|
#30294 |
Kolla på det här!! 17 år, 2 månader sen |
Stoke: 68 |
|
Ser om ni är värda en plats på WCT'n !!!
www.aspworldtour.com/quikpro/
kolla på första dagens surfing i videos under rubriken..... Day: 1 Web Highlights - Straight from the live feed.
en annan dimension !!!!
|
|
|
|
|
#30305 |
Svar: Kolla på det här!! 17 år, 2 månader sen |
Stoke: 6 |
|
Helt sjukt! Kan bli ett galet år!
|
|
|
|
|
#30398 |
Stoke: 68 |
|
9.15 at home and still waiting for the update on whether it's on today............... 
|
|
|
|
|
#30405 |
Stoke: 1 |
|
Kolla in Dane.......killen är ju helt störd!!!!!!!!!!
Nu sitter man ju bara å väntar på att de drar igång quikpro så att man har nått att göra tills man samlat ihop lite styrka å motivation för en eftermiddags session....solsken, glas, 1-1.5 gubbe å spf 30 ....life's gooooood! Om inte den förbannade sjöbrisen sätter igång... 
|
|
|
|
|
#30408 |
Keno
|
Jobbit det låter Pelle, sjöbris..... 
|
|
|
|
|
#30418 |
Stoke: 11 |
|
grymt dåligt att dom inte visar det på tv! 
|
|
|
|
|
#30462 |
|
Keno skrev:
Jobbit det låter Pelle, sjöbris.....
Visst faan är det!!!! Började fläkta lite lätt idag igen efter 2,5 timmars sörf så det var ju bara till att paddla in med en gång. Nån måtta får det ju vara
Är inte du på sörfsemester?
|
|
|
|
|
#30762 |
Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen |
Keno
|
Va på sörfsemester, Ericera Portugal, grymt bra vecka med 5-10 fot swell och lätt offshore varje dag, kul som fan.... 
|
|
|
|
|
#30780 |
Stoke: 8 |
Craig
|
Quiky comp gunna cook. I´m starvin
|
|
|
|
|
#30782 |
Stoke: -234 |
|
Keno skrev:
Va på sörfsemester, Ericera Portugal, grymt bra vecka med 5-10 fot swell och lätt offshore varje dag, kul som fan....
10 fot ??
|
|
|
|
|
#30783 |
Willy
|
sverre skrev:
Keno skrev:
10 fot ??
Ja, alltså 20 alnar, eller knappt 7 famnar. Fler frågor gudfadern?
|
|
|
|
|
#30787 |
|
Ja en till...
Fot är en måttenhet som framförallt används i Australien och Hawaii samt USA etc. I dessa länder har man sen barnsben lärt sig mäta vågor i fot. När man talar om fot i vågstorlekssammanhang så pratar man om baksidan enligt min mening. Har aldrig hört någon där prata fot och syftat till facet.
10 fot är alltså ca 3,5 gubbe. Om det var 3,5 gubbe så ok då har jag bara svamlat...

|
|
|
|
|
#30789 |
Keno
|
syftade på storleken på swellet, det som du kan se i en prognos tex, så som på magic seaweed, men men du kan ju mäta dina baksidor......
|
|
|
|
|
#30792 |
|
Keno skrev:
syftade på storleken på swellet, det som du kan se i en prognos tex, så som på magic seaweed, men men du kan ju mäta dina baksidor......
Det är ju mer relevant att mäta VÅGEN man surfar än swellet på magic seaweed om man ÄR PÅ PLATS och surfar VÅGEN. Eller ? 
|
|
|
|
|
#30794 |
Keno
|
precis, så varför då mäta baksidan, är det den du brukar surfa mest eller? 
|
|
|
|
|
#30796 |
|
SUCK...
Gudfadern har inte tid med det här... Det är så mycket annat som måste fixas...
Själv föredrar jag att alltid mäta framsidan av vågen, och det genom jämförelsemått ex. huvudhögt etc.
Det är för det första givet att man mäter den faktiska vågen när man är på plats och surfar den, det måste man anta är så självklart att swellmått på nätet inte är det första man tänker på.
Så när du skrev 10 fot antog jag att du menade framsidan eftersom det är väldigt stort annars. OCH DÅ MÅSTE GUDFADERN BRYTA IN. VI HAR ETT ANSVAR FÖR KORREKTA MÅTTBESTÄMELSER INFÖR DEN KOMMANDE GENERATIONEN!
Det jag menar är att du raljerade över att jag syftade till baksidan när du själv syftade till magic seaweed vilket är ännu värre! Själv syftade jag inte till att man SKALL mäta baksidan men om man mäter i fot är det i princip alltid baksidan som gäller om inget annat anges!

|
|
|
|
|
#30797 |
Willy
|
Jag kom hem från Portugal förra veckan och det var förvirrande.
Början på veckan var det 1,5 meter enligt magicseaweed och windguru. Setvågorna var på över tre meter.
Slutet på veckan var det 2,5 meter enligt magicseaweed och windguru. Setvågorna nådde knappt två meter.
För er surfnördar därute var vågperioden 14-15 sek VNV i båda fallen och samma surfspot. Förklara det ni!
|
|
|
|
|
#30798 |
Stoke: 2 |
|
Willy skrev:
Jag kom hem från Portugal förra veckan och det var förvirrande.
Början på veckan var det 1,5 meter enligt magicseaweed och windguru. Setvågorna var på över tre meter.
Slutet på veckan var det 2,5 meter enligt magicseaweed och windguru. Setvågorna nådde knappt två meter.
För er surfnördar därute var vågperioden 14-15 sek VNV i båda fallen och samma surfspot. Förklara det ni!
Allt var bara en dröm?
Sitter även och funderar på om du i början av veckan drabbades av ett sett med sk Freak waves! 
|
|
|
|
|
#30825 |
Stoke: 49 |
|
Här hade vi 8-10 fots nordsvall 15sec häromdagen och det blev väl tripple over head som mest på north shore. OK, Peahi (Jaws) bröt på Maui så det var kanske lite mer. Nu snarare 2, 3 fot och de spots som tar mest har väl en bit över gubbe, enstaka set med dubbel kanske även idag... om det nya bättre systemet inte börja pumpa in med längre typ 20sec intervall !!!!! /JB
|
|
|
|
|
#30843 |
|
Blaser det lika mycket pa Maui som har pa Oahu??????? 
|
|
|
|
|
#30854 |
Stoke: 49 |
|
Det har brallat pung i två dagar. Blev vågsegling i över dubbelgubbe - riktigt radikalt. Jag hade nästan glömt hur kul vågsegling är i perfekta förhållanden - men nu svär jag väl i kyrkan...
I morrn ska det lugna sig och det ligger garanterat svall kvar. Tidig morgonsurf. Fasen idag eftermiddag var det stort!
/JB
|
|
|
|
|
#30861 |
|
Ah dra at helv....
Har blaser det inte mycket...fast det var nan stackare uta pa DiamondHead a guppade idag..men det sag inte sa jakla kul ut.
Have fun in he sun 
|
|
|
|
|