone förvänta sig hjälpsamt bemötande och respekt mellan forummedlemmar, å andra sidan inte ens försöka förändra bara för att det inte längre spelar någon roll för en själv.


Jag borde nog skrivit mer om just denna sak för att få fram min point ordentligt. Vad jag menade var att sättet som sverre uppför sig på här får mig att tro att han inte skulle bry sig det minsta om jag mailade honom. Det ska han egentligen inte behöva göra heller. Jag kan, som 1 person, inte kräva att han ska ändra sig för att passa mig. Därför startade jag denna tråd för att se om andra tyckte att hans beteende var ok eller inte.

Jag har som sagt redan bestämt mig för att lämna forumet. För mig spelar det ingen större roll. Jag är ny här, och kommer således inte sakna folk eller bli saknad. Jag gillar dock surfsverige, och tycker att Petter har gjort ett kanonjobb med siten. Jag vill också att så många som möjligt ska kunna ta del av den och bli behandlad med den respekt som dom, som alla, förtjänar. Detta anser jag att sverre försvårar iom det sättet han uppför sig på. Det är förstås min personliga åsikt, men jag tror faktiskt att jag inte är helt ensam om den.
Jag kan ju inte utgå ifrån att alla delar min åsikt, och kan således inte försöka förändra nånting själv. Det jag kan göra är just det som jag har gjort, alltså få igång en diskussion om det.
 
Logga in för att svara
#29153 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 4

ultralife
Inlägg: 59
graphgraph
offline

shark_feeder skrev:


ultralife skrev:
Jag har inte kontaktat sverre personligen, eftersom jag anser att det inte skulle göra någon nytta. Han har redan lyckats få mig att lämna detta forum, så för mig personligen spelar det inte någon roll längre vad han gör. När denna tråd är färdig är jag också färdig.
Jag tycker att detta är oschysst, minst sagt. Jag tror att sverre precis som alla människor är förmögna att ändra på sig, om det nu ens är befogat i detta fallet. Dessutom tycker jag det är arrogant att å ena sidan åtminstone förvänta sig hjälpsamt bemötande och respekt mellan forummedlemmar, å andra sidan inte ens försöka förändra bara för att det inte längre spelar någon roll för en själv.

[/quote]


Blev lite felcitering förra gången. Såhär menade jag.



Jag borde nog skrivit mer om just denna sak för att få fram min point ordentligt. Vad jag menade var att sättet som sverre uppför sig på här får mig att tro att han inte skulle bry sig det minsta om jag mailade honom. Det ska han egentligen inte behöva göra heller. Jag kan, som 1 person, inte kräva att han ska ändra sig för att passa mig. Därför startade jag denna tråd för att se om andra tyckte att hans beteende var ok eller inte.

Jag har som sagt redan bestämt mig för att lämna forumet. För mig spelar det ingen större roll. Jag är ny här, och kommer således inte sakna folk eller bli saknad. Jag gillar dock surfsverige, och tycker att Petter har gjort ett kanonjobb med siten. Jag vill också att så många som möjligt ska kunna ta del av den och bli behandlad med den respekt som dom, som alla, förtjänar. Detta anser jag att sverre försvårar iom det sättet han uppför sig på. Det är förstås min personliga åsikt, men jag tror faktiskt att jag inte är helt ensam om den.
Jag kan ju inte utgå ifrån att alla delar min åsikt, och kan således inte försöka förändra nånting själv. Det jag kan göra är just det som jag har gjort, alltså få igång en diskussion om det.
 
Logga in för att svara
#29155 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

ultralife skrev:
ultralife skrev:


Vad jag menade var att sättet som sverre uppför sig på här får mig att tro att han inte skulle bry sig det minsta om jag mailade honom. t.


HALLÅ ultralife !! Annars då ?

Jag tror att jag vet var skon klämmer. Jag dissade din idé om bloggen ganska kraftfullt och dissade den ännu mer när du skrev om dina filmer du skulle lägga upp där så vi kunde se om du utvecklades eller inte.

Jag kände mig faktiskt lite taskig MEN KUNDE JU INTE LÅTA BLI !!!

Tänker jag då be om ursäkt ? Nej , jag står för det jag gör och jag kommer inte att tycka att det är kul att se när du ska lära dig surfa. Om jag ska analysera varför så är det nog dels för att jag själv har varit nybörjare och genomlevt det själv i verkligheten och därför blir FILMER om en ANNAN person jag inte ens känner inget jag kommer intressera mig för. För mig blir känslan lite TREND , lite packat och klart. Surfing har ett egenvärde för mig utan att behöva koppla det till något projekt.

