Facebook data

1
Craving för ny quiver?
#29804 Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Shit pommes frittes. Kolla in de nya lost brädorna för 2008. Trotts att man har en grym quiver går de ej att motstå. Behöver bara en sd4, en gullwing, en rnf quad 08, en rocket och en comp4

www.lostenterprises.com/prod/newsPhoto.php?ID=1320

www.youtube.com/user/Blacksheep1991

Logga in för att svara
#29805 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

freddas skrev:
Shit pommes frittes. Kolla in de nya lost brädorna för 2008. Trotts att man har en grym quiver går de ej att motstå. Behöver bara en sd4, en gullwing, en rnf quad 08, en rocket och en comp4

www.lostenterprises.com/prod/newsPhoto.php?ID=1320

www.youtube.com/user/Blacksheep1991

Grymt fina brädor..

Logga in för att svara
#29815 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Finns det något sätt att få tag på Lost brädorna här hemma eller. Går det att beställa eller blir det helt galet dyrt med frakt från USA...
Nya RNF thrustern ser bara för fin ut, VILL HA DEN!!

Logga in för att svara
#29819 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

fråga Sharkboy

Logga in för att svara
#29859 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Jakob skrev:
Finns det något sätt att få tag på Lost brädorna här hemma eller. Går det att beställa eller blir det helt galet dyrt med frakt från USA...
Nya RNF thrustern ser bara för fin ut, VILL HA DEN!!

Håller med, den nya rnf ser grym ut. Sjukt nice att de gjort nosen och tailen smalare, de detaljer jag inte riktigt diggade med den förra modellen även om det var en bra bräda.

XTR skickar fortfarande till europa så vitt jag vet. Beställde själv brädor från dem i två omgångar när jag var hemma i svea. Slutnotan landade på ca 6000-6500kr har jag för mej, men det var inklusive honeycombfenor, boardbag, frakt och tullavgift+moms. Vet ej vad shippingen kostar i nuläget men om du beställer från dem är det en bra idé att beställa åtminstånde 2-3 brädor på samma gång samt se till att de skriver ner värdet.

Om du är ute efter polyester så tror jag pukas fortfarande tillverkar dem och hollywood i götet borde sälja dem. Min polare var inne i deras affär för några dra sen och såg några lostbrädor där. Jag såg dessutom några lostbrädor i en affär på kungsgatan mitt emot bk i stockholm, men det var typ ett halvår sen.

Logga in för att svara
#29871 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

De som säljs i Sthlm är svindyra. ETC i "skrapan" nära medborgarplatsen säljer Lost men de kostar ca 7500!!! Alltså typ 1000 spänn mer än om du tar hem en costombräda själv. Tar ni hem flera åt gången så blir det ännu billigare.

Man kan köpa dessa brädor från www.tablassurfshop.es. Ligger i Gijon Spanien. Pukas själva skickar inte till norra europa och Euroglass i Hossegor skickar inte längre hit upp, trots att de är ansvariga för det området. Sportmarket har hand om försäljningen av Al Merrick i Sverige, antagligen även Lost. Snacka med Roger. Fast jag skulle nog satsa på Sharkboy om han gör det fortfarande, skitnöjd med den bräda jag beställde genom honom. Han har koll.

Logga in för att svara
#29948 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Ojojojojojojojojojojoj. Snacka om att de är bra på att sälja in sina brädor i den där lilla textrutan intill.....Fan vad äckligt!

Logga in för att svara
#31073 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

per på oneoff
graphgraph

Hej.

Det är vi på Oneoff som tar in Lost i Sverige, både kläder och brädor. Brädor finns i sthlm på våra egna butiker.

Vill ni att er lokala butik ska sälja så får ni be dem att kontakta mig!

/per

Logga in för att svara
#31076 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Inte så blyga priser på dom heller!

Vem cashar 7000:-?

Logga in för att svara
#31095 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

per på oneoff
graphgraph

Vi ska kolla lite på det med priset, lovar

Logga in för att svara
#31096 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

per på oneoff skrev:

Mmm... Det blir nog bäst för oss alla det ....

This message has been brought to you by BOS.

