Facebook data

1
Analys av verkligheten och dess aktörer
#29240 Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Bakgrund : En precis nytillkommen medlem som kallar sig rebecka lägger ut en jättebred fråga innehållandes flera vagheter och vill ha massa tips. Fair enough.

1 Tompa : Fan va skönt.. äntligen kommer Sverre få komma ut ur landet och känna på lite vågor!

2 Sverre : Hej Rebecka !!!
Jag vet inte hur Tompa vet att det är mig det handlar om men.. det är mindre viktigt.
Jag åker gärna till Hawaii men också andra ställen skulle va kul!
ps Du får gärna lägga upp en bild på dig också!

Analys för puckon : Tompas svar är lite av internhumor. Surfsverige är en community där folk lär känna varandras roller. En community snarare än en anslagstavla! Folk skapar också en profil och fyller sitt galleri med bilder, dem som vill alltså. Rebecka gav inte ut mycket om sig själv, ett bra sätt att lära känna en person är att skämta med denne. Det visade ju sig också vara ett ypperligt sätt! Nu fick jag lära känna vem denna person var. En respektlös och dryg person när det kommer till surfsverige. I verkligheten är du säkert hur trevlig som helst.
Analys av mitt svar : Eftersom jag tyckte Tompa var rolig så visade jag det genom att hänga på hans skämt och driva det längre. Jag drev det så långt att jag sa att rebecka skulle lägga upp en bild på sig. Detta innehåller åtminstone tre olika variationer av mening. Dels kan man läsa in en viss kritik från min sida att jag tycker det är tråkigt att hon inte har nån profilbild. Hade rebecka varit rolig hade hon ju kunnat lägga upp ett gristryne o frågat mig om jag fortfarande var intresserad men det hör inte hit. Dels är det alltid kul att vara lite politisk inkorrekt. Jag visste att det skulle kunna uppfattas provocerande men bara om man VILL och VÄLJER att uppfatta det så. Dels är det ännu lite roligare att låtsas flirta med henne när det antagligen just är hennes kille hon ska åka med.

3 Rebeckas svar riktat till Tompa : Skulle vara trevligt med ett mer seriöst svar om du är erfaren av surf. Sverre är inte den speciella personen i sammanhanget.

4 Rebeckas svar till mig : Är ledsen att göra dig besviken, men det var inte dig det handlade om!
Skulle vara snällt med lite tips istället för personintressen.

Analys för puckon : Här går alltså rebecka som ny medlem här helt orespektlöst in och dissar Tompa för att han inte svarat seriöst och det dessutom på en fråga som är minst sagt vag. Hon tycker att hon har rätt att sätta agendan och kräva ett seriöst svar.
Detta är en community där folk känner varann och umgås inte en anslagstavla. Det är förbannat orespektfullt och tråkigt av henne.
Rebecka dissar även mig och det med mycket mer rätta än Tompa. Jag har ju faktiskt varit lite politiskt inkorekt och rebecka VÄLJER att uppfatta mig som provocerande vilket jag i viss mån är.
Nu har jag alltså lärt känna personen lite mer. Hon är kaxig mot Tompa utan anledning. Hon väljer att se det som om jag är allvarlig och har PERSONINTRESSE!
Eftersom Rebecka valde att se verkligheten ur detta perspektiv så valde jag att hjälpa henne med den bilden av verkligheten :

5 sverre : Dessutom är jag inte intresserad av dig som person utan som KVINNA ! MU HAHAHAHA!

Jag la också in tre stycken garvsmilies för att inte nått pucko skulle se det som att jag menade allvar.

Vad är då detta ? Ett dåligt skämt som anspelar på henne som kvinna ? ELLER ett skämt med viss förtäkt kritik och dessutom en spegel av hennes sätt att tolka verkligheten ?

6 rebecka : hade du varit en kvinnorkännare borde du hjälpt mig med det jag behövde hjälp med och antagit att jag är en upptagen kvinna med tanke på att jag frågar om tips för att jag och en speciell person ska få resa tillsammans.
Kvinnor gillar artiga män!

HA HA ANALYS : Hon har alltså inte fattat att det var det som var en del av det roliga nämligen att det var just därför det var lite roligt. Dessutom tycker hon återigen att jag BORDE ha hjälpt henne. Dessutom blandar hon in min kvinnokännarförmåga och berättar att kvinnor gillar artiga män.