MEN jag hoppas att du tar detta för vad det är , ett personligt tyckande från min sida och jag hoppas att du kommer blogga iallafall , om det är vad du vill göra! Jag hoppas också att du kommer vara kvar på surfsverige!!!

Jag blev inte irriterad över ditt inlägg nu. Sexuella trakaserier faller på sin egen grund och uppenbarligen har jag sårat dig , jag är som jag är ...
 
Logga in för att svara
#29157 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

Annika
Inlägg: 317
graphgraph
offline

Andiss skrev:
Sverre ar som sprit.. Javligt kul men for mycket sa kraks man..



 
Logga in för att svara
#29160 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Vilket surfforum ni har fått igång..myyyyyyycket snack..många citeringar..
guuuuuuud vad roligt.................
 
Logga in för att svara
#29161 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Tompa
Inlägg: 84
graphgraph
offline

spot on rat.. spot on..
 
Logga in för att svara
#29162 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 4

ultralife
Inlägg: 59
graphgraph
offline

ultralife skrev:


Vad jag menade var att sättet som sverre uppför sig på här får mig att tro att han inte skulle bry sig det minsta om jag mailade honom. t.


HALLÅ ultralife !! Annars då ?

Jag tror att jag vet var skon klämmer. Jag dissade din idé om bloggen ganska kraftfullt och dissade den ännu mer när du skrev om dina filmer du skulle lägga upp där så vi kunde se om du utvecklades eller inte.

Jag kände mig faktiskt lite taskig MEN KUNDE JU INTE LÅTA BLI !!!

Tänker jag då be om ursäkt ? Nej , jag står för det jag gör och jag kommer inte att tycka att det är kul att se när du ska lära dig surfa. Om jag ska analysera varför så är det nog dels för att jag själv har varit nybörjare och genomlevt det själv i verkligheten och därför blir FILMER om en ANNAN person jag inte ens känner inget jag kommer intressera mig för. För mig blir känslan lite TREND , lite packat och klart. Surfing har ett egenvärde för mig utan att behöva koppla det till något projekt.

MEN jag hoppas att du tar detta för vad det är , ett personligt tyckande från min sida och jag hoppas att du kommer blogga iallafall , om det är vad du vill göra! Jag hoppas också att du kommer vara kvar på surfsverige!!!

Jag blev inte irriterad över ditt inlägg nu. Sexuella trakaserier faller på sin egen grund och uppenbarligen har jag sårat dig , jag är som jag är ...





Det är inte där skon klämmer. Jag är en stor pojke med många egna idéer som jag ständigt får kritik för. Det har jag inga problem med. Att jag och TREND är så långt ifrån varandra som det bara går kan du ju inte heller veta, så det kan jag inte klandra dig för.


Däremot anser jag faktisk att du förstör surfsverige för mig, och kanske för andra människor också.
Vad ger det dig att skriva totalt irrelevanta inlägg när andra håller på med en diskussion? Går du fram till folk på gatan och börjar babbla om en helt annan sak och avbryter deras diskussioner där också?
Kan du inte bara hålla dig till dina egna tråder om du vill skriva strunt, och faktiskt bidra med ett konstruktivt svar om du skriver i någon annans tråd?
Kan du inte försöka behandla folk här som du skulle behandla folk i verkliga livet också? Eller är det det du gör nu? Isåfall vet jag inte vad jag ska säga.
 
Logga in för att svara
#29164 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

ultralife skrev:
[quote][quote]ultralife skrev:


Går du fram till folk på gatan och börjar babbla om en helt annan sak och avbryter deras diskussioner där också?
Kan du inte försöka behandla folk här som du skulle behandla folk i verkliga livet också? Eller är det det du gör nu? Isåfall vet jag inte vad jag ska säga.


Det tyckte jag var lite tänkvärd ...
 
Logga in för att svara
#29165 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

what are you Ultralife_?_ some sort of half ass night club doorman? Ok, you don't like sverre, so what are you going to do about it? throw him out? or start a thread to see how many others are irritated with him? You don't have to read or even respond to what he writes if you don't feel like it, but i'd sure as shit rather see what he writes than read your posts on WHAT SIZE MINIMAL TO RIDE!!!!
 
Logga in för att svara
#29166 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen  

corn

Är inte Ultralife samma Pelle69 och nofreelunch...alltså "militant fastighetsägare" på Torö...?

