|
#31133 |
Favoritbräda? 17 år, 3 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Ok, dax för lite brädfetish. Vilken är er favorit bräda/brädor och i vilken typ av vågor surfar ni dem? Jag börjar denna tråd med att visa mina två bästa brädor jag någonsin haft.
Längst bort på bilden är en Xanadu Pig2 quad, Keahana epoxy, 5'6" x 19.25" x 2", moontail. Brädan är sjukt bra för knä till brösthöga vågor och fungerar utmärkt i kraftlöst, choppigt vindslop. För junksurf är det lätt bästa brädan jag testat. Lös och snabb som satan.
Närmast på bilden är en Lost SDII, XTR epoxy, 5'10" x 18.63" x 2.25", squashtail. Grym allroundbräda som fungerar i det mesta. Har surfat allt från knä-midjehögt vindslop upp till huvudhöga branta vågor i Blacks beach. Funkar inte lika bra i riktigt skitsurf som min Xanadu men inte långt därifrån, Har hört den beskrivas som en riktig "quiver killer" vilket är en utmärkt beskrivning! Lös, snabb men med tillräckligt hold för brantare vågor. Materialet (XTR) är dessutom mycket tåligt, endast lite preasure dents och småskrap efter 6 månaders intensiv användning.
|
|
|
|
|
#31134 |
Svar: Favoritbräda? 17 år, 3 månader sen |
|
|
|
|
|
#31136 |
|
|
|
|
|
#31146 |
Stoke: -3 |
latte
|
mina favo sticks. "6,0"18" 2 1/8"
|
|
|
|
|
#31147 |
Stoke: -3 |
latte
|
aaa skita också bilden röjde sig.. 
|
|
|
|
|
#31149 |
Stoke: 11 |
|
jäklar vad najjs brädor!
själv har jag en x surfboards bräda frn italien 6.0 ft 19 bred fishtail! ska försöka lägga upp en bild ochså! 
|
|
|
|
|
#31174 |
Stoke: 2 |
|
Har en Orion 6'0 19 2,2 med Fishtail, funkar grymt från midjehögt upp till 1,5 gubbe...
och en 6'8 NSP funboard för när det är riktigt litet eller slött. Tung men förvånansvärt svarsam...
Vill ha: Lost SD-II 5'9, fått för mig den är min drömbräda, vet nån var jag kan beställa en att få till Sverige?
Sen för att komplettera skulle det vara kul att ha en Lost Quad Shark och så kanske nån step-up shortboard på 6'2 med rounded pin...
|
|
|
|
|
#31177 |
Stoke: 0 |
Kat
|
NSP!
hahhaa RESPEKT.
|
|
|
|
|
#31179 |
|
|
|
|
|
#31180 |
Stoke: 12 |
Per
|
Kat skrev:
NSP!
hahhaa RESPEKT.
Testade South Points Bonga Perkins 9´1 och blev riktigt imponerad. Så i "SP linen" av företaget är det inget fel på prestandan. Blir nog faktiskt en sådan framöver.
|
|
|
|
|
#31193 |
Stoke: 11 |
|
snobo skrev:
Har en Orion 6'0 19 2,2 med Fishtail, funkar grymt från midjehögt upp till 1,5 gubbe...
och en 6'8 NSP funboard för när det är riktigt litet eller slött. Tung men förvånansvärt svarsam...
Vill ha: Lost SD-II 5'9, fått för mig den är min drömbräda, vet nån var jag kan beställa en att få till Sverige?
Sen för att komplettera skulle det vara kul att ha en Lost Quad Shark och så kanske nån step-up shortboard på 6'2 med rounded pin...
kolla med oneoff på götgatan eller den andra dom har kontakt med lost och tar in lost brädor! 
|
|
|
|
|
#31209 |
Stoke: 6 |
|
Min favvo ! <3
Xanadu matt rockhold model, 5,10"
kort men ganska tjock så sjunker ej som en sten 
|
|
|
|
|
#31210 |
Stoke: 6 |
|
|
|
|
|
#31213 |
Stoke: 0 |
Kat
|
Per skrev:
Kat skrev:
NSP!
hahhaa RESPEKT.
Testade South Points Bonga Perkins 9´1 och blev riktigt imponerad. Så i "SP linen" av företaget är det inget fel på prestandan. Blir nog faktiskt en sådan framöver.
Ja, asså grejen är att dom är ju så hållbara. Fett skönt, jag har tappat min massa gånger bland stenar, bankat i hårda saker, lagt den ngn stans där den flyger iväg osv, det enda som händer är att det blir en liten skråma! Asbra! 
|
|
|
|
|