|
#30959 |
Livsmål 17 år, 2 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Jo här kan man skriva om något som är ens livsmål, alltså något man en gång ska göra när pengar och tid och kunnighet för en gångs skull finns på samma gång. Det kan exempelvis vara att surfa Mavericks eller något icke surfrelaterat som att exempelvis, ja vad vet jag..?
Men jag vet vad jag en gång ska göra. Jag gillar propellerflyg. En gång vill jag flyga från Nordkap till Kapstaden med propellerplan! Från kap till kap i ett kapat plan kanske en film kommer heta som handlar om min resa.

|
|
|
|
|
#30962 |
Svar: Livsmål 17 år, 2 månader sen |
Stoke: 11 |
Miche
|
Jag vill verkligen med hjälp av ett jobb få flytta till varmare (surf)breddgrader, om nått år el 4.... är pisstrött på Sverige.
|
|
|
|
|
#30963 |
|
En annan grej jag funderat på är att ( OBS COPYRIGHT! ) rulla mig fram sidledes över Östergötland!

|
|
|
|
|
#30965 |
Stoke: 6 |
|
tuba och komma ut på torö. lätt mitt enda mål i detta liv.
har ofta drömt om att jag "tappat" en tändsticka på torö och alla träd brinner bort. så att offshoren skulle kunna skapa feta tuber.
|
|
|
|
|
#30967 |
Stoke: 11 |
|
vore najjs att bli surfproffs ! 
|
|
|
|
|
#30969 |
Stoke: 33 |
|
Det trevliga ar ju att livsmalen andras hela tiden.
Maste fan satta ett nytt livsmal..
Vad sags om att surfa minst 50 dagar per ar tills man blir 65?
|
|
|
|
|
#30973 |
Stoke: 1 |
|
Att komma till Torö och upptäcka att Plåtis inte redan varit där i 4 timmar!
|
|
|
|
|
#30993 |
Stoke: 4 |
Nick
|
testa towsurfa!!
strandhus utomlands i en soft fiskeby med surf!!
slappt jobb och familia!!
sedan är jag helnöjd
är man lycklig då man jobbar på ett tråkigt jobb och pumpar in cash, lr då man kan leva spartanskt på det man älskar? 
|
|
|
|
|
#31005 |
|
Det där med lycka var en ny infallsvinkel. Jag vill därför förtydliga mig själv lite. Jag tror inte att jag kommer känna mig jättelycklig över att rulla över markerna. Men SEN när jag har gjort det och kan säga att JAG har rullat fram genom Östergötland , ja, då tror jag att jag känner mig lite för mer än de andra på sopförbränningsstationen...