Du har din plätt runt huset, respekt, men vi vill bara surfa
 
Logga in för att svara
#29168 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

Castorn
Inlägg: 372
graphgraph
offline

ultralife skrev:

Däremot anser jag faktisk att du förstör surfsverige för mig, och kanske för andra människor också.
Vad ger det dig att skriva totalt irrelevanta inlägg när andra håller på med en diskussion? Går du fram till folk på gatan och börjar babbla om en helt annan sak och avbryter deras diskussioner där också?
Kan du inte bara hålla dig till dina egna tråder om du vill skriva strunt, och faktiskt bidra med ett konstruktivt svar om du skriver i någon annans tråd?
Kan du inte försöka behandla folk här som du skulle behandla folk i verkliga livet också? Eller är det det du gör nu? Isåfall vet jag inte vad jag ska säga.


Fatta hur djuriskt tråkigt det här forumet skulle vara om folk betedde sig som de gör i "verkliga livet". Vi svenskar är ju inte direkt kända för att vara världens mest sociala nationalitet...
 
Logga in för att svara
#29169 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Kat
Inlägg: 234
graphgraph
offline

RATMAN skrev:
[quote]Varför ska ni göra allt så kompliserad???
Behövs allt vara så fruktansvart alvar??



i agree..
 
Logga in för att svara
#29170 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 4

ultralife
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Jaja, jag har fått sagt mitt nu i alla fall. Tycker att det var ett ämne som behövde tas upp.




Lite kul med kommentaren om plätten runt huset. Jag har inte haft ett hem på flera år, utan flyttat runt och bott i husbil och tält. Jag vill också bara surfa, och åka skidor, och klättra, och cykla enhjuling, och behandla mina medmänniskor med respekt.

Nu sticker jag till flygfältet. Bali väntar.

Tack för alla seriösa svar! Jag har lärt mig mycket.
 
Logga in för att svara
#29171 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

surferboy
Inlägg: 93
graphgraph
offline

Nej förfan han verkar rolig
varför skulle han förstöra:blink: ??
 
Logga in för att svara
#29172 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Kat
Inlägg: 234
graphgraph
offline

hey det vi alla egentligen vill är att surfa right?
störs man av vad som skrivs här på forumet får man la låta bli att gå in och kolla här varje dag?
om inte alla trådar är surfrelaterade och man störs av det, -läs inte dom!
skriver man en seriös tråd så brukar man få seriösa svar men om någon råkar skriva något oseriöst, who cares? ignorera det?

själv tycker jag det är rätt kul när sverre dampar loss här
 
Logga in för att svara
#29173 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

nog är det lite "gilla läget" läge - som livet sjävt kanske ...
 
Logga in för att svara
#29174 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

surferboy
Inlägg: 93
graphgraph
offline

Bra sagt Kat !!!
 
Logga in för att svara
#29175 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen  

corn

ultralife skrev:
Jaja, jag har fått sagt mitt nu i alla fall. Tycker att det var ett ämne som behövde tas upp.




Lite kul med kommentaren om plätten runt huset. Jag har inte haft ett hem på flera år, utan flyttat runt och bott i husbil och tält. Jag vill också bara surfa, och åka skidor, och klättra, och cykla enhjuling, och behandla mina medmänniskor med respekt.

Nu sticker jag till flygfältet. Bali väntar.

Tack för alla seriösa svar! Jag har lärt mig mycket.


yea right
 
Logga in för att svara
#29176 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

ultralife skrev:
[quote][quote]ultralife skrev:



Vad ger det dig att skriva totalt irrelevanta inlägg när andra håller på med en diskussion?

och faktiskt bidra med ett konstruktivt svar om du skriver i någon annans tråd?


DU kan va irrelevant.
Dessutom kom jag med ett konstruktivt förslag när du undrade över bräda! KNEEBOARD!
 
Logga in för att svara
#29188 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

SebastianS
Inlägg: 10
graphgraph
offline

ultralife skrev:
Jag medger att han kan vara väldigt rolig ibland också, men väger det upp?

Han spammar i princip varenda tråd här på forumet med onödiga inlägg och påhopp. Diskussioner som kunde bli till något stannar ofta upp för att han kommer med en totalt irrelevant kommentar.
Rebecka ville ha tips om surfställen, men blev istället sexuellt trakasserad. Bara ett av många exempel som chockat mig under min korta tid här på forumet.

Hur ser ni på surfsverige? Ska det vara sverres privata lekstuga, eller en samlingsplats för surfare i Sverige? Går det att ha båda?