Jag svarar då att hennes tips om att kvinnor gillar artiga män inte är värt mer än Hossegor i Frankrike som tips. Detta var frikostigt av mig eftersom hennes tips var ett rent faktafel.

Detta är en engångsföreteelse att jag analyserar ironisk humor för personer som saknar denna förmåga nått så kopiöst att man blir lite mörkrädd.
Att ni ska tycka det är roligt begär jag absolut inte. Men åtminstone att ni ska fatta att det finns fler aspekter av ämnet ifråga. Att ni ska fatta åtminstone så mycket av verkligheten att det inte rör sig om något påhopp för att hon är tjej! De som fattar humorn har intuitivt förstått hur verkligheten hänger ihop på tråden ifråga.

Logga in för att svara
#29246 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Hahaha stackars dej som får en massa vaga frågor. Nästan så att hon slösar med utrymme på sajten genom att skriva sånna meningslösa inlägg... Jag förstår att du måste läxa upp henne mha otroligt vass humor....

Logga in för att svara
#29247 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

1. Orespektlöst - menar du inte respektlöst?

2. Orespektfullt - menar du inte respektlöst?

Hur förväntar du dig att någon ska kunna ta en person som inte ens har grepp om sina formuleringar seriöst? Att skriva långa analyser med så många tvetydigheter tycker jag är minst sagt orespektfullt...oresepektlöst...eller...hmm...respektlöst.

Logga in för att svara
#29248 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Remo skrev:
Hahaha stackars dej som får en massa vaga frågor. Nästan så att hon slösar med utrymme på sajten genom att skriva sånna meningslösa inlägg... Jag förstår att du måste läxa upp henne mha otroligt vass humor....

Ja du har uppenbarligen bara intelligens att förstå det på det sättet.

Logga in för att svara
#29249 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Stoney skrev:
1. Orespektlöst - menar du inte respektlöst?

2. Orespektfullt - menar du inte respektlöst?

Hur förväntar du dig att någon ska kunna ta en person som inte ens har grepp om sina formuleringar seriöst? Att skriva långa analyser med så många tvetydigheter tycker jag är minst sagt orespektfullt...oresepektlöst...eller...hmm...respektlöst.

På 1 ja det är riktigt. Tack.
På 2 ja det är riktigt men det betyder samma sak men din formulering är mer korrekt.

Du ser uppenbarligen inte helheten för detaljerna. Jag vet inte vad sjukdomsymptomet kallas men se till att få en diagnos så kanske du kan få hjälp.

Logga in för att svara
#29250 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Har redan fått en diagnos, har för mig att den latinska beteckningen är Torrbollus Besserwisserum. Eller, har för mig är fel sätt att uttrycka det på, jag är helt säker på att det var så det hette.

Och hur tror du att jag ska kunna få hjälp, det innebär ju att någon annan vet något som inte jag vet och det ser jag som otänkbart.

Logga in för att svara
#29252 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Stoney skrev:
Har redan fått en diagnos, har för mig att den latinska beteckningen är Torrbollus Besserwisserum. Eller, har för mig är fel sätt att uttrycka det på, jag är helt säker på att det var så det hette.

Och hur tror du att jag ska kunna få hjälp, det innebär ju att någon annan vet något som inte jag vet och det ser jag som otänkbart.

Logga in för att svara
#29255 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

sverre skrev:

Det underlättar för sånna kretiner som mig att förstå ironi och plumpa skämt om dom faktiskt är roliga....

Jag tycker du e ball ibland sverre. MEN jag tycker att om någon, även om det inte är personen själv, känner att något var över gränsen eller så, så kan man vara lite ödmjuk och inte framställa sig som offer eller oförstått geni. Bara säga "ja det kanske var lite dumt men jag mena inget illa" istället för en lång utläggning om att alla som inte förstår ens storslagna humor är "puckon".

Logga in för att svara
#29258 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Vem kan komma med förslag om hur Sverre kan skaffa sig ett liv?

Logga in för att svara
#29259 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Remo skrev:
sverre skrev:

Det underlättar för sånna kretiner som mig att förstå ironi och plumpa skämt om dom faktiskt är roliga....

Jag tycker du e ball ibland sverre. MEN jag tycker att om någon, även om det inte är personen själv, känner att något var över gränsen eller så, så kan man vara lite ödmjuk och inte framställa sig som offer eller oförstått geni. Bara säga "ja det kanske var lite dumt men jag mena inget illa" istället för en lång utläggning om att alla som inte förstår ens storslagna humor är "puckon".