|
|
|
|
|
#31007 |
Stoke: 0 |
Linn
|
Nick skrev:
testa towsurfa!!
sedan är jag helnöjd
är man lycklig då man jobbar på ett tråkigt jobb och pumpar in cash, lr då man kan leva spartanskt på det man älskar?
Well said!
Det senare alternativet låter klart mer lovande:) Så livsmålet får bli att nå dit!
|
|
|
|
|
#31009 |
Stoke: 2 |
|
På kort sikt är det just nu ä att fixa en svensk klassiker, körde öppet spår den 24/2 och nästa grej blir vätternrundan.
På lite längre sikt vill jag satsa på att bara behöva jobba max halva året och kunna göra vad jag vill och umgås med familjen hur mycket som helst utan att för den sakens skull behöva snåla som fan. Det enda som saknas nu är en plan för hur detta ska uppnås, men jag har hört att sätta upp tydliga mål är en början 
|
|
|
|
|
#31013 |
Stoke: 6 |
|
hmm, tuff one,
måste bli att slicka mig på armbågen,
höhöh 
|
|
|
|
|
#31017 |
Stoke: 10 |
|
Mitt mål är att aldrig jobba mer med ett vanligt jobb, har haft ett nu senaste året och imorgon säger jag upp mig och kör 100 % surf och lite till. Det känns grymt skönt...
Den här vintern kan man ju nästan surfa varje dag här på västkusten, så nu är det bara att hoppas att det fortsätter så här ett tag till.
Så ser man såklart fram mot resan till Stadlandet 14 mars, Stavanger över Påsk och sen blir det Stavanger igen 1 maj och så Stadt mitten på maj och sen Frankrike mot slutet på maj och sen blir det halvpermanent boende i Norge över sommaren...
Sen så är det bara att hoppas på att Jacob tycker det blir kul att surfa (beställer hem en liten soft bord till honom nu).
Ha det gott
//Göran
----------------------------------
www.backdoor.se
|
|
|
|
|
#31020 |
|
Sen glömde jag av Lofoten i april, måste bara upp och få se Tom Curren surfa och såklart surfa lite själv. Känns nästan lite som årets höjdpunkt när jag tänker efter. Aldrig varit där och känns som man måste se något nytt varje år...
//Göran
|
|
|
|
|
#31023 |
Yann
|
Hur tar ni er upp till Lofoten?
|
|
|
|
|
#31028 |
|
Backdoor_Goran skrev:
Sen glömde jag av Lofoten i april, måste bara upp och få se Tom Curren surfa och såklart surfa lite själv. Känns nästan lite som årets höjdpunkt när jag tänker efter. Aldrig varit där och känns som man måste se något nytt varje år...
//Göran
YOU ARE GONNA LOVE IT !!!
|
|
|
|
|
#31055 |
|
|
|
|
|
#31060 |
|
Re Göran
Fan vad du ger oss andra magknip  . Tufft att du satsar hårt, Dr L måste ju ha blivit rätt sura när du bailar igen........
Själv är jag fast i ekorrhjulet i alla fall några år till.
Vi hörs och lycka till, vi får mötas upp på en surftripp nästa vinter, det får bli mitt korta livsmål.
|
|
|
|
|
#31065 |
|
Skulle inte vara dumt att säga upp sig (=plan). Frågan är bara vilket mål man sedan sätter upp? Kanske som Göran. Att aldrig mer ta ett "riktigt jobb". Låter ganska gött. Är gärna sysselsatt och arbetar hårt, men vill komma från den regelbundna arbetsveckan som börjar måndag morgon o slutar fredag kväll... sjukt segt! Efter jag löst den första biten köper jag ett propellerplan och flyger efter Sverre en bit.. 
|
|
|
|
|
#31071 |
|
Har själv stressat som fan i ett år nu, jobbat 100 tim/v periodvis och imorgon börjar ett nytt liv...(60-80 tim/v med mitt egna mars och april, sen ska jag bara surfa och det räknas ju som jobb det med, så 20 tim surf i veckan och 20 timmar övrigt vore kalas om det slår in...
Till Lofoten blir det Defendern, så det blir en riktig expedition. Förhoppningsvis blir det en sponsrad resa och kanske kan vi ha en plats över, vi får se inom ett par veckor vad som händer på sponsorsidan...
Inte meningen att ge dig magknip Andreas, du får säga till när du vill öppna en filial i Stockholm och pensionera dig från det vanliga jobbet...
Ha det gott
//Göran
|
|
|
|
|
#31083 |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#31120 |
Kat
|
Nick skrev:
testa towsurfa!!
sedan är jag helnöjd
hey, det där är min plan! 
|
|
|
|
|
#31123 |
Nick
|
hehe, men kat, du brukar ju ta efter mina filosofier nuförtiden
vi som pluggar kan ju inte göra annat än drömma..