Jag vet att jag kommer sluta besöka forumet i alla fall, enbart på grund av sverre. Hur många fler kan det tänkas vara som är i samma situation? Hur inverkar detta på hur surfsverige utvecklas? Det finns många medlemmar, men hur många av dom är aktiva?


Jag kan inte tänka mig ett enda av dom många forum som jag aktivt tar del i som skulle tillåta det som sverre gör här. Jag kan förstå att ni vill ha ett fritt forum utan moderatorer, men till vilket pris?



Diskutera!


detta var det sjukaste. Skit bara i sverre om du stör dig på honom! Själv så skrattar jag högt och länge åt många av hans kommentarer (vissa är onödiga (men så är det, och så skall det vara på ett forum)). Ibland så får man acceptera andra för vad, hur och VAR de är. Man kan inte bara KÖRA IVÄG och hänga ut människor på detta sättet. Alltså, vilka sjukt deppiga och anti-surfiga känslor din topic gav då jag loggade in idag. Värsta häxjakten.Trist att se
 
Logga in för att svara
#29194 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

Seth
Inlägg: 89
graphgraph
offline

ultralife skrev:
Jaja, jag har fått sagt mitt nu i alla fall. Tycker att det var ett ämne som behövde tas upp.




Lite kul med kommentaren om plätten runt huset. Jag har inte haft ett hem på flera år, utan flyttat runt och bott i husbil och tält. Jag vill också bara surfa, och åka skidor, och klättra, och cykla enhjuling, och behandla mina medmänniskor med respekt.



cykla enhjuling och behandla sina medmänniskor med respekt...

BOS fo life
 
Logga in för att svara
#29199 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

GonadMan
Inlägg: 27
graphgraph
offline

I mina ögon är det inget snack om saken - svaret på Rebeckas fråga var helt klart "out of line". Sån bullshit har jag inte läst eller hört sedan jag gick i 7:e klass (vilket är bra länge sedan).

Det inlägget hade inte passerat på många andra forum. Det är klart att SurfSverige som site förlorar på det. Synd - på en så så skön site och forum som SurfSverige annars är. Vi hade tjänat på aktiva moderatorer!
 
Logga in för att svara
#29201 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Dave
Inlägg: 15
graphgraph
offline

Hellre Sverres inlägg än Backdoor Görans och Daniels spya. Mera debatt och konflikter på Surfsverige!
 
Logga in för att svara
#29202 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 6

Kman
Inlägg: 614
graphgraph
offline

GonadMan skrev:
I mina ögon är det inget snack om saken - svaret på Rebeckas fråga var helt klart "out of line". Sån bullshit har jag inte läst eller hört sedan jag gick i 7:e klass (vilket är bra länge sedan).

Det inlägget hade inte passerat på många andra forum. Det är klart att SurfSverige som site förlorar på det. Synd - på en så så skön site och forum som SurfSverige annars är. Vi hade tjänat på aktiva moderatorer!


i och med denna diskussion så ser jag det som alla som har angagerat sig för eller emot är moderatorer som sätter en personlig ribba vad som är ok och inte ok med sina inlägg i denna tråd. denna tråden behövdes faktiskt. alla sprider dynga på forumet, vissa mindre andra mer. jag har inget emot skitinlägg som kan handla om folk som står på loppisar eller liknande men jag tycker det är lite för pubertalt att när en tjej kommer in och ställer en fråga så ska det glidas över i nån sorts fjortisraggande. det var ju faktiskt så att det var på tapeten att tjejerna här på surfsverige var på gång att öppna ett eget forum, jag vet inte riktigt vad som hände med det det vore ju tråkigt om det vart så att tjejer inte pallar hänga här längre.

det e klart vi ska ha skoj och så vidare men det betyder inte att vi inte ska kunna ta en halvallvarlig diskussion om vissa personer känner att andra personer på forumet går över gränsen. jag tycker att vi håller en ganska bra nivå på forumet om man jämför med tex flashbacks forum där det kan spåra ur rejält med sjukt personliga påhopp. men jag tycker diskussionen är positiv och tror att en viss gräns för vad som är ok och inte ok för majoriteten kommer att markeras lite tydligare.

men en svår grej med ett internetforum är att höra i vilket tonläg saker och ting sägs. ironi tex brukar vara jäkligt svårt att fatta. ibland kan ett väldigt harmlöst och skämtsamt inlägg tolkas som nån sorts översittande stöddighet. bara en tanke!
 
