Facebook data

1
Val av bräda!
#30994 Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

N.iklas
graphgraph

Tjenare alla surfers sitter här som novis och kliar mig i huvudet och funderar på vad som skulle kunna vara en kul bräda för mig.

Har ingen jätteerfarenhet av vågsurfing kommer dock upp på brädan och kan ta mig några små svängar, längre än så har jag inte kommit, nu till min fråga. Har bara surfat på longboards och mini mals hitils och tänkte nu inför lite kommande utlandsresor införhandla en egen liten bräda. Går i tankarna shortboard/hybrid har tittat på bland annat:

Mistral amundson 6.8 www.mistral.com/public/content/hardgoods/surfboards/fish_68/index_eng.html

men även:

Oxbow shortboard 6.6 www.bicsportna.com/oxbow/shortboard.html volym 35 L

och Oxbows hybrid 7.0 www.bicsportna.com/oxbow/hybrid.html Volym 45 L

är mest inriktad på dess då jag kan få riktigt bra priser på dem alla men vad tror ni kan passa bäst väger ändå 85 kg och är 184 lång blir inte så mycket stora vågor utan små till mellanstora. Hur tror ni de kan funka i Sverige ex Torö, som jag inte har så långt till.

Logga in för att svara
#30997 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

N.iklas skrev:
Tjenare alla surfers sitter här som novis och kliar mig i huvudet och funderar på vad som skulle kunna vara en kul bräda för mig.

Har ingen jätteerfarenhet av vågsurfing kommer dock upp på brädan och kan ta mig några små svängar, längre än så har jag inte kommit, nu till min fråga. Har bara surfat på longboards och mini mals hitils och tänkte nu inför lite kommande utlandsresor införhandla en egen liten bräda. Går i tankarna shortboard/hybrid har tittat på bland annat:

Mistral amundson 6.8 www.mistral.com/public/content/hardgoods/surfboards/fish_68/index_eng.html

men även:

är mest inriktad på dess då jag kan få riktigt bra priser på dem alla men vad tror ni kan passa bäst väger ändå 85 kg och är 184 lång blir inte så mycket stora vågor utan små till mellanstora. Hur tror ni de kan funka i Sverige ex Torö, som jag inte har så långt till.

Hahahahahahahahahaha

Logga in för att svara
#30998 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

N.iklas
graphgraph

Meningen är att de först och främst ska fungera bra utomlands, sedan undrade jag bara om någon hade en aning om det kan fungera hyfsat här hemma också. Hare bra och skratta på!

Logga in för att svara
#30999 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

oxbow hybrid 7.0

men kolla på surfmarknaden och blocket det finns många surfbrädor till salu ,då kan du spara ännu mer pengar!

Logga in för att svara
#31000 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

N.iklas skrev:
Meningen är att de först och främst ska fungera bra utomlands, sedan undrade jag bara om någon hade en aning om det kan fungera hyfsat här hemma också. Hare bra och skratta på!

Hahaha, jag är lessen, men jag tyckte bara att det var kul. Har ingen koll på de brädorna. Köp något stort och tåligt.

Logga in för att svara
#31001 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

N.iklas
graphgraph

Haha man har ju noll koll på sånt här men med tanke på min vikt så kanske det lutar åt ngt lite längre bredare tjockare är jag lite på rätt spår

Logga in för att svara
#31003 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

det finns väl en onlinebutik i sverige soim sälje admundson brädorna?

Logga in för att svara
#31033 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Johan skrev:
N.iklas skrev:

men även:

Hahahahahahahahahaha

HA ha ha ha ha ha ha

Logga in för att svara
#31057 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Du är på rätt spår Niklas. Det är bara att många här har glömt att de varit sopiga en gång i tiden oxå.

Logga in för att svara
#31058 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jake skrev:
Du är på rätt spår Niklas. Det är bara att många här har glömt att de varit sopiga en gång i tiden oxå.

shit vilken dissning! Gå ut o säga att Niklas är sopig !! ??

Logga in för att svara
#31062 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Mohahahaha

Det jag tyckte var roligt var att det stod literangivelser efter beskrivningarna av brädorna.

HAHAHAHAHAHAHAHA

Logga in för att svara
#31063 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Johan skrev:
Mohahahaha

Det jag tyckte var roligt var att det stod literangivelser efter beskrivningarna av brädorna.

HAHAHAHAHAHAHAHA

Jag MED! MO HA HA HA HA HA HA HA HA

Windsurfingnissar som gör vågsurfningsbrädor - då går det så...

Men det roliga nu är att vi blivit missförstådda och att Jake har gjort bort sig !!

Logga in för att svara
#31070 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Man kanske skulle börja använda sig av litermåttet istället!

- Kom å köp, kom å köp. 35 liter surfbräda till salu!

- Hur många brädor ska du ta med på trippen?
- Cirka hundra liter(en shortboard å en longboard) ungefär skulle jag tro.

- Du, kan inte du kila ner till surfaffären och köpa 45 liter surfningsbräda åt mig?

Logga in för att svara
#31084 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Litersystemet är grymt, säger bra mkt mer än 5.10 x 20 x 2 1/2, kan slå ganska mkt mellan olika brädor med exakt samma mått...

Satsa på en hyfsat stor bräda oavsett kommentarer här, är bättre att lära sig snabbt och ha chansen att vara cool längre fram än att verka cool på land och se ut som en tönt i vattnet... Om man nu tycker det är coolare med en liten bräda. Själv surfar jag mest 9.0 och älskar longboards...

Gjorde själv misstaget för 12 år sen och sen fick man krypa till korset och skaffa sig en 7.3 minimal...

Lycka till
///Göran

Logga in för att svara
#31087 Svar: Val av bräda! 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Haha, ok illa valda ord får jag erkänna....

Lycka till med brädletandet dock Niklas, satsa på något med bra bärkraft men som inte är allt för otymplig.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!