BOS, improving the lives of Swedish Surfers since 2007

Logga in för att svara
#31100 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

sverre skrev:
per på oneoff skrev:

Mmm... Det blir nog bäst för oss alla det ....

härligt nu börjar det likna nåt! jag var inne på one off och kollade på lost brädorna dom är sjukt fina faktist och jag blev riktigt sugen på att skaffa en! den där med typ grön målning eller den där thrustern mem lite rundare nose! eller vad det var!

Logga in för att svara
#31107 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

jag tänkte köpa en RNF fish från lost. efter som jag inte ville ha någon grafik på den så fixade Sharkboy en Cream fish från portugal. Samma mått och samma shape, killen som gjorde min bräda har tidigare shapat åt lost i många år. fick den med fenor och leach för runt 5000:- custom till mig.
kan varmt rekomendera Sharkboys kunskaper vad gäller brädor. jag hade garanterat köpt en större bräda om jag valt helt själv. Nu fick jag en bräda som jag är mycket mycket nöjd med. kompleterar de jag har från tidigare mycket bra. Testa att leka runt med olika fenor också. kör två stora typ FCS AM på sidorna och en liten M3 i mitten.

Logga in för att svara
#31111 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

coolt!

blir sugen på att köpa en ny bräda nu, tänk dig dom som bara får brädor gratis t ex kolohe andino 16 år han får hur många brädor som hälst!

fast egentligen borde vi svenskar köpa NORD brädor!

BOS, improving the lives of Swedish Surfers since 2007;)

Logga in för att svara
#31112 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

per på oneoff skrev:

One off borde ha en online butik!

Logga in för att svara
#31117 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

viktor m skrev:
per på oneoff skrev:

One off borde ha en online butik!

Viktor m, alla inlägg du skriver är inte per automatik BOS meddelanden. Hold your horses young man.

Logga in för att svara
#31137 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

KayP skrev:
Inte så blyga priser på dom heller!

Vem cashar 7000:-?

Gonna be hard to move those ...lost boards at 7000:- a pop, a standard short board in europe goes for around 450 euro to 550 euro. 7000 :- is around 750 euro you can get a tuflite (tl2) or even a firewire delivery from inside the eu so no moms for around 600-650 euro. No doubt those ...lost boards are coming from the pukas factory in spain. 5000:- to 5500:- with a spray would be more reasonable, depends on which FCS fins come standard with the board.

Logga in för att svara
#31138 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ang det Lee skriver om

De där epoxy versionerna, Tuflight och Firewire. Hur är de egentligen? De flyter ju flera gånger bättre än en Poly. Men är de inte väldigt stela?

Logga in för att svara
#31143 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

It is a personal thing. This is like a religous thing amongst surfers.
I am old school so I like the Poly boards, checked out the first tuflites and didn't like the feel of them much. I have ordered custom boards all of my life from the same shaper/shapersand after surfing a board I would take it back, tell him what I liked and didn't like and get a new one.
It was great being able to talk to the actually shaper in person and even better if you had surfed with him so he knew of your abilities so he could make a board to suit you. Ah the search for the magic board.

The advantage of the Prefabricated board is that you are ordering something that works and is consistent. More and More pro surfers are surfing Tuflights/Firewires (taj surf these 100% of the time in comps, ok he gets paid to do so) but more shapers are getting on the parabolic stringer
bandwagon (check out hayden shapes from Oz with there fibreflex) more pros are starting to use them in comps. I know people who surf only tuflites and love em I also know people who hate them.

...lost have there own version of tuflite that they do in the pukas factory called flexlite.

Logga in för att svara
#31308 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

per på oneoff
graphgraph

Lite nya priser på Lost brädorna, gäller alltså Oneoff butikerna i STHLM! Gå in och kika vad som finns...

3-fenad 4995.- (grafik +500.-)

4-fenad 5195.- (grafik +500.-)

Logga in för att svara
#31309 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Lee skrev:
It is a personal thing. This is like a religous thing amongst surfers.
I am old school so I like the Poly boards, checked out the first tuflites and didn't like the feel of them much. I have ordered custom boards all of my life from the same shaper/shapersand after surfing a board I would take it back, tell him what I liked and didn't like and get a new one.
It was great being able to talk to the actually shaper in person and even better if you had surfed with him so he knew of your abilities so he could make a board to suit you. Ah the search for the magic board.

