Facebook data

1
7S SuperFish ???
#30427 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Tjena! Har sett på många bilder och i vattnet att det är rätt många som kör på 7s superfish. Funderar på att köpa en gammal lite billigt nu när den nya modellen har kommit. Tänkte bara fråga vad ni tycker om den? Är den kul att köra på ? Snabb/ lätt att pumpa fart ? Kul att svänga med? Det ser ju lovande ut att railen inte är lika tjock som brädan i övrigt. Om inte en 7s så har jag funderat på något semifish-aktigt i epoxy. Men det blir betydligt dyrare och jag vet inte ens vart man får tag i det.

Logga in för att svara
#30428 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

7s fishen är en skit bra bräda........

Logga in för att svara
#30429 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Jag är grymt nöjd med min men så är jag ju ingen expert på brädor heller annat än att det är bra volym i den och som du säger, många har en..

Logga in för att svara
#30430 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

heres the 7s

Logga in för att svara
#30432 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Jag har kört fishen i ett par år nu och är fortfarande super nöjd varje gång jag surfar den i sverige.
Den är snabb, lätt och rent estetisk ganska vacker:P
Du kan köra en ganska mycket mindre bräda än vad du normalt hade gjort.
Släng på ett par mindre fenor så är du hemma sen.
Vi har några hemma på backdoor om du vill ha en färsk.
Lycka till!

Logga in för att svara
#30434 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Lars S, kom igen nu. Jag ver att du har åsikter om detta. Vad körde du förut och vad kör du nuförtiden??

Logga in för att svara
#30445 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Willy skrev:
Lars S, kom igen nu. Jag ver att du har åsikter om detta. Vad körde du förut och vad kör du nuförtiden?? å vem FAN är Lars S??

Logga in för att svara
#30449 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 2

Nanuq
graphgraph

RATMAN skrev:

heres the 7s

Damn Ratty! What a great photographer you have! He should be paid a great deal of money for his talent!

Logga in för att svara
#30450 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

hahaha its muuuch better since i photoshopped it hahahaha..

Logga in för att svara
#30453 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Det låter ju bra... Det får väl kanske bli en sådan.

Logga in för att svara
#30498 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Sharkboy skrev i någon tidigare tråd om att när man håller på att utvecklas som surfare behöver man lära sig att hitta vart vågen har mest kraft och att man inte lär sig detta på en bräda med för stor volym. Jag förstår att det finns en poäng med detta.
Jag tror också att det är så att de flesta vågor jag surfar i sverige inte har speciellt mycket kraft överhuvudtaget och jag surfar hellre 20 vågor med en fet bräda än 2 på en mindre. Tror att min surfing utvecklas mer om jag får fler vågor. Sen vill jag inte ha en pråm som inte går att svänga med, och då är frågan om det går att kombinera, finns det en bräda som har båda egenskaper, dvs går att svänga och göra manövrar med, utan att det blir för svårt att plocka vågor, eller jobbigt att surfa för att man sjunker såfort vågen blir för klen.

Men jag vet inte så mycket om det här, det kanske är så att man faktiskt blir en bättre surfare i längden av att ta sina två vågor per session, lära sig att man låg fel på vågen för att farten försvann och brädan sjönk? I så fall borde jag å andra sidan va jävligt grym på att surfa vid det här laget för jag har surfat på en bräda som med min vikt inte är speciellt förlåtande om man är alltför felplacerad. Utomlands går det oftast fint, men i sverige blir det problem.

Hittade en annan som kanske skulle kunna vara ett bra alternativ:
www.surfindustries.com/media/boardReviews/ANACAPA_ASL_boardbible.pdf

Logga in för att svara
#30499 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Gazzer skrev:
Willy skrev:
Lars S, kom igen nu. Jag ver att du har åsikter om detta. Vad körde du förut och vad kör du nuförtiden?? å vem FAN är Lars S??

Gazzer: Det är jag som är Lars. Vem fan är du

Willy: Tyvärr är jag sjukt förkyld och bitter idag så det blir inga fish-teoretiska inlägg. Skall dock försöka kanalisera min bitterhet till framtida dryga inlägg. (5'8'' .... ).

Janosch: Har du vägarna förbi stockholm vid surf så får du gärna provköra min 7S 6'3''a. Ang. anacapas tri fish så har jag stått och klämt på den vid några tillfällen. Tillskillnad från super fishen så är tri fishen mycket mer lik en traditionell short board fast med mer avslappnad rocker och fetare tail (med allt vad detta innebär för paddelegenskaper etc).

Lycka till!

Logga in för att svara
#30500 Svar: 7S SuperFish ??? 17 år, 3 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Jag förstår hur du tänker.
Anacapa Tri-fish är ett kanon bra alternativ.
Jag körde en 6´0 i frankrike hela sommaren och kör en 6´3 i sverige på vintern.
Det är en extremt lätt manövrerad bräda som håller för större och brantare vågor.
Den biter sig fint fast i "fickan på vågen" och genererar snabbt fart.
Finns nog en bild när jag kör 6´0 i mitt galleri.

Ha det!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!