Facebook data

1
British Airways
#29837 British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

ere nån som sitter på info ang deras förbud mot surfbrädor. jag läser på nätet om folk som jobbar åt dom som säger att man kan ta med surfingbrädan och bara vara väldigt vänlig när man checkar in.

Logga in för att svara
#29839 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

hade en av flighterna hem från dominikanska bokad med ba och det var bara att byta flighten till ett annat sa resebyrån för de tar absolut inte med. skulle inte chansa om du träffar på en som säger bestämt nej. att skicka brädorna kostar apmycket.

Logga in för att svara
#29867 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

ollyandersson
graphgraph

kom precis hem från bali o vi va tvungna att skicka hem brädorna för att ba sa definitivt nej! kan inte ens betala för dom längre! sjukt som fan! alla surfare borde bojkotta ba!

Logga in för att svara
#29869 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Link to the Customer Relations Page:

www.britishairways.com/travel/custrelform/public/sv_se

Logga in för att svara
#29875 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

ollyandersson skrev:
kom precis hem från bali o vi va tvungna att skicka hem brädorna för att ba sa definitivt nej! kan inte ens betala för dom längre! sjukt som fan! alla surfare borde bojkotta ba!

shit man. låter inte grejt direkt.

jag har redan börjat min bojkott, ändrade flighter idag och funderar på att trycka upp en tröja med "Jag onanerar hellre med rakblad än flyger med British Airways!" när jag flyger också och ställa mig framför deras disk med knuten näve och skrika finska könsord.

Logga in för att svara
#29877 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

när jag flyger också och ställa mig framför deras disk med knuten näve och skrika finska könsord.

I can film that and put it up on youtube! - when you gunna be there next time?

Logga in för att svara
#29887 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

ollyandersson skrev:

Att man inte kan få med brädorna har AUTOMATISKT gjort BA bojkottad från min del..hur kan man resa utan brädan??????????????????????????????????????????????

Logga in för att svara
#29889 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

RATMAN skrev:
ollyandersson skrev:

Att man inte kan få med brädorna har AUTOMATISKT gjort BA bojkottad från min del..hur kan man resa utan brädan??????????????????????????????????????????????

mjo resan blir ju ganska värdelös om man ska resa me brädor annars
men som min danske vän sa, de e surfarna själva som åstadkommit detta genom att gnälla på pajjad brädor utan direkta bevis på dvs osv. för att få ut stålar...för mycke tjafs helt enkelt, ja hade nog gjort samma sak om ja varit BA om alla kommit å gnällt på dings då vissa surfare inte vet hur man ska slå in en bräda rätt.
nu kan de dock ske att saker penetrerar genom boardbagen, har själv varit med om det men va ska man bevisa när man inte fotograferat brädan på flygplatsen innan man skicka iväg den?
men men bara å boka me annat så gåre väl bra

Logga in för att svara
#29890 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

freddan skrev:
RATMAN skrev:
ollyandersson skrev:

mjo resan blir ju ganska värdelös om man ska resa me brädor annars
men som min danske vän sa, de e surfarna själva som åstadkommit detta genom att gnälla på pajjad brädor utan direkta bevis på dvs osv. för att få ut stålar...för mycke tjafs helt enkelt, ja hade nog gjort samma sak om ja varit BA om alla kommit å gnällt på dings då vissa surfare inte vet hur man ska slå in en bräda rätt.
nu kan de dock ske att saker penetrerar genom boardbagen, har själv varit med om det men va ska man bevisa när man inte fotograferat brädan på flygplatsen innan man skicka iväg den?
men men bara å boka me annat så gåre väl bra

very true, I have seen way too many attempts to claim for repairs, new board, whatever on boards that should have been packed better. One guy wanted a new board because his FCS fin had broken when he hadn't bothered to take them out!!! I said no to many when I worked at the shop out of principle even though we would have sold more boards!