Logga in för att svara
#29204 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Pearl
Inlägg: 17
graphgraph
offline

hahaha! kan inte låta bli att småflina då jag läste denna tråd. internet är ett ställe där man kan säga vad som helst utan att bli konfronterad öga mot öga, vissa människor kan hetta till ordentligt över inlägg som går mot personangrepp och vissa gillar att vara nära den gränsen.
att hävda och då man säger att man står för det man skriver på internet är inte värt så mycket då du är helt anonym.


överraskningssurfet är åt mig, blev väldigt glad då jag läste det, min tjej vill bjuda mig på en surfresa! hur sjukt bra är inte det? hur många för höra det i sitt liv? jag blev vansinnigt glad!
Synd att sverre satte stopp för den tråden mer eller mindre med hjälp av andra "hej-jag-måste-ha-sista-ordet-annars-exploderar-jorden-syndromet-människor". I och för sig så satte han väl inte stopp, men han tillförde inget alls, utan gjorde eventuellt att vissa människor inte läste längre än till då hans signatur visade sig.
Det ligger nog ganska nära någon trakasseri, eftersom det anspelades på kön, han ville ha bilder, han var ute efter kvinnan och var direkt riktat mot en person som kan ha tagit illa vid sig (det har hon dock inte gjort, utan det var mest tragiskt blev det konstaterat, hon tackar dock hjärtligt för de hjälpsamma svaren av vissa snälla surfare) så det kan nog visst kallas trakasserier av något slag, sexuella, varför inte. Gulligt att de finns de som försvarar sin herre.
jag blev dock lika överraskad över resan

det kan inte hjälpas, det är mest tragiskt. Har man inte, eller vill man inte hjälpa med information då kan man ju vara tyst om man inte är en "hej-jag-måste-ha-sista-ordet-annars-exploderar-jorden-syndromet-människa" såndana människor kommer alltid att finnas och vissa roas av dem, andra tycker dom är drygare än något drygt. men man kan inte säga åt folk vad dom ska säga eller inte för att det inte passar det personliga intresset, då det inskränker frihet av många slag.

Tänk er en person som saknar liv, men har hittat det på internet, ett forum där denne verkligen får känna sig högt i hierarkin, känna sig som någon, sedan kommer någon och vill ta bort honom/henne därifrån, det är ju samma sak som att ta dennes liv, mer eller mindre. alla vill känna sig som någon.

men att stänga ute personer för att vissa tycker dom är dryg är väl inte så bra då sverige har en fin förordning 1949:105 som talar om att man får i princip skriva vad som helst.

de är dumt att bli irriterad över sånt där.


observera att delar av det ovanstående saknar vetenskapliga grunder ex. personer med "hej-jag-måste-ha-sista-ordet-annars-exploderar-jorden-syndromet" har aldrig påvisats i någon rapport (vad jag vet).

ha de gott och fortsätt surfa!


//
Viktor
 
Logga in för att svara
#29211 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Amen GE er nuuuu!!! Sverre har väl hittills inte sagt att han ska våldta nån eller spöa skiten ur nån eller döda nån?

Han sextrakkar inte bara brudar, han försvarar dem också Förstå hans jargong.

Jag håller på Kat, det är bara att skita i Sverre om du blir störd av honom. Se dig omkring. Det finns väldigt mkt större problem att lösa...
 
Logga in för att svara
#29213 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

PRECIS Liinus..som hur man ska få bort wave stealing ozzies ifrån sverige!!!!
 
Logga in för att svara
#29214 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Linn
Inlägg: 80
graphgraph
offline

Själv blev jag faktiskt jävligt glad att någon tog upp den här saken, och jag hoppades när jag klickade på tråden att personen som skrivit den var seriös och att det inte bara var Sverres fanklubb som var ironiska som vanligt Det jag tycker är mest sorgligt med denna tråd är inte att Sverre hängs ut, det får han ta när han håller på som han gör, det jag tycker är sorgligt är alla som skriver att det respektlösa sätt som Sverre många gånger beter sig på är någonting alla bör finna sig i! Är yttrandefriheten viktigare än folks rätt till icke kränkande behandling?? Eller är Sverres inlägg så oerhört roliga att ni skiter i vilket? Det tycker jag är himla tråkigt i så fall Klart att vi inte ska behöva vara gravallvarliga på detta forum jämt, men behöver vi ha respektlös lekstuga för det? Klart man kan skita i inlägg man inte gillar, men jag tycker det blir lite väl mycket att behöva skita i ibland... Jag är iaf en av dom som tycker att surfsverige hade kunnat vara mycket bättre om du Sverre kunde visa lite mer respekt och lugnade ner dig lite med ditt spammande

Det var MIN åsikt det...!

