|
#3006 |
Fuerteventura, Bilder m.m. 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 24 |
|
Lagt upp lite bilder från de sista 3 åren jag bodde på Fuerte... Om det e någon som e sugen på att dra dit så hänka gärna på i mitten av Januari.. Antagligen den 9de o en vecka framåt...!!!!
Saknar den jävla ön !!! Problemet med Fuerte är man man tröttnar som fan efter 8 månader o drar någon annan stans.. men sedan tar det 1 vecka så är man tillbaks.. Det e svårt att slita sig..
Limpan!! När drar du ner??
MVH: Swingkid
|
|
|
|
|
#3008 |
Svar: Fuerteventura, Bilder m.m. 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 1 |
|
vet inte ännu...antingen NU;) eller så DIREKT efter nyårsfirandet i Åre....
|
|
|
|
|
#3019 |
Stoke: 0 |
|
Swingkid har mailat dit två gånger!! ( henningsandstrom@gmail.com) som det ser ut nu drar jag dit i januari och stannar typ en månad (ej bokat något). Behöver verkligen tips om boende med kök!!! Delar gärna boende med någon /några
|
|
|
|
|
#3024 |
|
Ring till Where abouts ( internet cafe ) som ligger inne i Hoplaco Apartments o fråga efter lägenheter där... Hoplaco ligger mitt i stan precis vid vattnet och har helt ok lägenhetr att bo i. Fråga ang priser på hoplaco..
Hälsa massa från Johan ( the Swedish surfer ) o säg till dom att jag kommer i Januari.. Be o få snacka med John eller Paul.
Lycka till
nummret är: 0034928535418
mvh: Swingkid
|
|
|
|
|
#3025 |
|
|
|
|
|
#3042 |
|
Haloj! Undrar lite hur det är där nere på vinter.
Jag och tjejen tänkte röra oss söderut men vet inte riktigt var. Har hört att Fuerteventura är ett bra ställe för surfing. Om man inte har mycket pengar hur är det med billigt boende och jobb!? Är det svårt att få jobb. Jag är utbildad kock och tjejen bartender.
|
|
|
|
|
#3049 |
|
Jadu.. Vet inte vad som har skett eller hur det är nu, men i våras var det fan omöjligt att få sig ett jobb.. Det har fungerat alla andra år.. Men om du är kock o hon e barttender så skall det inte vara några problem.. Boende kan ni fixa för ca 400euros i månaden för en inredd tvåa med el o vatten m.m.
Surfet är bäst mellan oktober till Mars.. Men för nybörjare så är det bra året runt.
|
|
|
|
|
#3085 |
|
Låter riktigt biligt med boend! hur är det med det med mat, öl och annat man behöver. Behöver man bil på ön eller går det bra med bussar? Har begränsad budget,men är så less på sverige så jag vill komma bort där man kan leva livet(billigt)
Man bugar för svaren!
|
|
|
|
|
#3255 |
Stoke: 2 |
nic
|
Swingkid skrev:
Surfet är bäst mellan oktober till Mars.. Men för nybörjare så är det bra året runt.
Var är bästa nybörjarbreaken? Tjejen ska med & kommer vilja prova lite... När jag var på Fuerte förra året verkade surfskolorna bara åka till cotillo & det kändes verkligen inte nybörjarvänligt!? Men det kanske bara var för att det var litet & tex rocky point inte ens bröt. Eller?
(Har bokat nu & åker om en dryg vecka =)
|
|
|
|
|
#3278 |
|
Nej Cotillo e inte direkt bra nybörjar ställe.. tunga closeouts med mkt vatten... Rocky point fungerar bra som nybörjar ställe ( använd skor ).. Men bäst är nog i Huvudstaden Puerto del rosarios strand playa blanca eller las dunas som ligger lite uranför corralejo till vänster om RIU hotellen.. Hamnen har också en bra nybörjar våg.. inte main peaken utan den som bryter till vänster om vänstern...
lycka till...
Ta en tur på Baren Tattooz and booze och hälsa sacha o dom andra i baren för mig... Billigast öl o sprit, knappt några turister och bäst musik
|
|
|
|
|
#3283 |
|
Tack för infon här och i min gran canariatråd!!
Lutar åt att det blir fuerte iaf, verkar va en trevligare ö med bättre surf!
|
|
|
|
|
#3284 |
Stoke: 1 |
|
Och om ni ändå är där så ska ni absolut in på fd. OINK bar, brevid tattos &booze(swingens hak), men nu heter den KISS KISS BANG BANG!! Hälsa Danny från "the swedish bisquit" och ni kommer att dränkas i Jäger!!!!!! Gamla homies till mig som är ruggigt softa gubbar!
Over and out, salut and shout!!!!
|
|
|
|
|
#3321 |
Stoke: 2 |
nic
|
perfekt, tack för tipsen! you da man!
|
|
|
|
|
#5554 |
Svar: Fuerteventura, Bilder m.m. 18 år, 4 månader sen |
|
Hittade den här på sidan swingkid rekommenderade
PRIVATE PROPERTY TO LET
Property for Rent
2 bedroom apartment in El Cotillo for short or long term rent available. €500 a month including bills
Call Sarah on 666064724
Jag kommer ev vara nere 8-22 Jan o är intresserad av att dela boende och bil.
|
|
|
|
|