MEN DET VAR JU FÖR FAN INTE DUMT !!! HAR DU FORTFARANDE INTE FATTAT då är du ett hopplöst fall. Som jag skrev så är det INTE PUCKAT att inte förstå humorn DET ÄR PUCKAT ATT INTE FATTA ATT JAG INTE HAR GJORT NÅGOT ATT SKÄMMAS ÖVER !!!

Logga in för att svara
#29261 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

uppenbarligen behöver din doktor ökar din medicin Sverre

Logga in för att svara
#29262 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer skrev:
uppenbarligen behöver din doktor ökar din medicin Sverre

Jag försöker alltid få högre dos men han vägrar !!!

Logga in för att svara
#29263 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Sverre is Sweden's Britney Spears

Logga in för att svara
#29266 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Logga in för att svara
#29269 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

som otrevlig slyngel förbehåller jag mig rätten att vara lite elak.
Sverre ja tror jag stödde på mor din!

du kanske är av finsk påbrå vilket förklarar dina sysselsättningar under dagen..

Logga in för att svara
#29270 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tompa
graphgraph

skönt och se att jag bidragit me nåt bra till forumet..

Logga in för att svara
#29276 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Hahaha

Du saknar ju oxå humor och förmåga att uppskatta ironi!

Här kommer en till analys av verkligheten:

Sverre skriver ett försvarstal om hur han EGENTLIGEN menade. Det handlade mycket om respektlöshet och att frågan var ointressant och saknade substans.

Jag läste detta och tyckte det var kul efterssom man skulle kunna säga samma sak om vissa av Sverres, mina eller vem som helsts inlägg.

Jag beslutar mej för att skriva ett roligt och ironiskt inlägg, som skall framföra detta. Dessutom slänger jag in en liten pik mot att spamma.

Sverre svarar med att min intelligens begränsar min förmåga att förstå honom.

Här blev jag besviken. Jag hade hoppats på att ironins självutnämde mästare skulle uppskatta ett försök, om än grovhugget och väl enkelt att förstå, till att med ironi och humor belysa det jag tyckte var en smula förmätet.

Efter detta slutar jag nästan helt med ironi och humor, förutom ett tämligen lamt försök att vända ifrågasättandet av min intelligens till en kritik mot Sverres humor, och försöker istället förklara i klartext att det var reaktionerna på kritiken och inte själva ursprungshandlingen som jag reagerat på. Sen föreslår jag ett alternativt sätt att bemöta kritiken.

Sverres svar på detta visar bara att vi tycker helt olika och fortsatt diskussion i det ämnet är utsiktslös.

Analysen blir att det är svårt att förmedla poänger via ironi, vilket vi redan visste samt att sverre verkar vara en känslig och skör individ som inte tål ifrågasättande. Förlåt mig sverre, jag ville bara skojja

Logga in för att svara
#29277 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Tompa skrev:
skönt och se att jag bidragit me nåt bra till forumet..

Ahhh va faan Tompa, se nu vad har dragit igång!!

Det blir en extra timma i bastun som straff!!!!

Logga in för att svara
#29283 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Remo skrev:
[quote]

så kan man vara lite ödmjuk och inte framställa sig som offer eller oförstått geni. quote]

Hej

Jag ÄR ett offer för ett påhopp. Jag har inga problem med folk som skämtar eller driver med mig. Jag har problem däremot när folk på största allvar skapar hets mot mig. Dessutom påstår jag inte att jag är ett oförstått geni tvärtom tror jag att de flesta normalbegåvade människor förstår mig. Analysen jag skrev är ju till för puckon som alltså inte kan förstå mig som är normalbegåvad. Det jag pratar om här är då inte IQ utan social intelligens som vissa här verkar lida stor brist på. Om du inte tyckte att jag uppskattade din humor i gengäld beror det på att jag är förbannad helt enkelt.

Men nu är jag glad igen

Logga in för att svara
#29302 Svar: Analys av verkligheten och dess aktörer 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Nä så här kan vi inte ha det. Min ilska har nu övergått i en stark empati till surfsverige som forum och dess medlemmar. Som gudfader ankommer det på mig att försöka lugna ner situationen!

Jag har nu fått ut min ilska på ett förmätet sätt och manar istället om inte till fred och respekt så iallafall till lugn och stabilitet.

Det är ju bla därför BOS finns.

Kan vi inte lägga ned den blodiga stridsyxan och försöka komma överrens istället :

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!