|
|
|
|
|
#31139 |
|
Sa upp mig nyss, känns grymt skönt nu, en veckas jobb kvar och lön i 6 veckor...
Man jobbar väl mycket för man har ett mål. Tror det kommer vara ganska klart inom ett par veckor varför jag jobbat mycket en längre period. Antingen kan man ju slimma varenda kostnad och luffa runt, det har jag gjort ganska mycket, men nu ser det lite annorlunda ut med fru och en bebis hemma.
Så då får man se om sitt hus och investera lite för att få en dräglig set up med mindre jobb och hyfsad livskvalitet samtidigt.
Sen är ganska mycket av "prylarna" jag har betalda av sponsorer och inte med privata medel...
Ha det gott
//Göran
----------------------------
www.backdoor.se
|
|
|
|
|
#31144 |
Johan
|
Backdoor_Goran skrev:
Sa upp mig nyss, känns grymt skönt nu, en veckas jobb kvar och lön i 6 veckor...
Man jobbar väl mycket för man har ett mål. Tror det kommer vara ganska klart inom ett par veckor varför jag jobbat mycket en längre period. Antingen kan man ju slimma varenda kostnad och luffa runt, det har jag gjort ganska mycket, men nu ser det lite annorlunda ut med fru och en bebis hemma.
Så då får man se om sitt hus och investera lite för att få en dräglig set up med mindre jobb och hyfsad livskvalitet samtidigt.
Sen är ganska mycket av "prylarna" jag har betalda av sponsorer och inte med privata medel...
Ha det gott
//Göran
----------------------------
www.backdoor.se
Bra gjort Göran! Jag har just mjölkat ut de sista semesterpengarna från när jag sa upp mig, och skall vara föräldraledig/konsulta i framtiden.
Do what you love, love what you do.
|
|
|
|
|
#31188 |
|
Bor man där det är varmt så bevöver man inte lägga ner så jävla mycket mycket på utrustning och dylikt. Har haft min 6'4 i 2 år nu, inhandlad ny för 375 buckar å min 6'8 nästan lika länge (150 beg.) och en leash!
Så det blir ca $550 för utrustningen (still going strong).....sen tillkommer ju givetvis vax ($1 styck....kan dryga ut ganska länge med waxcomb), boardshorts och solkräm!
Man kan ju undra vad jag vill få sagt med den här ganska meningslösa informationen? FLYTTA NÅNSTANS DÄR DET ÄR VARMT OCH KÖR PRYLARNA I BOTTEN INNAN DU HANDLAR NYTT
p.s det är ju även en fördel om det går lite vågor dit du flyttar
|
|
|
|
|
#31212 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Backdoor_Goran skrev:
Grattis Goran.. Harlig kansla att saga upp sig! 
|
|
|
|
|
#31239 |
Stoke: 9 |
perry
|
Lycka till Göran, låter spännande och helt rätt!
Skulle önska att det gick att göra detsamma, men det får vänta en tid iallafall.
Just nu är de kortsiktiga målen att få frugan att acceptera surfingen som en viss del av livet, hoppas att sonen kommer att gilla vatten och att pussla ihop så mkt surf det går när man inte är fast med arbete på jobbet eller hemma.
Ett livsmål är annars att frugan ska skaffa telecom-jobb i San Diego el San Fransisco, och jag blir hemmaman ett tag. 
|
|
|
|
|
#31244 |
Stoke: 28 |
|
Öppna en bos-fritt surfhotel i Tagazought.
|
|
|
|
|
#31247 |
|
Gazzer skrev:
Öppna en bos-fritt surfhotel i Tagazought.
Du kommer få väldigt svårt att belägga ditt hotel isåfall min käre fiende. Dels för att fler o fler inser fördelarna med BOS och åtminstone sympatiserar med oss även om de själva inte tillhör familjen. Dels öppnar du en verksamhet i en bransch som vi har beskyddarverksamhets erfarenhet sedan lååång tid.

|
|
|
|
|
#31255 |
|
|
|
|
|
#31256 |
|
|
|
|
|
#31340 |
Linn
|
|
|
|
|
#31653 |
|
Ett mål jag precis nu ätit är pasta med tomatsås med lite parmesanost jämt fördelat.
|
|
|
|
|