Sharkboy skrev i någon tidigare tråd om att när man håller på att utvecklas som surfare behöver man lära sig att hitta vart vågen har mest kraft och att man inte lär sig detta på en bräda med för stor volym. Jag förstår att det finns en poäng med detta.
Jag tror också att det är så att de flesta vågor jag surfar i sverige inte har speciellt mycket kraft överhuvudtaget och jag surfar hellre 20 vågor med en fet bräda än 2 på en mindre. Tror att min surfing utvecklas mer om jag får fler vågor. Sen vill jag inte ha en pråm som inte går att svänga med, och då är frågan om det går att kombinera, finns det en bräda som har båda egenskaper, dvs går att svänga och göra manövrar med, utan att det blir för svårt att plocka vågor, eller jobbigt att surfa för att man sjunker såfort vågen blir för klen.
Men jag vet inte så mycket om det här, det kanske är så att man faktiskt blir en bättre surfare i längden av att ta sina två vågor per session, lära sig att man låg fel på vågen för att farten försvann och brädan sjönk? I så fall borde jag å andra sidan va jävligt grym på att surfa vid det här laget för jag har surfat på en bräda som med min vikt inte är speciellt förlåtande om man är alltför felplacerad. Utomlands går det oftast fint, men i sverige blir det problem.
Hittade en annan som kanske skulle kunna vara ett bra alternativ:
www.surfindustries.com/media/boardReviews/ANACAPA_ASL_boardbible.pdf