|
#29464 |
Teneriffa tips 17 år, 3 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Ska ner till Teneriffa en vecka på söndag o skulle behöva lite tips. Ska bo vid Playa VIstas i Los Cristianos så det är väl inte jättelångt till Playa las america o bryten där, men finns det några andra som inte ligger alltför långt bort?
E det nödvändigt att ha bil? O i så fall nåt billigt ställe att hyra?
Lite osäker på bräd- och våtdräktsval också. Tar nog med en lite större bräda ifall det knakar på, men sen står det mellan en lite fetare (superfish) och en lite tunnare semifish, båda 6.0. Blir det slött när det är mindre? Våtdräkt blir antingen en rätt ny (varm) 4/3 eller en sunkig 3/2...
Någon annan som ska ner / är nere?
Thanks!
|
|
|
|
|
#29467 |
Svar: Teneriffa tips 17 år, 3 månader sen |
Stoke: 28 |
|
Det antagligen högern som heter Billboards innan du hamnar bland spanikerna på vänster tubben Concistadores vilket är i princip off limits för oerfaren tourister som är mest aktuellt just på den hörnan av ön. Med bil finns en hel del ställen norrut längs med hela väster delen av 'riffe som localsen kalle det för.
|
|
|
|
|
#29476 |
Stoke: 143 |
|
Om det är riktigt stort swell så kan du surfa inne i hamnen Los cristanios.Eller så tar du brädan och går mot Las americas.
|
|
|
|
|
#29482 |
|
jag fick grym surf på norra sidan när jag var där! runt bajamar och almagica! man måste dock ha bil!
men finns gott om billiga ställen... lättast är att boka på nätet så man har en väntandes på flygplatsen så man kan dra o surfa direkt!!!
3/2 räcker gott!
hare
|
|
|
|
|
#29601 |
|
hyr bil så du kan ta dig runt lite...de e väll de enda jag kan rekomendera. norra delen av ön har sjukt mkt surf och plockar lite mer än lasamericas. brädvalet kan ja inte uttala mig om men de e rätt bra tryck vågorna och 3/2 är de e enda rätta ev en longjohn om de steker+reefboots.
|
|
|
|
|