Facebook data

1
Kolla på det här!!
#30294 Kolla på det här!! 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Ser om ni är värda en plats på WCT'n !!!

www.aspworldtour.com/quikpro/

kolla på första dagens surfing i videos under rubriken..... Day: 1 Web Highlights - Straight from the live feed.

en annan dimension !!!!

Logga in för att svara
#30305 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 2 månader sen Stoke: 6

schlook
graphgraph
Donerat Guld

Helt sjukt! Kan bli ett galet år!

Logga in för att svara
#30398 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

9.15 at home and still waiting for the update on whether it's on today...............

Logga in för att svara
#30405 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Kolla in Dane.......killen är ju helt störd!!!!!!!!!!

Nu sitter man ju bara å väntar på att de drar igång quikpro så att man har nått att göra tills man samlat ihop lite styrka å motivation för en eftermiddags session....solsken, glas, 1-1.5 gubbe å spf 30 ....life's gooooood! Om inte den förbannade sjöbrisen sätter igång...

Logga in för att svara
#30408 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

Keno
graphgraph

Jobbit det låter Pelle, sjöbris.....

Logga in för att svara
#30418 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

grymt dåligt att dom inte visar det på tv!

Logga in för att svara
#30462 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Keno skrev:
Jobbit det låter Pelle, sjöbris.....

Visst faan är det!!!! Började fläkta lite lätt idag igen efter 2,5 timmars sörf så det var ju bara till att paddla in med en gång. Nån måtta får det ju vara

Är inte du på sörfsemester?

Logga in för att svara
#30762 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

Keno
graphgraph

Va på sörfsemester, Ericera Portugal, grymt bra vecka med 5-10 fot swell och lätt offshore varje dag, kul som fan....

Logga in för att svara
#30780 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Quiky comp gunna cook. I´m starvin

Logga in för att svara
#30782 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Keno skrev:
Va på sörfsemester, Ericera Portugal, grymt bra vecka med 5-10 fot swell och lätt offshore varje dag, kul som fan....

10 fot ??

Logga in för att svara
#30783 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

sverre skrev:
Keno skrev:

10 fot ??

Ja, alltså 20 alnar, eller knappt 7 famnar. Fler frågor gudfadern?

Logga in för att svara
#30787 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Ja en till...

Fot är en måttenhet som framförallt används i Australien och Hawaii samt USA etc. I dessa länder har man sen barnsben lärt sig mäta vågor i fot. När man talar om fot i vågstorlekssammanhang så pratar man om baksidan enligt min mening. Har aldrig hört någon där prata fot och syftat till facet.
10 fot är alltså ca 3,5 gubbe. Om det var 3,5 gubbe så ok då har jag bara svamlat...

Logga in för att svara
#30789 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

Keno
graphgraph

syftade på storleken på swellet, det som du kan se i en prognos tex, så som på magic seaweed, men men du kan ju mäta dina baksidor......

Logga in för att svara
#30792 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Keno skrev:
syftade på storleken på swellet, det som du kan se i en prognos tex, så som på magic seaweed, men men du kan ju mäta dina baksidor......

Det är ju mer relevant att mäta VÅGEN man surfar än swellet på magic seaweed om man ÄR PÅ PLATS och surfar VÅGEN. Eller ?

Logga in för att svara
#30794 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

Keno
graphgraph

precis, så varför då mäta baksidan, är det den du brukar surfa mest eller?

Logga in för att svara
#30796 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

SUCK...
Gudfadern har inte tid med det här... Det är så mycket annat som måste fixas...

Själv föredrar jag att alltid mäta framsidan av vågen, och det genom jämförelsemått ex. huvudhögt etc.

Det är för det första givet att man mäter den faktiska vågen när man är på plats och surfar den, det måste man anta är så självklart att swellmått på nätet inte är det första man tänker på.

Så när du skrev 10 fot antog jag att du menade framsidan eftersom det är väldigt stort annars. OCH DÅ MÅSTE GUDFADERN BRYTA IN. VI HAR ETT ANSVAR FÖR KORREKTA MÅTTBESTÄMELSER INFÖR DEN KOMMANDE GENERATIONEN!

Det jag menar är att du raljerade över att jag syftade till baksidan när du själv syftade till magic seaweed vilket är ännu värre! Själv syftade jag inte till att man SKALL mäta baksidan men om man mäter i fot är det i princip alltid baksidan som gäller om inget annat anges!

Logga in för att svara
#30797 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jag kom hem från Portugal förra veckan och det var förvirrande.

Början på veckan var det 1,5 meter enligt magicseaweed och windguru. Setvågorna var på över tre meter.

Slutet på veckan var det 2,5 meter enligt magicseaweed och windguru. Setvågorna nådde knappt två meter.

För er surfnördar därute var vågperioden 14-15 sek VNV i båda fallen och samma surfspot. Förklara det ni!

Logga in för att svara
#30798 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Willy skrev:
Jag kom hem från Portugal förra veckan och det var förvirrande.

Början på veckan var det 1,5 meter enligt magicseaweed och windguru. Setvågorna var på över tre meter.

Slutet på veckan var det 2,5 meter enligt magicseaweed och windguru. Setvågorna nådde knappt två meter.

För er surfnördar därute var vågperioden 14-15 sek VNV i båda fallen och samma surfspot. Förklara det ni!

Allt var bara en dröm?

Sitter även och funderar på om du i början av veckan drabbades av ett sett med sk Freak waves!

Logga in för att svara
#30825 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Här hade vi 8-10 fots nordsvall 15sec häromdagen och det blev väl tripple over head som mest på north shore. OK, Peahi (Jaws) bröt på Maui så det var kanske lite mer. Nu snarare 2, 3 fot och de spots som tar mest har väl en bit över gubbe, enstaka set med dubbel kanske även idag... om det nya bättre systemet inte börja pumpa in med längre typ 20sec intervall !!!!! /JB

Logga in för att svara
#30843 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Blaser det lika mycket pa Maui som har pa Oahu???????

Logga in för att svara
#30854 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Det har brallat pung i två dagar. Blev vågsegling i över dubbelgubbe - riktigt radikalt. Jag hade nästan glömt hur kul vågsegling är i perfekta förhållanden - men nu svär jag väl i kyrkan...

I morrn ska det lugna sig och det ligger garanterat svall kvar. Tidig morgonsurf. Fasen idag eftermiddag var det stort!

/JB

Logga in för att svara
#30861 Svar: Kolla på det här!! 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Ah dra at helv....

Har blaser det inte mycket...fast det var nan stackare uta pa DiamondHead a guppade idag..men det sag inte sa jakla kul ut.

Have fun in he sun

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!