Facebook data

1
Varning!
#3078 Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Gubbar på 30+ bör nog hålla sig till vågor av vatten. I alla fall hålla sig borta från rimfrostiga miniramper. Axeln ur led och inget surf på minst 2 veckor.

Logga in för att svara
#3079 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

gurra
graphgraph

Logga in för att svara
#3081 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Shit mannen, tråkigt!
Jag lider med dig.

Men kanske bra för husfridens skull?...
Och så kan du fördjupa dig i fotandets värld...

Logga in för att svara
#3089 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Vafan vad det jag sa till dig senast i måndags????

Tråkigt. Du får väl blicka tillbax till tisdagens vågor och superveckan.

Logga in för att svara
#3091 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Andres
graphgraph

Dude, Shit! Det var alltså sant. Blev det sjukhuset & sån där grejrunt halsen & ha armen i och sånt?
Marco och jag voltade ju med fyrahjulingen på senaste resan (då när jag fick hjärnskakning) & han drog ur sin axel rejält. Det är viktigt att gå till bra läkare, hans axel ser helt störd ut än idag, typ en lös del som man kan trycka in.
Men ta longen så skjuter vi på dig om det skulle pumpa:cheer:

Logga in för att svara
#3093 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Sitter här med mitella och skriver med vänstern. Jag har varit på akuten fått en rejäl dos morfin, dragit tillbaka axeln i rätt läge och röntgat.
Jag är knäckt, ska ner tll Gbg i morgon och det verkar ju som om Westcoast kan få sig lite böljor i helgen.

Logga in för att svara
#3094 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Trist med axeln, vi kan putta på här nere också, men på västkusten talar vi inte om surf innan det inträffat.

Logga in för att svara
#3096 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

fyller inte 30 förän i januari, men nog drog jag några ligament i mellan nyckelbenet och skulderbladet på träningen idag. Så de blir varken surf eller skidåkning på ett bra tag

Nån som gjort nått liknande, läkaren sa att jag borde bli ok på x antal månader...

Angående axelluxation så har jag opererat båda mina axlar för just de. Se gammal tråd från sufrsverges barndom så får du kanske svar på en del frågor. Styrketräning hjälper! men kanske inte riktigt än....
Hoppas du slipper bli så dålig som jag var! krya på dej.

/Qanik

Logga in för att svara
#3097 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Ledsen Eric, men lite morfin kan vara soft!

Logga in för att svara
#3125 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Qanik skrev:
fyller inte 30 förän i januari, men nog drog jag några ligament i mellan nyckelbenet och skulderbladet på träningen idag. Så de blir varken surf eller skidåkning på ett bra tag

Nån som gjort nått liknande, läkaren sa att jag borde bli ok på x antal månader...

Angående axelluxation så har jag opererat båda mina axlar för just de. Se gammal tråd från sufrsverges barndom så får du kanske svar på en del frågor. Styrketräning hjälper! men kanske inte riktigt än....
Hoppas du slipper bli så dålig som jag var! krya på dej.

/Qanik

Jag har gjort exakt samma sak och har opererat min axel. Om du har typ 1 eller typ 2 av den här skadan behövs ingen operation men i mitt fall hade jag typ 3 då tre ligamenten var helt av och nyckelbenet pekade rakt upp nästan (satt bara fast i bröstbens-ändan). Operationen går ut på att man virar fast nyckelbenet med fiskelina i skuldran och sen vilar i två månader. Jag ser mig själv som helt återställd idag men har ett snyggt ärr längs med nyckelbenet och det pekar fortfarande upp mycket mer än mitt andra. Kolla in www.ski-injury.com/shoulder.htm#acj

Lycka till!

Logga in för att svara
#3144 Svar: Varning! 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

fredtiger
graphgraph

Grym länk Yann, något för den händiga hemmafixaren låter det som!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!