Facebook data

1
Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S
#29946 Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Kolla in den här videonoch på 28 secunden så går snubbens bräda av skit lätt! konstigt!

www.surfeuropemag.com/videos/video_teasers/video-of-dane-reynolds-in-france

Logga in för att svara
#29960 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

balt

Logga in för att svara
#29976 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

ojsan sorry att jag skrev lett i stället för lätt!!

///viktor m

Logga in för att svara
#29977 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett 17 år, 4 månader sen Stoke: 2

Nanuq
graphgraph

He probably already buckled it and when he kicked down for the air, it couldn't hold together anymore.

Logga in för att svara
#29980 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Tyckte det fanns mycket annat att förundras över i videon...

Shit vad han rippade

Logga in för att svara
#29984 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

jepp ha rippade!! ä

men jag tängte och undrade varför den gick sönder så lätt!! me han kör ju både goofy och reguler....udda killle!!

Logga in för att svara
#30006 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett 17 år, 4 månader sen Stoke: 2

Nanuq
graphgraph

viktor m skrev:
jepp ha rippade!! ä

men jag tängte och undrade varför den gick sönder så lätt!! me han kör ju både goofy och reguler....udda killle!!

See, it can happen like this, he takes off on the wave, and eats it, the board hits the bottom or he landed on it going over the falls and the board breaks but not all the way through. It's really flimsy at this time. Then he takes off and when he "ollies" to catch air, the force he put down on the tail breaks the board and the wind pushing up against the board while he's in the air, splits it. That could very well be a good explanation on how that can happen.

Logga in för att svara
#30015 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

viktor m skrev:
ojsan sorry att jag skrev lett i stället för lätt!!

///viktor m

Logga in för att svara
#30023 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

okej nanuq!!!

Logga in för att svara
#30050 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

han rippar! kolla in hans film om ni inte sett den, first chapter, sjuk surfing. kanske inte den roligaste filmen jag sett men killen är galet bra!

Logga in för att svara
#30374 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: 4

Nick
graphgraph

dane reynolds är grymB)
han gör några riktigt sjuka manövrar i first chapter,, helt klart sevärd!!

Logga in för att svara
#30521 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Nanuq gav en rimlig förklaring till det inträffade. För att göra det hela lite mer lättförståeligt så tänkte jag komma med några liknelser:

Har det någonsin hänt dig att du tappat ett knäckebröd på golvet och tagit upp det igen. Eventuellt tappat knäcket på tallriken kan vi säga. Sen när du tar upp det ser det helt ut men när du ska bita av en bit så lossnar det i en annan del!!!

Iblant om man slarvar med renspolning av isbitstillverkningsboxar och häller på nytt vatten över gammla spillror av is så fryses det till bitar, MEN sen splittras bitarna i vätskan i glaset, det var SPÄNNINGAR i biten!!!

Logga in för att svara
#30522 Svar: Hur kan en bräda gå sönder så här lett ?? :S 17 år, 4 månader sen Stoke: 0

J:son
graphgraph

Om jag inte misstar mig så är det en "Al Merrick" han surfar, ett riktigt knäckebröd alltså.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!