The advantage of the Prefabricated board is that you are ordering something that works and is consistent. More and More pro surfers are surfing Tuflights/Firewires (taj surf these 100% of the time in comps, ok he gets paid to do so) but more shapers are getting on the parabolic stringer
bandwagon (check out hayden shapes from Oz with there fibreflex) more pros are starting to use them in comps. I know people who surf only tuflites and love em I also know people who hate them.

...lost have there own version of tuflite that they do in the pukas factory called flexlite.

I think You're wrong about the flexlite boards Lee. Im pretty much sure they are made in a factory in Vietnam.

Logga in för att svara
#31310 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

per på oneoff skrev:
Lite nya priser på Lost brädorna, gäller alltså Oneoff butikerna i STHLM! Gå in och kika vad som finns...

Grymt bra med konsumentmakt! Bra att ni sänkte priserna, ni säljer garanterat fler brädor nu!

Logga in för att svara
#31313 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Ja, hoppas ni säljer bra och plockar in lite fler märken så småningom om utrymme finns. När det prismässigt inte lönar sig att importera själv, då ligger priset helt rätt.

Lite mer surf i klädkollektionen oxå så kommer jag hänga där ofta under våren

Logga in för att svara
#31317 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

nice ...
när jag stod i affären och kollade på dom och tänkte 7000 kr. för den här brädan kan jag nog inte spara till men nu går det !! hahahah jag ska ta mig fan köpa en med grafik! nice oneoff bra gjort!

Logga in för att svara
#31318 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

ErikG skrev:

I think You're wrong about the flexlite boards Lee. Im pretty much sure they are made in a factory in Vietnam.

yeah u are right flexlite is mayhems answer to tuflite and offers the technology to a number of surfers. I heard they where gonna start making flexlite in europe also. Firewire has factories in both Australia and America at the moment. Soon gonna change the balsa strings to carbon fibre for more consistent flex charactericstics.

Erik can you post a picture of your Pavel? We need to surf on öland soon.

Logga in för att svara
#31319 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

per på oneoff skrev:

cool

Logga in för att svara
#31321 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Lee skrev:
ErikG skrev:

yeah u are right flexlite is mayhems answer to tuflite and offers the technology to a number of surfers. I heard they where gonna start making flexlite in europe also. Firewire has factories in both Australia and America at the moment. Soon gonna change the balsa strings to carbon fibre for more consistent flex charactericstics.

Erik can you post a picture of your Pavel? We need to surf on öland soon.

Yeah I need a good Öland surfsession too...The pavel is sleeping...

Logga in för att svara
#31322 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Johan skrev:
per på oneoff skrev:

Grymt bra med konsumentmakt! Bra att ni sänkte priserna, ni säljer garanterat fler brädor nu!

Bra Johan!!! Jag förstår att du i BOS anda har varit där och pratat lite bara...

Bra jobb Johan!

Logga in för att svara
#31337 Svar: Craving för ny quiver? 17 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

alex el gordo skrev:
Ang det Lee skriver om
De där epoxy versionerna, Tuflight och Firewire. Hur är de egentligen? De flyter ju flera gånger bättre än en Poly. Men är de inte väldigt stela?

Taj bytte förra säsongen från Webber poly (kanske var SLX) till Firewire shapad av Nev. Den fördel han såg att brädorna kunde fortfarande vara lika tunna och lätta, men de höll att tävla och frisurfa på, han klarade sig med två brädor, istället för ett gäng, och det skiljer bara tiondels milimeter mellan två likadana brädor, eftersom tekniken är så förfinad.

Fördelen med Tuflite är väl den lite bättre flytkraften, för oss med tjocka våtdräkter och mindre salt i vattnet. Den största är väl att den håller bra mycket längre. Nackdelen är väl just att den blir stum och inte är så skön att köra när det är stökiga face. Går man däremot upp på longboard, så kan du få grymt fin flex i dem.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!