Enjoy Bali ultralife!!!
 
Logga in för att svara
#29219 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

KayP
Inlägg: 273
graphgraph
offline

Enligt forskare så börjar en människa först förstå ironi vid 4 års ålder......

Men det finns ett stort mörkertal som aldrig lär sig att förstå denna utomordentliga form av humor!
 
Logga in för att svara
#29225 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

KayP skrev:
Enligt forskare så börjar en människa först förstå ironi vid 4 års ålder......

Men det finns ett stort mörkertal som aldrig lär sig att förstå denna utomordentliga form av humor!


well put
 
Logga in för att svara
#29227 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
Inlägg: 500
graphgraph
offline

Vem är sverre???
 
Logga in för att svara
#29232 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 6

Kman
Inlägg: 614
graphgraph
offline

KayP skrev:
Enligt forskare så börjar en människa först förstå ironi vid 4 års ålder......

Men det finns ett stort mörkertal som aldrig lär sig att förstå denna utomordentliga form av humor!


vi har den ironiska generationen som är födda slutet av 60 talet fram till slutet av 70 talet. därefter kom den postironiska generationen födda 80 och framåt som till stor del har extremt svårt för ironi.

men jag håller med om att ironi är underbart. ja kan betyda nej, nej kan betyda kanske, kanske kan betyda dra åt helvete. det kan ju inte bli oklarare än så hehehe
 
Logga in för att svara
#29233 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
Inlägg: 1987
graphgraph
offline

plåtslagarn skrev:
Vem är sverre???

BOS Gudfader
 
Logga in för att svara
#29234 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

Kman skrev:
KayP skrev:
Enligt forskare så börjar en människa först förstå ironi vid 4 års ålder......

Men det finns ett stort mörkertal som aldrig lär sig att förstå denna utomordentliga form av humor!


vi har den ironiska generationen som är födda slutet av 60 talet fram till slutet av 70 talet. därefter kom den postironiska generationen födda 80 och framåt som till stor del har extremt svårt för ironi.

men jag håller med om att ironi är underbart. ja kan betyda nej, nej kan betyda kanske, kanske kan betyda dra åt helvete. det kan ju inte bli oklarare än så hehehe



true dat, i guess irony can be pretty ironic sometimes
 
Logga in för att svara
#29235 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Remo
Inlägg: 427
graphgraph
offline

Pearl skrev:


Tänk er en person som saknar liv, men har hittat det på internet, ett forum där denne verkligen får känna sig högt i hierarkin, känna sig som någon, sedan kommer någon och vill ta bort honom/henne därifrån, det är ju samma sak som att ta dennes liv, mer eller mindre. alla vill känna sig som någon.
Viktor


Haha! Det finns ett jäkligt bra Southpark avsnitt som handlar om detta! Make love not warcraft heter det, där blizzards styrelse myntar den klockrena frasen "How do you kill someone who has no life?"




Jag tycker det funkar ganska bra att scrolla förbi inlägg som inte tillför något, men såna dumma kommentarer som i Rebeckas tråd är det jättebra att någon påpekar. Det kanske inte behövs nån moderator då man diskuterar saken på forumet istället och man kan hoppas att den som gjorde fel tar till sig och skärper sig...
 
Logga in för att svara
#29241 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Pearl skrev:
"hej-jag-måste-ha-sista-ordet-annars-exploderar-jorden-syndromet-människor".




Stammar du ?
 
Logga in för att svara
#29242 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

KayP skrev:
Enligt forskare så börjar en människa först förstå ironi vid 4 års ålder......

Men det finns ett stort mörkertal som aldrig lär sig att förstå denna utomordentliga form av humor!


Jag har gjort ett försök att förklara för dessa människor men jag har föga hopp.
 
Logga in för att svara
#29243 Svar: Förstör sverre surfsverige? 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

sverre skrev:
KayP skrev:
Enligt forskare så börjar en människa först förstå ironi vid 4 års ålder......

Men det finns ett stort mörkertal som aldrig lär sig att förstå denna utomordentliga form av humor!


Jag har gjort ett försök att förklara för dessa människor men jag har föga hopp.


glömde skriva att försöket finns i tråden " verkligheten och dess aktörer "
 
Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!