BUT, a surfboard ban is kind of stupid if you ask me, they should just have an agreement where it goes at your own risk unless you can prove that it was intentional! I just got my boardbag back with a size 48 bootprint on it, that wasn't careful, but luckily I was..I did pack the board in bubblewrap, cardboard and in a 10mm padded travel bag. I have all my board with single 4oz deck and bottom and have yet to get a ding via airtravel (easily 50+ transocean flights)

...knocking on wood:whistle:

Logga in för att svara
#29891 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

in all my years of plane travel I've only had 1 cracked fin and the tip of the nose of one surfboard broken off 2cms from the tip..because i hava packed them really well just like you said sharky

Logga in för att svara
#29931 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

ett annat sätt att lösa hela grejen skulle vara att om man ska flyga B.A med exempelvis en surfbräda så får man ladda hem en blanket via deras hemsida där man fyller i att man ansvarar för brädan själv då tror jag folk skulle lägga en kvart extra på att slå in den schysst för att förhindra dingar. sen kan det ju självklart blir så att dom som lassar B.A:s bagage vet om detta och börjar misshandla grejern rejält bara för att dom vet att resenärerna är ansvariga men det är en annan tråd.

en tanke, kanske inte en bra sådan men dock en tanke!

Logga in för att svara
#30039 Svar: British Airways 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

naa, BA var inge nice!! Nar kommer herr K?

Logga in för att svara
#46306 Svar: British Airways 16 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Är de fortfarande ban på BA?

Logga in för att svara
#46309 Svar: British Airways 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

ja de är det. men jag fick inte med min bräda ner till sydafrika däremot fich jag med en bräda hem. detta var i nov 07 men de var bara månaden efter de tagit beslutet. kanske för att jag bokat biljett innan.. hur som helst. när jag kom hem var det truckspår(!!!!) över nosen...ett svart spår efter hjul modell truck eller sån där cp truck dom kör väskor med. hade också packat in brädan i 30m bubbelplast och kartong. med tårar i ögonen packade jag upp brädan som fakiskt inte hade större skada en en spricka på undersidan av nosen... enkelt lagat.

hade inte chansat. på ba.

akta er också för iberia. de skulle ha 540 dollar från miami till madrid...enkel resa...! otroligt otrevlig människa jag snackede med då. you can always leave it... var de enda han sa och skrattade. fick tag i chefen och visade papper och dokument där de stod att det "bara" kostade 110 dollar. fick ner det till 240 vilket är sjukt mycke. men tänkte göra allt för att inte idioten bakom disken skulle få ny bräda.

betala i förskott om de går och ha dokumentation samt namn och nr till den du bokade hos. enklast då.

Logga in för att svara
#46320 Svar: British Airways 16 år, 6 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

När man flyger med BA måsta man ju via London, det är däri problemet ligger. Underbetalde baggage lastare som inte bryr sig ett smack, med en "bloke attityd", det är engelska flygplatsers varumärke. Fick min bräda rejält dingad när vi flög hem från CR för nått år sedan. Trots att jag packade om den ordentligt i Miami, innan den sista flighten via London hem till Stockholm. Men man får skylla sig själv, jag blev varnad för BA innan jag åkte av kompisar. Var glad att inte BA tar din bräda, ersättningen man fick utav dem var nåt jävla trams Xkr/godsets vikt i kg, om jag inte minns fel. Så om du inte har en bräda gjord av flyttande betong, lämna ögonstenen hemma, eller flyg med nåt annat bolag.

Ps...det var hjulavtryck på min bordbag också...fattar fortfarande inte hur det kan va en olyckshändelse...

Det har varit fler klagomål här inne på BA`s brädpolicy, om jag inte minns fel.

Logga in för att svara
#46323 Svar: British Airways 16 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Sidospår men matnyttigt? ... Det är ett litet jungle vad gäller Freight and Bagage Policies. Apollo och Ving t.ex. anlitar flera olika bolag och på deras infosidor står det en sak och på själva flybolagets infosida står det nåt annat. På Apollo t.ex. står det att surfingbräda kostar 800:- och det ska du betala vid bookningen. FEL!! Går du till Tomas Cook - flybolaget - står det särskilt att Surfingbräda 300:- Vindsurfingbräda 800:- ska anmälas MEN betalas på planet i samband med beställda varor!! Man får en bekräftelse om detta vid bekräftelse av betald biljett.

Logga in för att svara
#46405 Svar: British Airways 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Fattar inte grejen, Ryan kör med waiver man skriver under, där går det inte att claima något, funkar skitfint, åkte på en ding dock, men inget allvarligt. Tycker mer problemet är priset för att ta med brädan. Att flyga ett hopp i europa vidare ut i världen sen kostar ordentligt med pengar...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!